Newsletter

Zlecone: Organizacja CADNA wyraża wątpliwości dotyczące nowego programu gTLD

14.06.2012, 13:34aktualizacja: 14.06.2012, 13:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Waszyngton, 13 czerwca 2012 r. /PRNewswire/ - Internetowa Korporacja ds. Nadawania Nazw i Numerów (ICANN, Internet Corporation for Assigned Names and Numbers) przedstawiła długo oczekiwaną listę wniosków o rejestrację nazw domen najwyższego poziomu (gTLD). Poprzez wprowadzenie tysięcy domen gTLD na rynek, nowy program gTLD ma w zasadniczy sposób zmienić oblicze Internetu oraz to, jak z niego korzystamy. O ile jednak takie zmiany będą źródłem innowacyjnych rozwiązań, mogą też wiązać się z ryzykiem tzw. cybersquattingu i innych przestępstw sieciowych. Koalicja Przeciwko Nadużyciom Nazw Domen (CADNA, Coalition Against Domain Name Abuse), reprezentująca i wypowiadająca się w imieniu właścicieli marek, kontynuuje działania na rzecz sprostania tym przyszłym wyzwaniom w ramach swojej misji, jaką jest położenie kresu nadużyciom nazw domen - prawdziwej plagi trapiącej dziś Internet.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20070724/DCTU006LOGO)

CADNA już od dłuższego czasu występuje w roli rzecznika właścicieli marek, którzy przykładają dużą wagę do ich bezpieczeństwa, jak również użytkowników Internetu zagrożonych cybersquattingiem, oszustwami internetowymi i inną działalnością cyberprzestępców. CADNA szczególnie aktywna jest w kwestii różnorodnych aspektów nowego programu ICANN gTLD, wyrażając krytyczne opinie nt. działań podjętych w celu ochrony właścicieli marek. Zalecenia skierowane przez CADNA do ICANN w grudniowym piśmie tej organizacji zaczęły przebijać się do świadomości decydentów w ICANN. "Jakkolwiek cieszymy się, że ICANN reaguje na głosy zaniepokojenia ze strony właścicieli marek w momencie wejścia przez tę organizację w nowy etap, jakim jest program gTLD. Wdrożenie lepszych mechanizmów ochrony znaków handlowych stanie się kwestią o zasadniczym znaczeniu. Uważamy, że nadal jest wiele do zrobienia, jeśli chodzi o udoskonalenie tego programu” - powiedział prezes CADNA, Josh Bourne.

CADNA nie tylko stara się wpłynąć na politykę ICANN, lecz także współpracuje z amerykańskimi kongresmenami w celu opracowania niezwykle potrzebnych poprawek do ACPA (Anti-Cybersquatting Consumer Protection Act), czyli ustawy o ochronie przed cybersquattingiem, która weszła w życie w 1999 r., jako próba ukrócenia zjawiska cybersquattingu i nadużyć nazw domen. Aby odpowiadać na wyzwania stale zmieniającego się Internetu, ACPA musi zostać zaktualizowana, wprowadzając nowe środki odstraszania cyberprzestępców i zapobiegając szkodliwym działaniom w sieci. Poprawki takie będą lepiej chronić zarówno właścicieli marek, jak i zwykłych użytkowników Internetu.

Mając na uwadze fundamentalne zmiany, które mogą pojawić się w Internecie w najbliższych latach, CADNA uważa, że dziś bardziej niż kiedykolwiek ważne jest, by właściciele marek chronili zarówno marki, jak i swoich klientów. Zjawisko cybersquattingu stanowi problem nie tylko z biznesowego punktu widzenia, lecz także dotyka milionów internautów na całym świecie. Najważniejsze dla podmiotów chcących zarejestrować nowe domeny gTLD będzie bycie aktywnym w procesie ICANN, w który zaangażowanych jest wielu interesariuszy, sprawiając, że ich głos jest słyszalny. Właściciele marek ułatwią wprowadzanie zmian i zapewnią ochronę swoim markom w zmieniającym się krajobrazie Internetu.

Źródło: Coalition Against Domain Name Abuse

KONTAKT:

Samantha Demetriou

tel. +1-202-223-9252

e-mail: samantha@cadna.org

Źródło informacji: PR Newswire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 14.06.2012, 13:34
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ