Pobierz materiał i Publikuj za darmo
HANOWER - (BUSINESS WIRE) - Zbyt niskie ciśnienie w oponach oznacza niebezpieczeństwo dla kierowcy i jego pasażerów: nieszczelne opony stopniowo tracą powietrze, co może doprowadzić do utraty kontroli nad pojazdem w najmniej oczekiwanym momencie. Ponadto, nieprawidłowe ciśnienie w oponach prowadzi do wyższego spalania paliwa oraz szybszego zużywania się ogumienia. Tak zwany system monitorowania ciśnienia w oponach (SMCO) ma za zadanie zwiększyć bezpieczeństwo na drodze oraz zapewnić oszczędność paliwa. Od 1-ego listopada 2014 roku system ten będzie obowiązkowym wyposażeniem wszystkich nowych samochodów zarejestrowanych w Unii Europejskiej (dotyczy pojazdów klasy M1).
Odwiedź warsztat, jeżeli tracisz ciśnienie
Aby opony samochodowe mogły zapewnić optymalną przyczepność, trzeba poświęcić im trochę uwagi. Zarówno wysokość bieżnika, jak i ciśnienie powinny być zatem regularnie kontrolowane. "Zalecamy sprawdzanie ciśnienia w oponach co dwa tygodnie. Z doświadczenia wiemy, że wielu kierowców tę czynność zaniedbuje" - mówi Philip von Grolman, specjalista ze sklepu oponytanio.pl. Wymóg instalowania SMCO w samochodach osobowych i kempingowych na terenie Unii Europejskiej powinien przyczynić się do poprawy sytuacji. Każdy spadek ciśnienia w oponach będzie natychmiast widoczny na wyświetlaczu na desce rozdzielczej. "Każdy niepokojący sygnał na wyświetlaczu powinien skłonić nas do natychmiastowej wizyty w warsztacie samochodowym, inaczej nasze bezpieczeństwo może być poważnie zagrożone" - podkreśla Philip von Grolman.
Większe koszty użytkowania
To dodatkowe zabezpieczenie zwiększa jednak koszty użytkowania auta. Samochody wyposażone w SMCO będą wymagały regularnego sprawdzania sensorów na stacjach montażowych - również podczas wymiany letnich na zimowe opony. Zamiast montowania opon samodzielnie w nowych samochodach, Philip von Grolman zaleca: "W związku ze skomplikowaną technologią urządzenia, namawiamy na wizytę w specjalistycznym warsztacie wyposażonym w odpowiednie narzędzia i oprogramowanie". Kierowcy, których samochody wyposażone będą w SMCO powinni również unikać samodzielnych napraw ogumienia, na przykład używania sprayu na pęknięcia opony. Stosowanie chemicznych środków na pęknięcia może uszkadzać zarówno czujniki, jak i opony.
Porównanie różnych SMCO
Systemy monitorowania ciśnienia (SMCO) bezpośredniego i pośredniego: obie wersje mają swoje zalety i są chętnie stosowane przez producentów. W systemach monitorowania ciśnienia bezpośredniego czujniki zamontowane są przy każdej oponie. W efekcie uzyskuje się bardzo dokładne wyniki pomiaru, jednak wzrastają koszty wymiany ogumienia. W takim przypadku montaż nowych opon lub wymianę letnich na zimowe opony powinno się zostawić specjalistom. Systemy monitorowania ciśnienia pośredniego korzystają z zamontowanych już czujników, takich jak EPS czy ABS i mierzą ciśnienie na podstawie prędkości obrotowej opon. Pomiary takie są mniej dokładne, ale kierowcy nie muszą ponosić dodatkowych kosztów przy wymianie opon. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na: www.oponytanio.pl/TPMS-system-monitorowania-cisnienia-opon.html.
Pełna oferta ogumienia dostępna na: www.oponytanio.pl oraz www.tirendo.pl, a także w sklepach firmy Delticom dla innych krajów.
Pozostałe sklepy internetowe w Polsce:
Dla klientów biznesowych: www.opony123.pl
Opony motocyklowe: www.moto-opony.pl
Testy opon: www.testopon.com
Więcej informacji o firmie dostępne na: www.delti.com
Photos/Multimedia Gallery Available: http://www.businesswire.com/multimedia/home/20141007005510/pl/
Źródło: Delticom AG
KONTAKT:
Biuro Zarządu w Niemczech
Delticom AG
Susanne Kindor-d'Unienville
tel. +49 511 93634852
e-mail: kindor@delti.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.10.2014, 14:32 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |