Newsletter

Zdrowie i styl życia

Rusza konkurs "Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie!"

25.04.2014, 18:20aktualizacja: 25.04.2014, 18:20

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

14 kwietnia ruszył ogólnopolski konkurs "Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie" skierowany do mikro i małych przedsiębiorców. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu wśród polskich przedsiębiorców. Inicjatywa stanowi element globalnego konkursu realizowanego przez spółki METRO Cash & Carry w 16 krajach na całym świecie z okazji 50. rocznicy powstania firmy.

W badaniu opinii zrealizowanym przed rozpoczęciem konkursu ponad 75% respondentów zadeklarowało przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2% badanych) przyznała, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności. Natomiast ponad 88% respondentów uważa, że przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych. "Dla przedsiębiorców to ważna podpowiedź. Ankietowani wskazują wyraźnie, że na aktywności społecznej lokalnych firm mogą zyskać wszyscy zarówno przedsiębiorstwo, jak i jego klienci oraz mieszkańcy" - mówi Zbigniew Gajewski, z-ca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan, która objęła konkurs swoim patronatem.

Jubileuszowy projekt firmy MAKRO ma formę ogólnopolskiego konkursu. Do rywalizacji o nagrodę główną i tytuł „Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie” organizator zaprasza właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających nie więcej niż 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, dzięki której przyczyniają się do zmiany na lepsze swojego najbliższego otoczenia, np. poprawiają estetykę miejsca i lokalnej infrastruktury, rozwijają projekty kulturalne, ekologiczne i edukacyjne dla lokalnej społeczności, zwiększają zatrudnienie, realizują pomoc potrzebującym czy kultywują lokalną tradycję.

"Już przy tworzeniu koncepcji konkursu zorientowaliśmy się, jak zróżnicowane są aktywności o charakterze CSR prowadzone przez mikro i małych przedsiębiorców. To właśnie dlatego w pierwszym etapie konkursu przedsiębiorcę aktywnego lokalnie wybierać będą internauci - jego klienci, bliscy, sąsiedzi, ci, którzy dzięki działalności uczestnika konkursu lepiej żyją oraz przede wszystkim osoby, którym po prostu spodoba się historia konkretnego przedsiębiorcy" - mówi Magdalena Figurna, koordynatorka konkursu i PR manager w MAKRO.

Laureaci wybierani będą w dwóch etapach konkursu. W pierwszym etapie - wojewódzkim - zwycięzca wyłoniony zostanie w wyniku głosowania przez internautów. O zwycięstwie zadecyduje liczba oddanych głosów. Zwycięzcę w kategorii ogólnopolskiej, spośród 16 laureatów szczebla wojewódzkiego, wyłoni komisja konkursowa powołana przez organizatora, w skład której wejdą przedstawiciele partnerów instytucjonalnych akcji. Nagrodą dla każdego zwycięzcy regionalnego jest bon o wartości 1 000 zł na zakupy w hurtowni MAKRO Cash & Carry. Laureat etapu ogólnopolskiego otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 zł na wsparcie jego aktywności lokalnej.

Na potrzeby konkursu utworzona została strona internetowa za pośrednictwem której przedsiębiorcy mogą aplikować do konkursu, wypełniając formularz zgłoszeniowy, w którym konieczne jest podanie danych adresowych firmy, informacji o rodzaju prowadzonej działalności oraz wpisanie swojej historii aktywności na rzecz lokalnej społeczności. Strona zlokalizowana jest pod adresem: http://www.przedsiebiorcaaktywny.pl. Do historii można dołączyć zdjęcie albo film nt. działalności. Na zgłoszone historie będą następnie głosować internauci, w tym także znajomi i klienci przedsiębiorców. Zagłosować można jednak tylko raz. Na stronie znajduje się także regulamin konkursu oraz plakat, który przedsiębiorca powinien pobrać, wydrukować i powiesić w widocznym miejscu w siedzibie przedsiębiorstwa. Konkurs trwa od 14 kwietnia do 30 września 2014 r., zaś głosowanie internetowe będzie trwać do 30 czerwca.

Organizator i partnerzy: Organizatorem konkursu "Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie" jest MAKRO Cash and Carry Polska S.A.

Partnerami konkursu są: Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, Polska Przedsiębiorcza oraz Polska Organizacja Franczyzodawców.

Patronatem medialnym akcję objęły Grupa Wydawnicza Polskapresse i Radio PIN.

Konkurs wspiera również firma Freebee.

1. Ogólnopolskie badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini na zlecenie firmy MAKRO Cash & Carry Polska SA. Badaniem, które zrealizowano pod koniec stycznia 2014 r., objęto grupę 1 020 pełnoletnich mieszkańców Polski.

Plik graficzny dostępny pod adresem:

Źródło informacji: MAKRO Cash and Carry Polska S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 25.04.2014, 18:20
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii