Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pierwszy kwartał 2013 roku okazał się być dla Totalizatora Sportowego niemal tak dobry jak cały poprzedni rok. Zysk Spółki wyniósł 87 841 000,20 zł, a plan sprzedażowy został przekroczony o 18,2 proc. Dzięki temu na polski sport i kulturę od stycznia do marca 2013 roku zostało przekazane już blisko 200 milionów złotych. Warto dodać, że rośnie sprzedaż Mini Lotto, KENO i Jokera. Dobre wyniki odnotowało też Lotto Plus, stale rozwijana jest oferta Zdrapek.
W pierwszych trzech miesiącach 2013 r. sprzedaż z działalności podstawowej Totalizatora Sportowego, właściciela marki LOTTO, wyniosła 864 296 571,53 złotych. W stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, wzrosła sprzedaż większości produktów oferowanych przez spółkę:
- Mini Lotto - 44 844 190 zł (wzrost o ponad 2 miliony złotych, czyli o 5% w stosunku do pierwszego kwartału 2012 roku),
- KENO - 27 772 140,80 zł (wzrost o ponad 3 miliony zł, czyli o ponad 12% w stosunku do Q1 2012),
- Joker - 6 752 202 zł (wzrost o ponad 2,5 miliona zł, czyli o ponad 60% w stosunku do Q1 2012).
Sprzedaż głównego produktu oferowanego przez Totalizator Sportowy, gry Lotto, w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku wyniosła 398 336 392,80 zł. Wynik ten jest niższy niż w pierwszym kwartale ubiegłego roku, jednak należy pamiętać, że sprzedaż Lotto jest bardzo mocno powiązana z występowaniem dużych kumulacji. Takie właśnie wystąpiły w pierwszych miesiącach ubiegłego roku, kiedy to najpierw w styczniu w Gdyni padła rekordowa wygrana ponad 33 mln złotych, a następnie już w marcu kumulacja ponownie sięgnęła niemal 40 milionów złotych. Obie przyciągnęły do kolektur rekordową liczbę graczy.
Dobre wyniki notuje natomiast wprowadzony w drugiej połowie ubiegłego roku dodatek do gry Lotto - tzw. Plus, którego sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku wyniosła 64 269 418,40 zł.
W stosunku do analogicznego okresu 2012 roku, znacząco wzrosła sprzedaż loterii. W pierwszych trzech miesiącach 2013 roku wyniosła ona 134 319 897,53 zł (oznacza to wynik wyższy o 7,6% w stosunku do planu sprzedaży na 2013 rok). Dla porównania, sprzedaż loterii w 2012 roku była niższa o ponad 23 miliony złotych i wyniosła 111 532 160,14 zł. W tym segmencie największy wzrost zanotowała sprzedaż zdrapek, która wyniosła w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku 101 876 422,83 zł (w pierwszym kwartale 2012 roku było to odpowiednio 78 851 573,71 zł, co oznacza wzrost o ponad 29%).
"Cieszy nas to, że osiągane przez spółkę przychody są znacząco, bo o ponad 18% - lepsze od planu sprzedaży założonego na 2013 roku. Szczególnie ważna jest stale rosnąca popularność Lotto Plus, którego sprzedaż wyniosła w pierwszych trzech miesiącach tego roku ponad 64 miliony złotych. Znakomitym krokiem jest też stałe rozszerzanie oferty Zdrapek, które przyczyniło się do wzrostu sprzedaży w tym segmencie o ponad 23 miliony złotych. Chcę z całą mocą podkreślić, że dobre wyniki Totalizatora, to tak naprawdę sukces nas wszystkich, bo od początku roku przekazaliśmy na polski sport i kulturę blisko 200 milionów złotych" - powiedział Wojciech Szpil, prezes Totalizatora Sportowego.
Stałe wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej
Totalizator Sportowy jest jedynym podmiotem na polskim rynku, którego działalność wiąże się z koniecznością odprowadzania pieniędzy na fundusze celowe. Dopłata nakładana jest na każdy zakład gier liczbowych i na każdą loterię, a zebrane w ten sposób w punktach LOTTO środki trafiają na konta funduszy celowych. Można powiedzieć, że dzięki temu systemowi każdy gracz LOTTO jest automatycznie mecenasem polskiej kultury i sportu. Bądźmy konkretni. Dzięki naszym klientom przez pierwsze trzy miesiące tego roku na fundusze celowe trafiło dokładnie 195 926 157 zł. Kwota ta zasiliła trzy fundusze celowe: Rozwoju Kultury Fizycznej (150 863 140,89 zł), Promocji Kultury (39 185 231,40 zł) oraz Rozwiązywania Problemów Hazardowych (5 877 784,71 zł). Funduszami tymi dysponują odpowiednio Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Ministerstwo Zdrowia, a pieniądze przekazywane są w trybie konkursowym do organizacji pozarządowych, samorządów i instytucji kultury.
Potwierdzenie rekordowych wyników z 2012 roku
Sprawozdanie finansowe za rok 2012 zbadane przez biegłego rewidenta ostatecznie potwierdza rekordowe wyniki finansowe Totalizatora Sportowego z 2012 roku. Przypomnijmy, że sprzedaż spółki wyniosła 3,421 mld zł i wzrosła o 15% w stosunku do wyników z 2011 roku - był to najwyższy wzrost sprzedaży spośród spółek prowadzących loterie i gry liczbowe w Europie, gdzie średnia sprzedaż loterii wzrosła w ubiegłym roku zaledwie o 2%. Potwierdzony przez rewidenta zysk Totalizatora Sportowego wyniósł 303 mln zł (wzrost w stosunku do 2011 roku o 57%).
***
Totalizator Sportowy cały czas rozwija swoją ofertę produktową oraz podnosi jakość oferowanych usług. Od początku roku wprowadzone zostały nowe zdrapki, w tym między innymi: Krzyżówka XL, Kasa na Życie i CASH. W kolejnych miesiącach planowany jest dalszy rozwój oferty w tym segmencie, a do sprzedaży zostaną wprowadzone między innymi zdrapki: Ekstra Pensja i Szybkie 100. Równocześnie toczy się proces odnawiania wizerunku punktów sprzedaży LOTTO oraz tworzone są nowe miejsca w których można kupić zakłady gier liczbowych i loterie. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2013 roku otwartych zostało 169 nowych punktów.
Plik graficzny dostępny pod adresem: http://zlecone.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_siz.pap.pl&_PageID=4&_hrefZdj=20130518_885560552_Wyniki_Totalizator_Sportowy.JPG&_CheckSum=2115994784
KONTAKT:
Agnieszka Libor
Kierownik Zespołu PR i Komunikacji
Rzecznik prasowy Totalizatora Sportowego
tel. (22) 518 23 38
e-mail: agnieszka.libor@totalizator.pl
e-mail: biuroprasowe@totalizator.pl
http://lotto.pl
http://twitter.com/lotto_pl
http://lotto.blip.pl
Źródło informacji: Totalizator Sportowy Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.05.2013, 11:07 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |