Newsletter

Zlecone: Sprzedaż spada, NEONET rośnie w siłę

19.09.2011, 11:00aktualizacja: 19.09.2011, 11:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wielkopowierzchniowe sklepy ze sprzętem AGD i RTV zaczynają ustępować miejsca lokalnym sieciom. Te ostatnie odnotowują nawet 20 proc. wzrost sprzedaży w miesiącu i stają się solidnymi konkurentami dla dużych graczy.

Pierwsza połowa 2011 r. pokazała, że zlokalizowane w mniejszych miastach sieci RTV i AGD zyskują coraz większą popularność. Przykładem jest NEONET, który tylko w styczniu 2011 r. zanotował niemal 10 proc. wzrost sprzedaży (9,8 proc.). Dla porównania, sprzedaż na całym rynku spadła o 1 proc. Niedawny kryzys gospodarczy wpłynął na postawy konsumentów, czego skutkiem są coraz rozważniej podejmowane decyzje zakupowe.

Podczas gdy średnia sprzedaż na rynku RTV i AGD spadała, sieć NEONET odnotowywała wzrosty sprzedaży. Bardzo dobry był I kwartał, ale jeszcze lepszy II.

"Po II kwartale ogólna sprzedaż spadła o 3 proc. W tym samym czasie NEONET zanotował aż 19,6 proc. wzrost" - mówi Dariusz Dziągwa, zastępca dyrektora marketingu w NEONET.

Klienci dokładniej analizują oferty sklepów, biorąc pod uwagę nie tylko koszt brutto wybieranego towaru, ale też koszty dodatkowe - przede wszystkim dostawy. Wielkopowierzchniowe sklepy naliczają wysokie marże za dostawę sprzętu do domu oraz za wywóz zużytych urządzeń. W NEONET koszty dostaw są niższe średnio o 30 proc.

Wielkość sieci handlowej ma wpływ nie tylko na szerokość asortymentu, lecz także na koszt wynajmu powierzchni handlowej czy magazynów. Im większy i bardziej reklamowany sklep, tym większe koszty związane z jego utrzymaniem.

Do najwyższych należą opłaty za wynajem lokali w centrach handlowych oraz magazynów w centrach miast. Nie stykają się z tym małopowierzchniowe sklepy, zlokalizowane w miastach do 200 tys. mieszkańców. Niższy koszt wynajmu sprawia, że wydatków na wynajem nie trzeba rekompensować np. wyższymi cenami towarów czy dostaw. Tę zasadę stosuje NEONET.

"Kiedy Klienci zaczynają z uwagi na kryzys podchodzić racjonalniej do zakupowych decyzji, zyskują ci, którzy mają najlepszą ofertę" - tłumaczy Dariusz Dziągwa.

Paradoksalnie, mniejsza powierzchnia sprzyja lepszemu zatowarowaniu sklepu. W zasięgu wzroku klientów znajdują się produkty, które cieszą się największą popularnością. Równie ważne jest to, że w NEONET pracują ludzie, którzy znają doskonale marki i potrafią odpowiedzieć na niemal każde pytanie konsumenta. W większych sklepach pracownicy nie otrzymują wystarczającej liczby godzin szkoleniowych, co przekłada się na jakość obsługi klienta.

KONTAKT:

Anna Popińska

tel. kom. +48 502 700 084

e-mail: anna.popinska@rc2.pl

Źródło informacji: Raczkiewicz Chenczke Consultants

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.09.2011, 11:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii