Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NEW JORK, 29 stycznia 2015 r. /PRNewswire/ - QTRAX - serwis internetowy z legalną - bezpłatnie dostępną muzyką, ogłosił dziś szeroko zakrojony plan, zgodnie z którym autorzy piosenek i artyści (w dalszej części informacji zwani "artystami") będą wynagradzani w bardziej lukratywny i reprezentatywny sposób. Więcej informacji na temat planu zamieszczono w obszernym, szczegółowym raporcie wykonanym na zlecenie Qtrax przez jedno z biur księgowych zaliczanych do tzw. „Wielkiej Czwórki”.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150129/172177LOGO
Zdjęcie - http://photos.prnewswire.com/prnh/20150129/172176
Z kolei Manifest Artystyczny (www.qtrax.com) wydany przez Qtrax to swego rodzaju Karta Praw dla artystów, w której zawarto imponujący zestaw inicjatyw przewidujących więcej możliwości zgłaszania własnych uwag przez artystów, jak również wynagradzanie ich z szacunkiem i na uczciwszych zasadach. Najważniejsza z inicjatyw polega na przekazywaniu artystom równowartości 30% udziału w kapitale. Przydział kapitału umocowany jest w instrumencie prawnym o nazwie Artist Trust (Fundusz Artystyczny), którego prowadzeniem zajmie się niezależna, wybierana właśnie organizacja ds. zarządzania prawami autorskimi.
Artyści będą mieć ponadto udział w zyskach Qtrax i prawo uczestnictwa w procesach wyjścia z inwestycji (eng. liquidity event), takich jak IPO (pierwsza oferta publiczna) czy sprzedaż firmy, na dokładnie takiej samej zasadzie, jak udziałowcy, którzy gromadzą zasoby finansowe.
30% przydział kapitału rozłożony zostanie dla każdego artysty na okres 10 lat w oparciu o liczbę odtworzeń jego utworów.
"Kapitał marki to jedyne prawdziwe źródło dochodów z cyfrowych serwisów muzycznych. Nie inaczej jest w naszym przypadku. Wynagrodzenia artystów są skandalicznie niskie, podczas gdy wartość niektórych cyfrowych serwisów muzycznych sięga wielomiliardowych kwot. Bez twórczości artystów serwisy muzyczne nie miałyby prawa bytu. Choć wydaje się to oczywiste, fakt ten nie jest brany pod uwagę w aktualnej koniunkturze gospodarczej. Nie chodzi tu o szukanie winnego tego stanu rzeczy. Być może nie da się przypisać winy konkretnym podmiotom. Samo debatowanie w parlamencie nie przyniesie jednak odpowiednich zmian w kwestii honorariów dla artystów. Stawki są tak niskie, że nawet pokaźny wzrost udziałów w zyskach nie będzie wystarczającą rekompensatą. Firmy wydawnicze sprytnie zabezpieczyły się, żądając udziałów w zyskach serwisów muzycznych. Autorzy tekstów i artyści nie byli odpowiednio zorganizowani do podjęcia takich działań. Najwyższy czas aby przestali być wyzyskiwani i wykorzystywani jedynie do dostarczania treści i przejęli kontrolę nad takimi serwisami. Zachęcamy wszystkie serwisy cyfrowe, zarówno te aktualnie istniejące, jak i powstałe w przyszłości do przekazywania udziałów na rzecz funduszu Artist Trust prowadzonego w całości na rzecz artystów pod kierownictwem wiodących w branży muzycznej podmiotów. Podział dochodów z udziałów po wejściu na giełdę zapewni znaczące zyski dla artystów i autorów tekstów" - powiedział Allan Klepfisz, założyciel i dyrektor generalny Qtrax.
"Ponieważ Qtrax planuje przeprowadzenie procesu wyjścia z inwestycji w ciągu najbliższych 2 - 3 lat, środki pieniężne można przekazywać na rzecz Artist Trust w formie reklam i sponsorowania przez marki wierzące w moc, z jaką muzyka dociera do młodych odbiorców" - powiedział Lance Ford, prezes i dyrektor Qtrax ds. marketingu.
QTRAX
QTRAX (www.qtrax.com) to wyjątkowy serwis muzyczny, który podbija branżę cyfrową. W pierwszym kwartale br. udostępni on nowo zaktualizowaną usługę bezpłatnego, legalnego dostępu do muzyki (Free and Legal Music Service). Qtrax jest dostępny w 68 krajach.
Źródło: Qtrax
KONTAKT:
Julia Lyschik
Dyrektor generalny
tel. +1 (646) 678 4542
e-mail: julia@qtrax.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.01.2015, 12:10 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |