Newsletter

Jak Skąpiec.pl zmienił swój serwis bez ryzyka za pomocą testów A/B?

07.11.2014, 17:35aktualizacja: 07.11.2014, 17:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Skapiec_pic3
Skapiec_pic3
W listopadzie jedna z największych polskich porównywarek cen, Skąpiec.pl, przeszła redesign.

Tego typu projekty kończą się często spadkiem współczynnika konwersji i wzrostem współczynnika odrzuceń. W przypadku Skąpiec.pl już na etapie wprowadzania zmian zadbano, aby współczynnik konwersji był większy bądź taki sam jak na poprzedniej wersji serwisu. Wszystko za pomocą testów A/B.

"Nie było żadnych wątpliwości, że nasz serwis wymaga odświeżenia, zarówno pod względem szaty graficznej, jak i funkcjonalności. Obawialiśmy się jednak projektu redesignu. Chcieliśmy mieć pewność, że nowy serwis jest przyjazny dla naszych użytkowników, jeszcze przed wdrożeniem wszystkich zmian - mówi Jacek Górski, Marketing Manager w Skąpiec.pl. - Postawiliśmy sobie ambitny cel: wzrost współczynnika konwersji w całym procesie redesignu. Brzmi nieprawdopodobnie. Ale okazało się możliwe".

Proces obejmował projektowanie makiet nowego serwisu na podstawie danych ilościowych i jakościowych oraz przeprowadzanie testów A/B poszczególnych obszarów. Stawiano hipotezy i rekomendacje, które testowane były do skutku.

Proces optymalizacji współczynnika konwersji pozwolił stworzyć całkowicie innowacyjne podejście do redesignu: bez ryzyka.

Test strony departamentu zakończył się sukcesem. Ruch, który trafiał do serwisu przez stronę departamentu, zanotował 8,5% wzrostu współczynnika konwersji oraz 4% spadku współczynnika odrzuceń.

"Redesign bez spadku współczynnika konwersji? Jak widać na przykładzie Skąpiec.pl, jest to możliwe - podsumowuje Jacek Górski. - Dzięki wdrożeniu ciągłego procesu optymalizacji współczynnika konwersji zyskaliśmy nie tylko wymierne efekty w postaci udanej zmiany wyglądu serwisu. To także inwestycja w przyszłość: zdobyty know-how i odpowiednio zaprojektowany proces będą przynosiły efekty w dłuższej perspektywie. Dzięki testom A/B mamy możliwość optymalizować i doskonalić nasz serwis, wprowadzając małe zmiany - bez konieczności podejmowania ryzykownych przedsięwzięć w postaci redesignu".

Chcesz przeczytać dokładny opis przebiegu procesu redesignu na serwisie Skąpiec.pl? Pobierz darmowe case study: http://www.conversion.pl/lp-skapiec-redesign/?utm_medium=partner&utm_source=notka&utm_campaign=20141312_Skapiec-redesign

Zdjęcie nr. 1: Wersja oryginalna strony głównej Skąpiec.pl.

Zdjęcie nr. 2: Wersja alternatywna: dodano element unikalnej wartości oferty i wyczyszczono widok witryny poprzez usunięcie rozpraszających elementów. Testy potwierdziły wzrost współczynnika konwersji, a zwycięska wersja została wdrożona w serwisie.

KONTAKT:

Elżbieta Brzóz

e-mail: elzbieta.brzoz@conversion.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 07.11.2014, 17:35
Źródło informacji Conversion Sp. z o.o.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ