Newsletter

Nauka i technologie

Totalizator: wielką wagę przywiązujemy do odpowiedzialnej gry

09.09.2021, 08:40aktualizacja: 09.09.2021, 08:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/T. Klepczyński
PAP/T. Klepczyński
„Procedury wspierane przez algorytmy monitorują zaangażowanie graczy i są w stanie wychwycić, kiedy rozrywka przeradza się w coś niebezpiecznego” – powiedział na XXX Forum Ekonomicznym w Karpaczu Maciej Kasprzak, dyrektor departamentu gier online Totalizatora Sportowego.

Dyrektor Kasprzak wziął udział w panelu dyskusyjnym „Przyszłość handlu. Czy e-commerce zdominuje rynek?” W jego trakcie mówiono o rozwoju bardzo szeroko pojętych usług e-commerce, w tym sprzedaży usług rozrywkowych kojarzonych w Polsce do tej pory głownie z punktami Lotto.

„Sprzedaż online rośnie bardzo dynamicznie, ale mimo wszystko większość osób gra w sieci naziemnej” – mówił dyrektor Kasprzak. Według niego są dwa powody tego stanu rzeczy. Po pierwsze Totalizator Sportowy posiada 18 tysięcy stacjonarnych punktów sprzedaży, z którymi związana jest tradycja grania „przy okazji” - wyjścia do pracy, zakupów itd. Po drugie, aspekt społeczny „grania”, nie zawsze da się w prosty sposób przenieść do sieci. „W wielu naszych punktach sprzedaży wokół gry budowane są silne relacje, a nawet małe społeczności. Tworzenie ich w sieci nie dla każdego jest satysfakcjonujące” – opowiadał dyrektor Kasprzak.

Co ciekawe, zdrapki sprzedawane w sieci naziemnej stanowią rosnąca część portfela Totalizatora Sportowego.

„Fizyczność produktu ma znaczenie. Zdrapkę można wziąć do ręki, można w prosty sposób przekazać komuś bliskiemu. Internet jest pełny przykładów prezentów wzbogaconych o kolorowe losy - nie wyobrażam sobie tego w kontekście digitalizacji produktu” – mówił dyrektor Kasprzak.

Jednocześnie odpowiadając na pytanie związane z wolnym rynkiem dostępu do klientów, stwierdził, że niektóre aspekty hazardu w sieci powinny być regulowane. Debata na ten temat trwa w wielu krajach Europy.

„Fakt, że udało się wejść rynkowi gier, ale i twardego hazardu do internetu, spowodował, że wszystkie dotychczasowe bariery m.in. graniczne pękły, jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki. Odpowiedzialnością państwa, jak to wybrzmiewa w dyskusji toczonej obecnie np. w Wielkiej Brytanii, jest patrzenie na społeczne konsekwencje uwolnienia tego rynku” – mówił dyrektor Kasprzak.

Według niego, wejście Totalizatora Sportowego w obszar e-commerce spowodowało, że firma wie znacznie więcej o swoich klientach. Wcześniej dla firmy byli anonimowi, kupowali produkty w punktach Lotto.

„Obecnie mamy ponad 600 tys. klientów zarejestrowanych na lotto.pl, wiemy kim są, co lubią i jak wydają pieniądze. To korzyść dla firmy, ale również zobowiązanie. Niezbędne są rozwiązania pozwalające samokontrolować się graczowi, a w dalszym kroku również monitorować wydatki” – mówił przedstawiciel Totalizatora Sportowego.

Każdy klient Lotto.pl musi określić limity, ile może w ciągu miesiąca przeznaczyć na grę, jak długo pozostać zalogowanym. Za pomocą jednego przycisku może zadecydować, że przez najbliższe 3 czy 6 tygodni nie ma możliwości zalogowania.

„W przypadku kasyna rozwijamy algorytmy, które monitorują zaangażowanie gracza i są w stanie wychwycić, kiedy rozrywka przestaje być rozrywką. Na podstawie kilkudziesięciu zmiennych są w stanie profilować gracza pokazując na przykład, w którym momencie przekracza swój dotychczasowy model gry i go zaalarmować” – mówił dyrektor Kasprzak.

XXX-te, jubileuszowe Forum Ekonomiczne odbywa się w dniach 7-9 września w Karpaczu.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 09.09.2021, 08:40
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ