Pobierz materiał i Publikuj za darmo
To kolejna odsłona sporu pomiędzy Grupą Kapitałową Marvipol S.A. (Marvipol) a PKP S.A. o działkę, na której ma stanąć nowa inwestycja kompleksu handlowo-usługowego na terenie obecnego Dworca Gdańskiego w Warszawie. Umowa dzierżawy działki 0,7 ha na terenie przylegającym do Dworca Gdańskiego została podpisana przez Marvipol w 1996 roku i przedłużona aneksem na okres 20 lat do 2026 roku.
W 2009 i 2014 roku, Sąd Arbitrażowy dwukrotnie usankcjonował treść i zasadność umowy, utrzymując w mocy dzierżawę gruntu, na którym Marvipol prowadzi działalność myjni samochodowej.
"W obliczu przegranej PKP wyczerpało wszelkie możliwości prawne i podjęło kroki, które są całkowicie nieuzasadnione i podważające ostateczne wyroki oraz decyzje niezawisłego Sądu" - podkreśla Maciej Gnoiński, pełnomocnik Marvipol.
Marvipol odcina się od wewnętrznych problemów PKP, dotyczących należytego umocowania osób podpisujących umowy w imieniu PKP. W opinii Marvipol, prawdziwym problemem jest brak możliwości swobodnego zagospodarowania całej działki inwestycji Dworzec Warszawa Gdańska i negatywny wpływ sytuacji na wycenę tej inwestycji.
Marvipol zwraca jednocześnie uwagę na fakt, że ani w trakcie procesu przetargu na wybór konsorcjum do realizacji projektu przebudowy Dworca Warszawa Gdańska, ani nigdy wcześniej - przez 18 lat - PKP nie miało wątpliwości, co do okoliczności zawarcia umowy dzierżawy gruntu przez strony.
"PKP nie rozwiązało tej kwestii przed przetargiem, a w dokumentach przetargu wskazuje, że zostanie ona rozwiązana najpóźniej do 2015 r., nazywając umowę dzierżawą/najmem. Obecne działania PKP są bezpodstawne. Dwa prawomocne wyroki sądu potwierdziły prawo Marvipol S.A. do dysponowania nieruchomością do 2026 roku" - dodaje Maciej Gnoiński.
W obliczu ostatnich działań PKP, Marvipol rozważa podjęcie kroków prawnych mających na celu ochronę interesów i dobrego imienia firmy.
Inwestycja PKP na terenie Dworca Gdańskiego pochłonie około 1,5 mld zł. Można założyć zatem, że ograniczenie terenu inwestycji o 15% (powierzchnia działki dzierżawionej przez Marvipol) i wydłużenie czasu jej realizacji o co najmniej 15 lat będzie wpływać na obniżenie jej opłacalności, a co za tym idzie - przychodów PKP S.A.
Źródło informacji: Zarząd Grupa Kapitałowa Marvipol S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.05.2014, 14:45 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |