Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dyrektor Kasprzak wziął udział w panelu dyskusyjnym „Przyszłość handlu. Czy e-commerce zdominuje rynek?” W jego trakcie mówiono o rozwoju bardzo szeroko pojętych usług e-commerce, w tym sprzedaży usług rozrywkowych kojarzonych w Polsce do tej pory głownie z punktami Lotto.
„Sprzedaż online rośnie bardzo dynamicznie, ale mimo wszystko większość osób gra w sieci naziemnej” – mówił dyrektor Kasprzak. Według niego są dwa powody tego stanu rzeczy. Po pierwsze Totalizator Sportowy posiada 18 tysięcy stacjonarnych punktów sprzedaży, z którymi związana jest tradycja grania „przy okazji” - wyjścia do pracy, zakupów itd. Po drugie, aspekt społeczny „grania”, nie zawsze da się w prosty sposób przenieść do sieci. „W wielu naszych punktach sprzedaży wokół gry budowane są silne relacje, a nawet małe społeczności. Tworzenie ich w sieci nie dla każdego jest satysfakcjonujące” – opowiadał dyrektor Kasprzak.
Co ciekawe, zdrapki sprzedawane w sieci naziemnej stanowią rosnąca część portfela Totalizatora Sportowego.
„Fizyczność produktu ma znaczenie. Zdrapkę można wziąć do ręki, można w prosty sposób przekazać komuś bliskiemu. Internet jest pełny przykładów prezentów wzbogaconych o kolorowe losy - nie wyobrażam sobie tego w kontekście digitalizacji produktu” – mówił dyrektor Kasprzak.
Jednocześnie odpowiadając na pytanie związane z wolnym rynkiem dostępu do klientów, stwierdził, że niektóre aspekty hazardu w sieci powinny być regulowane. Debata na ten temat trwa w wielu krajach Europy.
„Fakt, że udało się wejść rynkowi gier, ale i twardego hazardu do internetu, spowodował, że wszystkie dotychczasowe bariery m.in. graniczne pękły, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Odpowiedzialnością państwa, jak to wybrzmiewa w dyskusji toczonej obecnie np. w Wielkiej Brytanii, jest patrzenie na społeczne konsekwencje uwolnienia tego rynku” – mówił dyrektor Kasprzak.
Według niego, wejście Totalizatora Sportowego w obszar e-commerce spowodowało, że firma wie znacznie więcej o swoich klientach. Wcześniej dla firmy byli anonimowi, kupowali produkty w punktach Lotto.
„Obecnie mamy ponad 600 tys. klientów zarejestrowanych na lotto.pl, wiemy kim są, co lubią i jak wydają pieniądze. To korzyść dla firmy, ale również zobowiązanie. Niezbędne są rozwiązania pozwalające samokontrolować się graczowi, a w dalszym kroku również monitorować wydatki” – mówił przedstawiciel Totalizatora Sportowego.
Każdy klient Lotto.pl musi określić limity, ile może w ciągu miesiąca przeznaczyć na grę, jak długo pozostać zalogowanym. Za pomocą jednego przycisku może zadecydować, że przez najbliższe 3 czy 6 tygodni nie ma możliwości zalogowania.
„W przypadku kasyna rozwijamy algorytmy, które monitorują zaangażowanie gracza i są w stanie wychwycić, kiedy rozrywka przestaje być rozrywką. Na podstawie kilkudziesięciu zmiennych są w stanie profilować gracza pokazując na przykład, w którym momencie przekracza swój dotychczasowy model gry i go zaalarmować” – mówił dyrektor Kasprzak.
XXX-te, jubileuszowe Forum Ekonomiczne odbywa się w dniach 7-9 września w Karpaczu.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.09.2021, 08:40 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
eM Client version 10.3 adds features familiar from Postbox
Prague - 05.05.2025 - The Czech company eM Client has launched a new version of its eponymous email application, positioning their software as the primary rival to Microsoft Outlook in the email app market. The most recent release, version 10.3, also incorporates the most popular features from Postbox, an email application developed by Postbox Inc., which has ceased operations and was acquired by eM Client in 2024.- 05.05.2025, 14:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
MiTAC Computing prezentuje serwery OCP nowej generacji i innowacje w zakresie otwartego oprogramowania układowego podczas OCP EMEA Summit 2025
Poznaj C2810Z5, C2820Z5, Whitestone 2 i oprogramowanie układowe zaprezentowane na żywo podczas spotkania liderów i innowatorów OCP.- 05.05.2025, 14:40
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Prezes organizacji pracodawców biogazu i biometanu: Polska ma potencjał do wytwarzania 5 miliardów m3 biometanu rocznie PAP
150 milionów ton bioodpadów pochodzących rocznie z rolnictwa, hodowli i przemysłu rolno-spożywczego pozwala na wytworzenie w Polsce blisko 5 mld m3 biometanu, ponad jedną czwartą krajowego zużycia gazu. „Biometan jest gazem odnawialnym, a do tego pochodzi z krajowych zasobów” – mówi Artur Zawisza, prezes Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Biogazowego i Biometanowego (UPEBBI).- 05.05.2025, 12:32
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ