Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pierwsza połowa 2011 r. pokazała, że zlokalizowane w mniejszych miastach sieci RTV i AGD zyskują coraz większą popularność. Przykładem jest NEONET, który tylko w styczniu 2011 r. zanotował niemal 10 proc. wzrost sprzedaży (9,8 proc.). Dla porównania, sprzedaż na całym rynku spadła o 1 proc. Niedawny kryzys gospodarczy wpłynął na postawy konsumentów, czego skutkiem są coraz rozważniej podejmowane decyzje zakupowe.
Podczas gdy średnia sprzedaż na rynku RTV i AGD spadała, sieć NEONET odnotowywała wzrosty sprzedaży. Bardzo dobry był I kwartał, ale jeszcze lepszy II.
"Po II kwartale ogólna sprzedaż spadła o 3 proc. W tym samym czasie NEONET zanotował aż 19,6 proc. wzrost" - mówi Dariusz Dziągwa, zastępca dyrektora marketingu w NEONET.
Klienci dokładniej analizują oferty sklepów, biorąc pod uwagę nie tylko koszt brutto wybieranego towaru, ale też koszty dodatkowe - przede wszystkim dostawy. Wielkopowierzchniowe sklepy naliczają wysokie marże za dostawę sprzętu do domu oraz za wywóz zużytych urządzeń. W NEONET koszty dostaw są niższe średnio o 30 proc.
Wielkość sieci handlowej ma wpływ nie tylko na szerokość asortymentu, lecz także na koszt wynajmu powierzchni handlowej czy magazynów. Im większy i bardziej reklamowany sklep, tym większe koszty związane z jego utrzymaniem.
Do najwyższych należą opłaty za wynajem lokali w centrach handlowych oraz magazynów w centrach miast. Nie stykają się z tym małopowierzchniowe sklepy, zlokalizowane w miastach do 200 tys. mieszkańców. Niższy koszt wynajmu sprawia, że wydatków na wynajem nie trzeba rekompensować np. wyższymi cenami towarów czy dostaw. Tę zasadę stosuje NEONET.
"Kiedy Klienci zaczynają z uwagi na kryzys podchodzić racjonalniej do zakupowych decyzji, zyskują ci, którzy mają najlepszą ofertę" - tłumaczy Dariusz Dziągwa.
Paradoksalnie, mniejsza powierzchnia sprzyja lepszemu zatowarowaniu sklepu. W zasięgu wzroku klientów znajdują się produkty, które cieszą się największą popularnością. Równie ważne jest to, że w NEONET pracują ludzie, którzy znają doskonale marki i potrafią odpowiedzieć na niemal każde pytanie konsumenta. W większych sklepach pracownicy nie otrzymują wystarczającej liczby godzin szkoleniowych, co przekłada się na jakość obsługi klienta.
KONTAKT:
Anna Popińska
tel. kom. +48 502 700 084
e-mail: anna.popinska@rc2.pl
Źródło informacji: Raczkiewicz Chenczke Consultants
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.09.2011, 11:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |