Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tego typu projekty kończą się często spadkiem współczynnika konwersji i wzrostem współczynnika odrzuceń. W przypadku Skąpiec.pl już na etapie wprowadzania zmian zadbano, aby współczynnik konwersji był większy bądź taki sam jak na poprzedniej wersji serwisu. Wszystko za pomocą testów A/B.
"Nie było żadnych wątpliwości, że nasz serwis wymaga odświeżenia, zarówno pod względem szaty graficznej, jak i funkcjonalności. Obawialiśmy się jednak projektu redesignu. Chcieliśmy mieć pewność, że nowy serwis jest przyjazny dla naszych użytkowników, jeszcze przed wdrożeniem wszystkich zmian - mówi Jacek Górski, Marketing Manager w Skąpiec.pl. - Postawiliśmy sobie ambitny cel: wzrost współczynnika konwersji w całym procesie redesignu. Brzmi nieprawdopodobnie. Ale okazało się możliwe".
Proces obejmował projektowanie makiet nowego serwisu na podstawie danych ilościowych i jakościowych oraz przeprowadzanie testów A/B poszczególnych obszarów. Stawiano hipotezy i rekomendacje, które testowane były do skutku.
Proces optymalizacji współczynnika konwersji pozwolił stworzyć całkowicie innowacyjne podejście do redesignu: bez ryzyka.
Test strony departamentu zakończył się sukcesem. Ruch, który trafiał do serwisu przez stronę departamentu, zanotował 8,5% wzrostu współczynnika konwersji oraz 4% spadku współczynnika odrzuceń.
"Redesign bez spadku współczynnika konwersji? Jak widać na przykładzie Skąpiec.pl, jest to możliwe - podsumowuje Jacek Górski. - Dzięki wdrożeniu ciągłego procesu optymalizacji współczynnika konwersji zyskaliśmy nie tylko wymierne efekty w postaci udanej zmiany wyglądu serwisu. To także inwestycja w przyszłość: zdobyty know-how i odpowiednio zaprojektowany proces będą przynosiły efekty w dłuższej perspektywie. Dzięki testom A/B mamy możliwość optymalizować i doskonalić nasz serwis, wprowadzając małe zmiany - bez konieczności podejmowania ryzykownych przedsięwzięć w postaci redesignu".
Chcesz przeczytać dokładny opis przebiegu procesu redesignu na serwisie Skąpiec.pl? Pobierz darmowe case study: http://www.conversion.pl/lp-skapiec-redesign/?utm_medium=partner&utm_source=notka&utm_campaign=20141312_Skapiec-redesign
Zdjęcie nr. 1: Wersja oryginalna strony głównej Skąpiec.pl.
Zdjęcie nr. 2: Wersja alternatywna: dodano element unikalnej wartości oferty i wyczyszczono widok witryny poprzez usunięcie rozpraszających elementów. Testy potwierdziły wzrost współczynnika konwersji, a zwycięska wersja została wdrożona w serwisie.
KONTAKT:
Elżbieta Brzóz
e-mail: elzbieta.brzoz@conversion.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.11.2014, 17:35 |
Źródło informacji | Conversion Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Benefit, który naprawdę ma znaczenie
Aby przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników, firmy muszą dziś oferować coś więcej niż konkurencyjne wynagrodzenie. Pracownicy oczekują stabilności i realnego wsparcia w dbaniu o swoje zdrowie. Dlatego benefity, takie jak grupowe ubezpieczenie na życie i zdrowie, są nieustannie pożądane.- 28.04.2025, 16:43
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Unum
-
Image
Port Gdańsk na EKG 2025: budujemy odporność poprzez inwestycje PAP
Port Gdańsk to najważniejszy port dla gospodarki narodowej i jedyny na Bałtyku hub kontenerowy, który obsługuje największe kontenerowce świata. O priorytetach i projektach, w kontekście geopolityki i bezpieczeństwa, mówiła podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego Dorota Pyć, prezes zarządu Morskiego Portu Gdańsk, przewodnicząca rady Krajowej Izby Gospodarki Morskiej.- 28.04.2025, 16:20
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ