Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- MSZ informuje:
– Konkurencyjność polskiej gospodarki, jej pozycja w gospodarce globalnej, współpraca z partnerami krajowymi i organizacjami międzynarodowymi w identyfikowaniu i przezwyciężaniu barier rozwoju gospodarczego Polski są przedmiotem stałego zainteresowania i analiz dyplomacji ekonomicznej – powiedziała podsekretarz stanu Katarzyna Kacperczyk inaugurując seminarium „Competitiveness Roundtable: Poland”.
Wiceszefowa polskiej dyplomacji podkreśliła, że polskie firmy muszą myśleć i działać globalnie, aby poprawiać jakość strategii i innowacyjność działania w coraz bardziej wymagającym międzynarodowym otoczeniu. W spotkaniu z udziałem przedstawicieli Światowego Forum Ekonomicznego, które odbyło się w siedzibie Polskiego Instytutu Spraw Międzynarodowych uczestniczyli przedstawiciele administracji rządowej, Narodowego Banku Polskiego, ambasad, firm i organizacji pozarządowych.
Światowe Forum Ekonomiczne opracowuje corocznie raport na temat konkurencyjności światowej gospodarki. Na podstawie opinii zebranych od przedsiębiorstw ocenia 12 czynników wpływających na konkurencyjność gospodarki danego kraju. Są to m.in. jakość funkcjonowania instytucji publicznych na rzecz przedsiębiorstw, otoczenie makroekonomiczne, poziom rozwoju infrastruktury, edukacja i ochrona zdrowia, rynek finansowy, rynek pracy, rozwój badań i technologii, innowacje. W tegorocznym rankingu trzy pierwsze miejsca zajęły – Szwajcaria, Singapur i Stany Zjednoczone. Polska utrzymała swoją dotychczasową pozycję - 43 miejsce w grupie 144 państw.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ amt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.12.2014, 18:05 |
Źródło informacji | MSZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |