Newsletter

Polityka i społeczeństwo

CIR: obradowała Rada Ministrów (komunikat)

16.12.2014, 14:02aktualizacja: 16.12.2014, 14:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- CIR informuje:

Premier Ewa Kopacz i ministrowie podziękowali Janowi Krzysztofowi Bieleckiemu, przewodniczącemu Rady Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, za inspirację i opiniowanie kierunków polityki społeczno-gospodarczej rządu.

Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd przyjął:

- projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy,

- projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy Ordynacja podatkowa,

- projekt ustawy o zmianie ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach.

Rada Ministrów zajęła stanowisko wobec poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2930).

Przyjęto informację na temat realizacji zaleceń Rady Unii Europejskiej skierowanych do Polski w ramach Semestru Europejskiego 2014.

Ministrowie wysłuchali informacji na temat stanu wdrożenia dyrektyw unijnych i zobowiązań legislacyjnych wynikających z orzeczeń Trybunału Sprawiedliwości UE oraz uwag Komisji Europejskiej przekazywanych w ramach postępowania w trybie art. 258 TFUE lub art. 260 TFUE.

* * *

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z ochroną miejsc pracy, przedłożony przez ministra pracy i polityki społecznej.

Podstawowym celem proponowanych rozwiązań jest wspieranie przedsiębiorców, a dokładnie ochrona miejsc pracy w zakładach, w których nastąpiło przejściowe pogorszenie warunków prowadzenia działalności gospodarczej, zwłaszcza w wyniku wprowadzenia rosyjskiego embarga. Przygotowanie takich regulacji zapowiedziała premier E. Kopacz w exposé. Nowe regulacje mają obowiązywać od 1 lutego 2015 r.

Zgodnie z projektem noweli, wsparcie będą mogli otrzymać przedsiębiorcy, którzy m.in. na skutek rosyjskiego embarga, ponieśli straty w działalności gospodarczej i usługowej związanej z handlem, przetwórstwem, transportem, uprawami rolnymi lub chowem i hodowlą zwierząt. Chodzi o dopłaty do wynagrodzeń dla pracowników zagrożonych zwolnieniami.

Z tych rozwiązań będą mogły skorzystać firmy, których obroty gospodarcze spadną o co najmniej 15 proc., liczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 3 kolejnych miesięcy kalendarzowych. Przy czym chodzi o miesiące przypadające po 6 sierpnia 2014 r. i poprzedzające dzień złożenia wniosku o przyznanie świadczeń w porównaniu do tych samych 3 miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego.

Przedsiębiorca, który będzie chciał otrzymać takie wsparcie, nie może mieć zaległości w opłacaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych lub Fundusz Pracy. Ustawodawca przewiduje jednak wyjątki od tego zapisu. Jednym z nich jest np. sytuacja, gdy zadłużony przedsiębiorca zawarł umowę z ZUS lub otrzymał decyzję urzędu skarbowego w sprawie spłaty zadłużenia i terminowo opłaca raty lub korzysta z odroczenia terminu płatności.

Zgodnie z projektem noweli, przedsiębiorca będzie mógł wystąpić z wnioskiem do marszałka województwa o wypłatę środków na:

- świadczenia na częściowe zaspokojenie wynagrodzeń pracowników za czas przestoju ekonomicznego;

- świadczenia na częściowe zrekompensowanie wynagrodzeń pracowników z tytułu obniżenia wymiaru czasu pracy;

- opłacenie składek na ubezpieczenia społeczne pracowników należnych od pracodawcy od wypłaconych świadczeń;

- dofinansowanie kosztów szkoleń pracowników organizowanych przez pracodawców (chodzi o to, żeby przedsiębiorcy inwestowali w podnoszenie kwalifikacji pracowników w okresie przestoju ekonomicznego lub obniżonego wymiaru czasu pracy).

Środki na tę pomoc, w wysokości 500 mln zł, będą pochodziły z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych. Zaplanowano, że w 2015 r. będzie można wypłacić 250 mln zł i w 2016 r. kolejne 250 mln zł.

Rząd ocenia, że dzięki nowym rozwiązaniom zostaną obniżone koszty pracy w przedsiębiorstwach, a w efekcie poprawi się ich sytuacja finansowa. Firmy będą też mogły utrzymać poziom zatrudnienia, co zapewni im gotowość do wznowienia działalności w przypadku poprawy koniunktury.

* * *

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy Ordynacja podatkowa, przedłożony przez ministra finansów.

Znowelizowane przepisy ustawy kompleksowo regulują zasady opodatkowania podatkiem PIT przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych przez podatnika źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych. Regulacje te są wynikiem wykonania dwóch orzeczeń Trybunału Konstytucyjnego (z 29 lipca 2014 r. i 18 lipca 2013 r.).

W projekcie nowelizacji ustawy o PIT zdefiniowano przychody nieznajdujące pokrycia w ujawnionych źródłach i przychody ze źródeł nieujawnionych.

Do przychodów, które nie mają pokrycia w ujawnionych źródłach, będą zaliczane przychody ze źródła ujawnionego przez podatnika, ale w nieprawidłowej wysokości. Przykładowo, za niewiarygodne będzie uznane tłumaczenie podatnika, że prowadzona przez niego osobiście firma, czynna 2 razy w tygodniu i nie zatrudniająca innych pracowników (np. zakład fryzjerski), przynosi przychody w wysokości 200 tys. zł tygodniowo, przy czym nie posiada on żadnych dokumentów na potwierdzenie tych przychodów.

Przychodami pochodzącymi z nieujawnionych źródeł będą przychody ze źródeł niewskazanych przez podatnika i nieustalonych przez organ podatkowy lub kontrolę skarbową. W tym przypadku chodzi np. o sytuację, gdy podatnik zakupi nieruchomość bez wskazania żadnych przychodów (dochodów), które pozwoliłyby na sfinansowanie takiego wydatku.

Przychodami nieznajdującymi pokrycia w ujawnionych przez podatnika źródłach lub pochodzącymi ze źródeł nieujawnionych będzie wysokość odpowiadająca nadwyżce wydatku poniesionego w roku podatkowym (tj. w roku kalendarzowym) nad przychodami (dochodami) opodatkowanymi lub nie, uzyskanymi przed poniesieniem tego wydatku. Konieczne będzie zatem ustalenie w ujęciu chronologicznym wydatków

i przychodów. Dzięki temu będzie można stwierdzić, czy wydatek (lub kolejne wydatki) znajdują pokrycie w uzyskanych wcześniej przychodach (dochodach), i w konsekwencji czy pojawi się nadwyżka wydatków nad przychodami/dochodami opodatkowanymi lub nieopodatkowanymi.

W projekcie nowelizacji ustawy zdefiniowano wydatek – będzie to wartość zgromadzonego w roku podatkowym mienia, np. nieruchomości, ruchomości, prawa majątkowe, papiery wartościowe lub wysokość wydatkowanych w danym roku podatkowym środków, w przypadku niemożności ustalenia roku podatkowego zgromadzenia tych środków.

Przyjęto, że źródłem pokrycia wydatków poniesionych przez podatnika będą przychody/dochody:

- opodatkowane – czyli generalnie takie, których pochodzenie ustalono i zostały one zgłoszone do opodatkowania lub opodatkowane, np. podatkiem: dochodowym, od spadków darowizn czy rolnym;

- nieopodatkowane – czyli co do zasady takie, których pochodzenie ustalono, przy czym były one: wolne od podatku, zwolnione z opodatkowania, bądź objęte podatkiem, ale doszło do wygaśnięcia zobowiązania podatkowego mimo braku zapłaty.

Istotne jest, aby przychodami/dochodami opodatkowanymi lub nieopodatkowanymi podatnik dysponował przed poniesieniem wydatku. Tym samym podatnik nie będzie mógł powiedzieć, że wydatek poniesiony np. w lutym danego roku pokrył przychodem/dochodem (opodatkowanym lub nie), który uzyskał dopiero w czerwcu tego samego roku.

Podstawą opodatkowania przychodów nieznajdujących pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzących ze źródeł nieujawnionych będzie w danym roku podatkowym przychód odpowiadający kwocie nadwyżki wydatków nad ww. przychodami/dochodami opodatkowanymi lub nie. Gdy w roku podatkowym wystąpią dwie lub więcej nadwyżek - podstawą opodatkowania będzie ich suma. Dotyczy to m.in. takiej sytuacji, gdy w marcu podatnik zakupił nieruchomość, a następnie w czerwcu zakupił drogi jacht, a jednocześnie nie posiadał przed ww. wydatkami odpowiednich dochodów/przychodów, które pozwoliłyby sfinansować te zakupy. Od tak ustalonej podstawy opodatkowania tj. od ww. nadwyżki lub sumy nadwyżek, zryczałtowany podatek wyniesie 75 proc.

W projekcie nowelizacji ustawy wskazano, że ciężar dowodu w zakresie wykazania przychodów/dochodów opodatkowanych bądź nie, spoczywa na podatniku, ponieważ to on posiada pełną wiedzę o tym, skąd wziął pieniądze na dokonane wydatki.

Obowiązek ten będzie spoczywał na podatniku tylko w odniesieniu do tych przychodów/dochodów, które nie będą znane organowi z urzędu lub nie będzie mógł ich ustalić np. na podstawie posiadanych danych. Jeżeli podatnik nie będzie posiadał dowodów potwierdzających, że wydatek pokrył z przychodów/dochodów opodatkowanych lub nieopodatkowanych, i jednocześnie w stosunku do nich nastąpiło przedawnienie zobowiązania podatkowego – wówczas nie będzie konieczne ich udowodnienie, a jedynie ich uprawdopodobnienie. Wystarczające i bez konieczności udowodnienia będzie wykazanie przez podatnika prawdopodobieństwa ich wystąpienia.

W sytuacjach, gdy podatnik nie dysponuje dowodami potwierdzającymi wartość zgromadzonego mienia w danym roku podatkowym, wartość tego mienia będzie ustalana na podstawie jego wartości rynkowej, np. gdy podatnik kupił dzieło sztuki i nie dysponuje dokumentem potwierdzającym jego cenę, wówczas pod uwagę będzie brana wartość rynkowa tego przedmiotu w dniu poniesienia tego wydatku.

Obowiązywać będzie reguła, zgodnie z którą organy podatkowe będą dążyć do ustalania źródeł pochodzenia przychodów/dochodów, określenia ich prawidłowej wysokości i opodatkowania właściwym podatkiem. Na przykład, gdy poniesiony wydatek sfinansowany został np. z dochodów z najmu, które nie zostały uprzednio opodatkowane i w odniesieniu do tych dochodów nie nastąpiło przedawnienie, to dochody te zostaną opodatkowane według skali podatkowej, a nie podatkiem według 75 proc. stawki podatku.

Nowe przepisy zachowują 5-letni okres przedawnienia zobowiązania podatkowego odnośnie do przychodów, które nie znajdują pokrycia w ujawnionych źródłach lub pochodzą z nieujawnionych przez podatnika źródeł.

* * *

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o substancjach chemicznych i ich mieszaninach, przedłożony przez ministra zdrowia.

Zaproponowano rozwiązania, które będą lepiej chronić zdrowie ludzi i środowisko przed szkodliwym wpływem chemikaliów. Nowe przepisy są zgodne z regulacjami unijnymi.

Projekt noweli zwiększa zakres penalizacji za nieprzestrzeganie przepisów ustawy. Na przykład za wywóz chemikaliów bez oficjalnej zgody, gdy jest ona wymagana przepisami unijnymi, będzie wymierzana kara grzywny, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2. Przewidziano także karę grzywny dla dystrybutorów za wprowadzanie do obrotu detergentów oznakowanych tylko w języku obcym z pominięciem polskiego. Karze ma również podlegać wprowadzanie do obrotu detergentów nie spełniających wymogów dotyczących zawartości fosforanów i innych związków fosforu. W tym przypadku będzie wymierzana kara grzywny, kara ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

Zaproponowano poszerzenie kompetencji Inspektora do spraw Substancji Chemicznych. Jego zadaniem będzie upowszechnianie wiedzy na temat szkodliwego oddziaływania substancji chemicznych i ich mieszanin na zdrowie człowieka i środowisko. Inspektor ma też propagować wiedzę o zapobieganiu negatywnym oddziaływaniom chemikaliów. Będzie również zobowiązany do corocznego przekazywania Komisji Europejskiej i OECD informacji o funkcjonowaniu systemu Dobrej Praktyki Laboratoryjnej w Polsce.

Zgodnie z projektem, przedsiębiorcy zostali zobowiązani do elektronicznego informowania Inspektora o wytwarzaniu w Polsce mieszaniny niebezpiecznej lub mieszaniny stwarzającej zagrożenie wprowadzanej do obrotu lub sprowadzanej do naszego kraju. Przekazywanie danych w formie elektronicznej ułatwi ich archiwizowanie. Umożliwi to docelowo, natychmiastowy dostęp on-line do tych danych ośrodkom informacji toksykologicznej.

Wprowadzono przepis, który umożliwi wstrzymanie obrotu szkodliwą substancją chemiczną, gdy jest to niezgodne z raportem bezpieczeństwa chemicznego, sporządzonym przez jej wytwórcę lub importera, a dalszy użytkownik nie sporządził własnego raportu bezpieczeństwa chemicznego. Proponowane rozwiązanie ma zapobiec zatruciom produktami chemicznymi, które nie powinny znaleźć się na rynku – gdy nadal brakuje wyraźnego zakazu wprowadzania ich do obrotu.

Przepisy dotyczące Dobrej Praktyki Laboratoryjnej będą miały istotne znaczenie dla 30 jednostek badawczych posiadających certyfikat Dobrej Praktyki Laboratoryjnej i jednostek badawczych, które będą występowały o taki dokument. Przykładowo Inspektor do spraw Substancji Chemicznych będzie mógł wydać decyzję o niespełnieniu zasad Dobrej Praktyki Laboratoryjnej tylko w odniesieniu do określonego badania lub badań, a nie do funkcjonowania całej jednostki.

Generalnie znowelizowane przepisy mają wejść w życie po 14 dniach od daty ich ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, ale część regulacji ma obowiązywać w innych terminach.

* * *

Rada Ministrów zajęła stanowisko wobec poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz niektórych innych ustaw (druk nr 2930), przedłożone przez ministra gospodarki.

Rząd pozytywnie ocenia poselską inicjatywę dotyczącą zmian w projekcie ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych oraz innych ustawach. Zawarte propozycje uzupełniają i doprecyzowują niektóre zapisy, usuwając tym samym wątpliwości będące podstawą zarzutów Komisji Europejskiej o niewdrożeniu przez Polskę przepisów dyrektywy 2009/28/WE.

* * *

Rada Ministrów przyjęła informację na temat realizacji zaleceń Rady Unii Europejskiej skierowanych do Polski w ramach Semestru Europejskiego 2014, przedłożoną przez ministra gospodarki.

Zalecenia Rady UE dla poszczególnych krajów są podstawowym instrumentem mechanizmu wzmocnionej koordynacji polityk gospodarczych państw członkowskich w ramach Semestru Europejskiego i strategii „Europa 2020”. Określane przez Radę UE zalecenia powinny być uwzględnione przez państwa członkowskie przy tworzeniu projektu budżetu, w kolejnej aktualizacji Krajowego Programu Reform i Programów Stabilności lub Konwergencji.

Tegoroczne zalecenia są w znacznym stopniu powtórzeniem treści z lat poprzednich. Wynika to z faktu, że ich realizacja wymaga głównie działań długofalowych, znacznie przekraczających perspektywę jednego roku. W związku z tym większość zaleceń dla Polski znajduje się w fazie realizacji.

Ministerstwo Gospodarki prowadzi systematyczny przegląd wypełniania zaleceń, aby monitorować postępy w ich wdrażaniu i zwracać uwagę na istotne opóźnienia. Także ze względu na rolę, jaką zalecenia Rady UE będą odgrywać w polityce spójności (w perspektywie finansowej na lata 2014-2020) oraz procesie wzmacniania koordynacji polityki gospodarczej UE – realizacja zaleceń jest przedmiotem bardziej wnikliwego monitoringu prowadzonego przez Komisję Europejską.

Realizując zalecenie Rady UE odnoszące się do ograniczenia nadmiernego deficytu do 2015 r. – Polska wdraża strategię budżetową na 2014 r. i lata następne. Konsekwentne działanie w tej dziedzinie powinno umożliwić trwałą i terminową korektę nadmiernego deficytu do 2015 r. Szczegółowy zakres planowanych działań przedstawiono w informacji przekazanej Komisji Europejskiej i Radzie UE.

W Ministerstwie Finansów opracowano program działań zwiększających przestrzeganie przepisów podatkowych i poprawiających efektywność administracji podatkowej w latach 2014-2017. Realizacja programu ułatwi podatnikom wypełnianie ich zobowiązań wobec państwa i zwiększy skuteczność administracji podatkowej.

W celu zoptymalizowania wydatków w polityce społecznej opracowano i przyjęto Krajowy Program Przeciwdziałania Ubóstwu i Wykluczeniu Społecznemu 2020. Wdrażane są rozwiązania poprawiające efektywność wydatkowania środków w ochronie zdrowia. Przyjęto rozwiązania zwiększające poziom ulg w podatku PIT za wychowywanie dzieci. Analizowana jest możliwość modyfikacji krajowych ram fiskalnych w celu ustanowienia niezależnej rady fiskalnej (budżetowej).

Aby wykonać zalecenia dotyczące zmniejszenia bezrobocia wśród młodzieży, Polska wdraża „Gwarancje dla młodzieży”. W celu lepszego dostosowania do potrzeb rynku pracy umiejętności nabywanych w instytucjonalnym systemie edukacyjnym, nadal monitorowane jest wdrażanie podstawy programowej kształcenia w zawodach. Jednocześnie znowelizowane przepisy o szkolnictwie wyższym zobowiązują uczelnie zawodowe do: prowadzenia kształcenia na kierunkach wyłącznie o profilu praktycznym, organizowania co najmniej trzymiesięcznych praktyk zawodowych, wprowadzenia studiów dualnych. Uruchomiono też Program Rozwoju Kompetencji, który zastąpił program kierunków zamawianych (chodzi o wzmocnienie wśród studentów kompetencji zawodowych, interpersonalnych, analitycznych, przedsiębiorczych).

Po raz kolejny zwrócono uwagę na zbyt częste stosowanie w Polsce umów na czas określony i umów cywilnoprawnych. Rząd podkreśla, że parlament uchwalił nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Ogranicza ona nadużycia w opłacaniu składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe w przypadku wykonywania kilku umów–zlecenia.

Z kolei w celu ograniczenia nadmiernego wykorzystywania umów o pracę na czas określony przygotowano projekt nowelizacji ustawy Kodeks pracy oraz niektórych innych ustaw. Określono w nim maksymalny czas trwania umów na czas określony oraz dopuszczalną liczbę takich umów.

Na bieżąco realizowane są zobowiązania wynikające z zalecenia dotyczącego rozwoju placówek opieki nad małymi dziećmi oraz dostępności do opieki i edukacji przedszkolnej. Liczba miejsc dla najmłodszych wzrasta dzięki realizacji programu „Maluch” i Programu Operacyjnego „Kapitał Ludzki”. Tendencja wzrostowa powinna zostać utrzymana dzięki zmianom w ustawie o systemie oświaty. Założono w niej, że do 1 września 2017 r. wszystkim dzieciom w wieku 3-5 lat zostaną zapewnione miejsca w przedszkolach.

Rząd utrzymał negatywne stanowisko w kwestii zalecenia dotyczącego likwidacji odrębnego systemu emerytalnego dla rolników. Reforma ubezpieczenia społecznego rolników (reforma KRUS), zdaniem rządu, musi być poprzedzona wprowadzeniem systemu obowiązkowej rachunkowości w gospodarstwach rolnych. Przygotowany przez Ministerstwo Finansów projekt założeń do ustawy włączającej działalność rolniczą do powszechnego systemu podatku dochodowego został przekazany resortowi rolnictwa i rozwoju wsi, jako współodpowiedzialnemu za tę regulację.

Z kolei w celu wykonania zalecenia dotyczącego poprawy skuteczności instrumentów podatkowych, tak aby zachęcały biznes do angażowania się w działalność badawczo-rozwojową – prowadzone są analizy związane z wprowadzeniem nowej ulgi w podatku dochodowym (będzie to możliwe po zdjęciu z Polski procedury nadmiernego deficytu).

Zalecenie o inwestowaniu w moce wytwórcze będzie realizowane m.in. w ramach inwestycji spółki Polskie Inwestycje Rozwojowe SA – powstawać będą przedsięwzięcia służące rozwojowi krajowej infrastruktury energetycznej.

Jeśli chodzi o zalecenie odnoszące się do poprawy otoczenia biznesu, to w parlamencie prowadzone są prace nad prawem restrukturyzacyjnym. Nowe rozwiązania lepiej chronią wierzycieli zapewniając skuteczną restrukturyzację przedsiębiorstwa dłużnika i zapobiegając jego likwidacji. Toczą się prace nad nowelizacją ustawy Ordynacja podatkowa, która powinna umożliwić podatnikowi elektroniczny kontakt z administracją podatkową oraz przyczynić się do uproszczenia prawa podatkowego.

Trwają prace nad Kodeksem urbanistyczno-budowlanym, który kompleksowo reguluje obszar lokalnej polityki przestrzennej i procesu inwestycyjno-budowlanego oraz działania administracji publicznej w tym zakresie. Realizowany jest proces ułatwiający wykonywanie zawodów regulowanych. Zaczęła obowiązywać ustawa otwierająca dostęp do zawodów technicznych i finansowych (tzw. II pakiet deregulacyjny), w parlamencie trwają prace nad zwiększeniem dostępu do zawodów związanych m.in. z ochroną przeciwpożarową, rynkiem kapitałowym i towarowym oraz konserwacją zabytków (tzw. III pakiet deregulacyjny).

Z dokumentu wynika, że szczegółowy sposób realizacji zaleceń Rady UE zostanie przedstawiony w aktualizacji Krajowego Programu Reform na lata 2015-2016 i Programie Konwergencji.

Priorytetowo należy potraktować kilka kwestii. Trzeba przygotować harmonogram zmian, które mają skutkować wprowadzeniem księgowości w gospodarstwach rolnych i ogólnego systemu podatkowego w rolnictwie. Należy przyspieszyć prace nad projektem ustawy o korytarzach przesyłowych, co jest warunkiem rozwoju sieci energetycznej i poprawy bezpieczeństwa energetycznego. Konieczne jest dokończenie prac nad projektem Kodeksu urbanistyczno-budowlanego, który jest warunkiem przyspieszenia procesu inwestycyjnego w przestrzeni lokalnej. Niezbędne jest też przyjęcie założeń, a następnie rozpoczęcie prac nad projektem ustawy o pomocy społecznej. Konieczny jest dalszy rozwój usług elektronicznych w obszarze podatków, zwłaszcza uruchomienie portalu podatkowego.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ ksi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.12.2014, 14:02
Źródło informacji CIR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ