Newsletter

Zdrowie i styl życia

Śląskie, Lublin i Fundacja Tumult zwycięzcami Welcome 2013

28.06.2013, 17:54aktualizacja: 28.06.2013, 17:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego, Urząd Miasta Lublin oraz Fundacja Tumult są tegorocznymi laureatami w konkursie Welcome 2013, który miał na celu wyłonienie najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc.

W dniach 24 - 25 czerwca, na Stadionie Narodowym w Warszawie, odbył się Welcome Festival - Pierwszy Międzynarodowy Festiwal Marketingu Miejsc. Zwieńczeniem wydarzenia była gala konkursu Welcome 2013, podczas której zostały wręczone Trójkąty Efektywności Briefu dla najlepszych projektów w dziedzinie budowania marek miejsc - prowadzonych zarówno przez samorządy, jak i lokalny biznes czy uczelnie. Polska Agencja Prasowa była patronem medialnym wydarzenia.

Do drugiej edycji konkursu zgłosiły się urzędy miast i regionów, organizacje turystyczne, a także przedsiębiorstwa, które zrealizowały w 2012 r. projekty na rzecz budowania marek wybranych miast i regionów.

Największą liczbę punktów Jury przyznawało zgłoszeniom, które tworzą markę miejsca, angażując do współpracy wiele podmiotów związanych z daną lokalizacją - samorząd, lokalny biznes, uczelnię.

Grand Prix, czyli najważniejsze wyróżnienie w konkursie, otrzymał projekt Industriada 2012 - Święto Szlaku Zabytków Techniki Województwa Śląskiego - za najpełniejszą realizację idei Trójkąta Efektywności Briefu, skuteczne oraz kreatywne wykorzystanie przemysłowej tradycji województwa śląskiego do budowania silnej marki miejsca. Statuetkę wręczył Grzegorz Schetyna, przewodniczący komisji spraw zagranicznych Sejmu RP, który objął honorowym patronatem Welcome Festival 2013.

Jury przyznało także trzy nagrody główne, pięć specjalnych i dwa wyróżnienia.

Pierwsze miejsce zajął Urząd Miasta Lublin za Carnaval Sztuk-Mistrzów. Jury doceniło twórczą współpracę miasta, biznesu i kultury, która zaowocowała stworzeniem oryginalnego projektu wpisującego się w długofalową strategię marki miasta.

Drugie miejsce w głównej klasyfikacji przypadło zdobywcy Grand Prix, czyli Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Śląskiego. Za stworzenie Industriady, czyli unikatowego na skalę europejską święta dziedzictwa przemysłowego, które przyczynia się do budowania silnej marki całego województwa śląskiego.

Ostatnie miejsce na podium zajęła Fundacja Tumult z Torunia, która zgłosiła się do konkursu z 20. Międzynarodowym Festiwalem Sztuki Autorów Zdjęć Filmowych Plus Camerimage 2012 w Bydgoszczy. Jurorzy docenili realizację idei integracji społecznej i biznesowej. Fundacja przyczyniła się do rozprzestrzenienie festiwalowych wydarzeń w przestrzeni miasta, dzięki czemu wydarzenie było otwarte dla mieszkańców, a goście festiwalu mogli lepiej poznać miasto.

Ponadto jury przyznało nagrody specjalne, których laureatami są:

1. Kopalnia Soli Wieliczka Trasa Turystyczna i Locativo za "Trasę Górniczą - nowy szlak w Kopalni Soli Wieliczka", dzięki której Wieliczka zwiększyła swoją atrakcyjność zarówno w oczach turystów, jak i inwestorów.

2. Miasto Poznań za projekt "Poznań daje pracę", który jest przykładem kampanii promującej inwestycje w kapitał intelektualny. Jest to działanie spójne z wizerunkiem Poznania, który zakłada realizację współpracy prywatno-publicznej.

3. Gmina Pruszcz Gdański za projekt "Żuławski Tulipan", czyli logo Federacji Piłki Nożnej ułożone z 1,2 mln kwiatów z okazji Euro 2012. Był to pomysł unikalny w skali nie tylko Polski, ale także świata.

4. Czech Tourist Board - CzechTourism za projekt: Campaign "Land of Stories" in a new visual style. Według nowej strategii marketingowej, Czechy są pozycjonowane jako kraina opowieści. Ich celem jest wzbudzanie skojarzeń z miejscem pełnym ciekawych ludzi, zabytków i krajobrazów. Kampania "Land of Stories" spójnie realizuje te założenia.

5. Toruńska Agenda Kulturalna za Międzynarodowy Festiwal Światła Skyway ’12. Jurorzy uznali, że instalacje świetlne, które w niestandardowy sposób poruszają tematykę nieba i astronomii, są zrealizowane na światowym poziomie i świadomie nawiązują do tradycji miasta.

Jury przyznało także dwa wyróżnienia: dla Centrum Dziedzictwa Szkła za Miasto Szkła, które ożywiło Krosno i przyciągnęło turystów, podkreślając jednocześnie jego przemysłową tożsamość; oraz dla Gdańskiej Organizacji Turystycznej za zwiększenie atrakcyjności turystycznej Gdańska dzięki innowacyjnym aplikacjom mobilnym GCBeVENT App oraz Gdansk4u Mobile, spójnym z koncepcją marki i strategii rozwoju miasta.

O wynikach konkursu zdecydowało jury w składzie:

- Dr Marta Hereźniak,

- Wojciech Pronobis,

- Marek Staniszewski,

- Paweł Trochimiuk,

- Paweł Patkowski,

- Leszek Kurnicki,

- Krzysztof Candrowicz,

- Wojciech Borowski,

- Bartłomiej Walas,

- Leszek Stafiej - przewodniczący Jury.

Nad weryfikacją zgłoszeń i poprawnością głosowania czuwał Audytor - firma Deloitte.

Relacja z festiwalu dostępna jest na Brief.pl, profilu na Facebooku: http://www.facebook.com/WelcomeFestivalPL oraz kanale Brief na YouTube.

Welcome Festival to dwudniowe międzynarodowe spotkanie osób zajmujących się budowaniem marek miejsc - przedstawicieli administracji publicznej, biznesu, uczelni oraz ekspertów z dziedziny marketingu. Podczas festiwalu będziemy gościć przedstawicieli administracji terytorialnej odpowiedzialnych za rozwój, inwestycje i promocję, przedstawicieli instytucji odpowiedzialnych za inwestycje, rozwój turystyki i budowanie silnej marki Polski, ekspertów marketingu i komunikacji, przedstawicieli mediów regionalnych i ogólnopolskich, organizacje i firmy doradcze, przedstawicieli uczelni ekonomicznych oraz przedsiębiorców.

Szczegółowe informacje:

Dagmara Katuszewska

koordynator ds. działań promocyjnych

tel. (22) 424 04 43 wew. 110

e-mail: dagmara.katuszewska@brief.pl

Źródło informacji: Brief

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.06.2013, 17:54
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ