Newsletter

Polityka i społeczeństwo

CIR: obradowała Rada Ministrów (komunikat)

24.02.2015, 13:41aktualizacja: 24.02.2015, 13:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- CIR informuje:

Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd przyjął:

- projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo lotnicze;

- projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo własności przemysłowej oraz niektórych innych ustaw;

- projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo łowieckie.

Rada Ministrów zaakceptowała:

- założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych;

- założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej.

Zatwierdzono aneks nr 7 do umowy offsetowej zawartej 10 grudnia 2008 r. między Skarbem Państwa RP reprezentowanym przez ministra właściwego do spraw gospodarki a Rockwell Collins Inc.

* * *

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo lotnicze, przedłożony przez ministra obrony narodowej.

Zaproponowano przepisy, które umożliwią cywilnym samolotom transportowym, polskim i obcym, wykonującym zadania na potrzeby sił zbrojnych RP, start i lądowanie na polskich lotniskach wojskowych. Wszystkie operacje lotnictwa cywilnego na lotniskach wojskowych będą wykonywane z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa.

W Polsce obecnie, co do zasady, nie jest możliwe lądowanie cywilnego statku powietrznego na lotnisku wojskowym. Natomiast pozostałe państwa NATO powszechnie wykorzystują cywilne statki powietrzne w celach wojskowych i zezwalają im na operacje na lotniskach wojskowych.

Dzięki nowym regulacjom cywilne transportowe statki powietrzne będą mogły być wykorzystane do zabezpieczenia logistycznego misji stabilizacyjnych wykonywanych przez polskie kontyngenty wojskowe. Łatwiejszy będzie transport ładunków wielkogabarytowych i niebezpiecznych na miejsce załadunku lub wyładunku. W niektórych sytuacjach, sprzętu i ludzi nie trzeba będzie przemieszczać na lotnisko cywilne, ale będzie można użyć najbliższego lotniska wojskowego.

W projekcie ustawy szczegółowo określono sytuacje, kiedy cywilne statki powietrzne będą mogły startować z lotnisk wojskowych i lądować na nich.

W projekcie ustawy nie chodzi o pełne otwarcie lotnisk wojskowych do użytku publicznego, ale jedynie o stworzenie możliwości ich wykorzystania, kiedy to będzie absolutnie niezbędne i racjonalne operacyjnie. Dlatego udostępnienie lotniska wojskowego samolotom cywilnych za każdym razem będzie wymagało zgody Dowódcy Operacyjnego Rodzajów Sił Zbrojnych RP, wydanej w porozumieniu z dowódcą jednostki organizacyjnej lub związku organizacyjnego Sił Zbrojnych, który użytkuje lotnisko wojskowe. Dopuszczenie wybranych operacji cywilnych statków powietrznych na lotniskach wojskowych nie spowoduje zmiany charakteru lotniska – nie będzie ono podlegało prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Nie będzie obowiązku wpisywania lotniska wojskowego, wykorzystywanego przez samoloty cywilne realizujące zadnia na rzecz sił zbrojnych – do rejestru lotnisk cywilnych.

W celu zapewnienia bezpiecznej operacji lotniczej na lotnisku wojskowym, przepisy uzupełniono o obowiązek przekazywania przez ministra obrony narodowej aktualnych danych technicznych i eksploatacyjnych takiego lotniska. Dane te będą udostępnianie w Zintegrowanym Pakiecie Informacji Lotniczej (AIP).

Przyjęto, że do badania zdarzeń lotniczych (wypadków lotniczych), gdy cywilny statek powietrzny realizował zadania na potrzeby Sił Zbrojnych RP, właściwa będzie Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.

Ustawa ma obowiązywać po 14 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

* * *

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo własności przemysłowej oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra gospodarki.

W przepisach dotyczących własności przemysłowej uregulowane są kwestie udzielania patentów na wynalazki, przyznawania praw ochronnych na wzory użytkowe i znaki towarowe, jak również praw ochronnych na wzory przemysłowe, topografie układów scalonych oraz oznaczenia geograficzne. W projekcie nowelizacji zaproponowano zmiany przepisów dotyczących opłat za uzyskanie ochrony dla znaków towarowych i wzorów przemysłowych oraz uproszczono procedury postępowania przed Urzędem Patentowym.

Nowe rozwiązania uwzględniają wymogi międzynarodowe wynikające z konieczności stosowania przez Polskę zapisów Aktu genewskiego Porozumienia haskiego, dotyczącego międzynarodowej rejestracji wzorów przemysłowych oraz Traktatu singapurskiego o prawie znaków towarowych. Projekt dostosowuje też prawo krajowe do wyroków Trybunału Sprawiedliwości UE dotyczących prawa własności przemysłowej.

Uregulowano m.in. następujące kwestie:

Opłaty za zgłoszenie do Urzędu Patentowego

Doprecyzowano przepis uprawniający Urząd Patentowy do częściowego zwolnienia zgłaszającego z opłaty za wniosek o przyznanie ochrony znakom towarowym i wzorom przemysłowym. Spowoduje to, że uzyskanie takiej ochrony będzie tańsze.

Patenty i tzw. ulga w nowości

W stosunku do wynalazków i wzorów użytkowych wprowadzono tzw. ulgę w nowości. Oznacza to, że możliwe będzie uzyskanie patentu mimo ujawnienia wynalazku przez osoby trzecie, jeżeli nastąpi ono nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dokonaniem zgłoszenia i spowodowane było oczywistym nadużyciem w stosunku do zgłaszającego lub jego poprzednika prawnego.

Instytucja tzw. listów zgody w stosunku do znaków towarowych

Wprowadzenie listów zgody umożliwi łatwiejsze uzyskanie praw ochronnych na znak towarowy podobny do innego. Będzie to możliwe pod warunkiem zawarcia zgody w tej sprawie między obydwiema stronami. Rozwiązanie to umożliwi zgłaszającemu uzyskanie prawa ochronnego na znak towarowy, gdy obecnie UP musi wydać decyzję odmowną. W praktyce może to oznaczać wydawanie rocznie ok. 1000 pozytywnych decyzji.

Rejestr dodatkowych praw ochronnych

Urząd Patentowy będzie prowadził odrębny rejestr dodatkowych praw ochronnych. Dodatkowe prawo ochronne obejmuje konkretne produkty ochrony roślin lub lecznicze – wytwarzane według chronionego wynalazku.

Korespondencja z Urzędem Patentowym

W przypadku prowadzenia elektronicznej korespondencji z Urzędem Patentowym, za równoważne z podpisem odręcznym będą uznawane, obok bezpiecznego kwalifikowanego podpisu elektronicznego, także inne, tj. podpis składany za pomocą dowodu osobistego i przez e-PUAP lub podpisy spełniające wymogi określone w przepisach unijnych bądź międzynarodowych. Wprowadzono również rozwiązania upraszczające postępowanie przed UP. Zmiany te powinny przyczynić się do zmniejszenia korespondencji między urzędem a zgłaszającym o ok. 3 proc., a także doprowadzić do mniejszej liczby postępowań odwoławczych oraz skrócenia czasu rozpatrywania zgłoszeń patentu z 3 do 2,5 roku.

Nowe regulacje mają obowiązywać po 3 miesiącach od daty publikacji w Dzienniku Ustaw.

* * *

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy prawo łowieckie, przedłożony przez ministra środowiska.

Wzmocnienie uprawnień właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości przy tworzeniu obwodów łowieckich, bardziej efektywne wykonywanie planów łowieckich przez dzierżawców lub zarządców obwodów łowieckich, szybsze szacowanie szkód spowodowanych przez zwierzynę i sprawniejsza wypłata odszkodowań łowieckich – to jedne z ważniejszych celów projektowanej nowelizacji.

Zaproponowane rozwiązania dostosowują prawo łowieckie do wymogów konstytucji i zapewniają racjonalne prowadzenie gospodarki łowieckiej.

Uwzględnianie opinii właścicieli lub użytkowników wieczystych nieruchomości przy wyznaczaniu na nich obwodów łowieckich

Wprowadzono zapis o konsultacjach publicznych z właścicielami nieruchomości, które mają być przedmiotem dzierżawy kół łowieckich.

Zapis ten stanowi wykonywanie wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 10 lipca 2014 r., który za niezgodne z ustawą zasadniczą uznał istniejące przepisy uniemożliwiające właścicielowi lub użytkownikowi wieczystemu nieruchomości wyrażenie opinii w sprawie włączenia jej do obwodu łowieckiego.

Według nowego prawa, o projekcie uchwały o podziale województwa na obwody łowieckie marszałek województwa poinformuje na stronie internetowej urzędu marszałkowskiego oraz za pośrednictwem wójtów, burmistrzów i prezydentów miast. Właściciele i użytkownicy wieczyści nieruchomości, które mają być włączone do obwodu łowieckiego, będą mogli wnosić uwagi do projektu uchwały. Powinny one być rozpatrzone przez marszałka województwa w ciągu 30 dni od daty upływu terminu ich składnia. Jednocześnie właściciele lub użytkownicy wieczyści będą mogli zaskarżyć uchwałę do sądu administracyjnego, jeżeli uznają, że narusza on ich interes prawny.

Zgodnie z projektem noweli, właściciele lub użytkownicy będą mogli wystąpić do dzierżawcy lub zarządcy obwodu łowieckiego o wypłatę odszkodowania, gdy objęcie nieruchomości obwodem łowieckim uniemożliwi lub istotnie ograniczy korzystanie z niej na dotychczasowych zasadach. Wysokość odszkodowania, dzierżawca lub zarządca obwodu łowieckiego będzie uzgadniał z właścicielem albo użytkownikiem wieczystym w ciągu 3 miesięcy od daty otrzymania żądania jego zapłaty. Jeśli nie dojdą do porozumienia, to właściciel lub użytkownik, będzie mógł skierować sprawę do sądu o ustalenie odszkodowania.

Przewidziano także możliwość wystąpienia, przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości objętej obwodem łowieckim, do sądu z wnioskiem o ustanowienie na niej zakazu wykonywania polowania ze względu na jego przekonania religijne lub wyznawane zasady moralne. Jednocześnie w każdym momencie, właściciel lub użytkownik będzie mógł się z tego zakazu wycofać. Wniosek o ustanowienie zakazu polowań będzie mógł dotyczyć tylko nieruchomości zabudowanych. Rozwiązanie to jest kompromisem między prawami właściciela lub użytkownika, który jest przeciwnikiem polowań a koniecznością prowadzenia racjonalnej gospodarki łowieckiej.

Wprowadzono obowiązek informowania o planowanych polowaniach.

Zapewniono także możliwość skorzystania ze skargi do polskiego Związku Łowieckiego na sposób wykonywania polowań, jeśli jest on sprzeczny z zasadami etyki łowieckiej.

Wzmocnienie nadzoru ministra środowiska nad Polskim Związkiem Łowieckim (PZŁ).

Oznacza to, że statut związku trzeba będzie uzgadniać z ministrem środowiska.

Przewidziano także obowiązek przedkładania ministrowi corocznych sprawozdań z wykonywania zadań określonych w ustawie. Minister będzie mógł także żądać odpisów uchwał podjętych przez Krajowy Zjazd Delegatów i Naczelną Radę Łowiecką oraz przeprowadzić kontrolę w Polskim Związku Łowieckim. Możliwe będzie również zwrócenie się do sądu w celu uchylenia niezgodnej z prawem lub statutem PZŁ uchwały Krajowego Zjazdu Delegatów.

Istotną zmianą jest możliwość wypowiedzenia dzierżawcy obwodu łowieckiego umowy dzierżawy w przypadku niezrealizowania przez niego rocznego planu łowieckiego na poziomie co najmniej 80 proc. określonej w tym planie minimalnej liczby zwierzyny grubej do pozyskania, w każdym z trzech następujących po sobie lat. Nierealizowanie planu odstrzału jest jedną z głównych przyczyn wzrostu pogłowia zwierzyny i związanego z tym wzrostu odszkodowań łowieckich. W 2014 r. wypłacono 75 mln zł odszkodowań za szkody wyrządzone przez zwierzęta łowne (obserwuje się tu stale rosnący trend).

Rodzaje polowań i zasady ich wykonywania

Zgodnie z wymogami konstytucji, określono w ustawie, a nie w rozporządzeniu jak to było dotychczas, rodzaje polowań oraz zasady ich wykonywania.

Znowelizowana ustawa ma wejść w życie po 14 dniach od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.

* * *

Ministrów przyjęła założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożone przez ministra gospodarki.

Utworzenie w miarę powszechnego, niedrogiego w użytkowaniu i sprawnego systemu wymiany informacji o wiarygodności płatniczej – to jeden z najważniejszych celów projektowanej nowelizacji ustawy. System ma skutecznie obniżać ryzyko działalności gospodarczej, a w konsekwencji przyczyniać się do zwiększania bezpieczeństwa obrotu i podniesienia poziomu konkurencyjności polskiej gospodarki.

Nowe regulacje uzupełnią obowiązujące rozwiązania odnoszące się do wymiany/przekazywania danych gospodarczych między biurami informacji gospodarczej. Dotychczasowe przepisy nie zapewniają też odpowiedniego poziomu ochrony słusznych interesów dłużnika.

Zgodnie z założeniami, w projekcie nowelizacji ustawy znajdą się przepisy dotyczące:

- wzajemnej wymiany informacji przez biura informacji gospodarczej;

- jednolitego wniosku o udostępnienie informacji;

- udostępniania informacji o niektórych zobowiązaniach publicznoprawnych;

- większej ochrony konsumentów;

- przekazywania biurom informacji o bezskutecznych egzekucjach komorniczych wobec przedsiębiorców;

- ochrony dłużników przed niesłusznym wpisem do rejestru.

Obowiązek przekazywania/udostępniania biurom informacji o wymagalnych zobowiązaniach wobec niektórych organów administracji rządowej

Urzędy centralne i ich jednostki terenowe będą nieodpłatnie przekazywać/udostępniać biurom informacje m.in. o: niezapłaconych zobowiązaniach wymagalnych, orzeczonych prawomocnie lub ostatecznie niezaskarżonych, dotyczących niezapłaconych składek do ZUS, zaległych opłatach telekomunikacyjnych, karach administracyjnych nakładanych przez organy centralne lub ich jednostki terenowe oraz należnościach podatkowych i celnych.

Przekazywanie i udostępnianie informacji przez te organy wszystkim biurom ma być obligatoryjne, bez zawierania odrębnych umów. Przekazywana informacja będzie obejmować dane identyfikacyjne dłużnika. Wysokość zaległej należności pieniężnej nie może być niższa niż 500 zł.

Przekazywanie przez jednostki samorządu terytorialnego informacji o wymagalnych zobowiązaniach publicznoprawnych

Jednostki samorządu terytorialnego będą mogły przekazywać biurom informacje dotyczące zobowiązań wymagalnych i bezspornych, orzeczonych prawomocnie lub ostatecznie niezaskarżonych, w zakresie m.in.: podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, opłat adiacenckich, opłat za odpady, kar administracyjnych, podatku rolnego i leśnego. Jst będą mogły przekazywać te informacje po podpisaniu umowy z wybranym biurem.

Dzięki temu do rejestrów biur informacji gospodarczej trafią informacje o podmiotach, które nie realizują ciążących na nich obowiązków ustawowych. Tak jak obecnie – każda osoba fizyczna będzie mogła bezpłatnie, raz na pół roku, sprawdzić, jakie dane na jej temat są udostępniane przez biuro oraz komu zostały udostępnione.

Ujawnienie informacji o przedawnieniu zobowiązania

Zaproponowano możliwość specjalnego oznaczania zobowiązań, które dłużnik kwestionuje, powołując się na zarzut przedawnienia. W bazach danych będzie znajdować się historia płatnicza dłużnika, z uwzględnieniem zobowiązań przedawnionych i wskazaniem, kiedy taka informacja powinna być usunięta z bazy.

Ujawnianie zobowiązań konsumentów

Przewidziano wprowadzenie następujących rozwiązań:

- informacje o zobowiązaniach konsumentów będą mogły być przekazane do biura przed upływem maksymalnie 10 lat od dnia wymagalności roszczenia;

- informacje o konsumentach będą usuwane po 10 latach od dnia ich wymagalności;

- przy zobowiązaniach okresowych wierzyciel będzie miał obowiązek aktualizacji ich wysokości, pod rygorem usunięcia po tym okresie całości informacji.

Zaproponowane rozwiązania wynikają z tego, że konsumenci mają bardzo ograniczone możliwości obrony przed udostępnianiem przez biuro informacji o ich przeszłych zobowiązaniach. Rzadko też dysponują fakturami czy rachunkami sprzed kilkunastu lat. Stąd propozycja usuwania takich danych po upływie maksymalnie 10 lat.

Udostępnianie do biur informacji o bezskutecznych egzekucjach komorniczych

Biura będą udostępniać informacje o bezskutecznych egzekucjach dłużników-przedsiębiorców. Chodzi o takie zobowiązania, wobec których umorzono postępowanie egzekucyjne. Informacje te będą pochodziły z zasobów kancelarii komorniczych.

Obowiązek przekazywania danych między rejestrami i wniosek jednolity

Wzajemne przekazywanie danych o poszczególnych zobowiązaniach przedsiębiorcy oraz udzielania zbiorczej informacji z kilku baz ma się odbywać na podstawie wniosku jednolitego. Klient biura (osoba fizyczna lub prawna) będzie mógł złożyć taki jednolity wniosek do dowolnego biura (wskazanego we wniosku). Dane występującego z wnioskiem nie będą dostępne dla pozostałych biur. Klient powinien otrzymać informacje w ciągu 48 godzin, a cena za uzyskanie informacji z jednego biura nie może przekraczać 30 zł.

Określenie typowych sytuacji prawnych i faktycznych uzasadniających wpis lub obligujących biuro, wierzyciela lub dłużnika do aktualizacji bądź wykreślenia wpisu

Przewiduje się, że w rozporządzeniu ministra gospodarki będzie określony zakres informacji, w tym m.in.: wymagalność zobowiązania, brak terminowej zapłaty za fakturę, uznanie lub odmowa uznania długu, wykonanie zobowiązania w całości (np. przelew na rachunek bankowy, zapłata w kasie), odnowienie długu, przedawnienie roszczeń, bezskuteczna egzekucja, ugoda.

Ochrona dłużnika przed nieprawdziwym wpisem

W ustawie będą zawarte przepisy dotyczące sprzeciwu dłużnika wobec wpisu. Będą one uzupełnione o szczegółowe postępowanie reklamacyjne, gdy wierzyciel przekaże informacje kwestionowane przez dłużnika. Informacja nie będzie wpisana do rejestru (mimo wniesionego sprzeciwu), dopóki biuro ostatecznie nie zajmie w tej kwestii stanowiska. Przewidziano na to 30–dniowy termin.

Ma to służyć większej ochronie dłużników przed wpisaniem do rejestru nieprawdziwych lub wątpliwych informacji, a biurom umożliwi wstrzymanie się od wpisu do czasu wyjaśnienia sprawy między stronami. Wraz ze sprzeciwem, dłużnik będzie musiał przedłożyć dokumenty lub ich kopie, np. zaakceptowane przez dłużnika rachunki, żądania zapłaty, weksle, czeki.

Opracowywanie modeli predykcyjnych dotyczących przedsiębiorców

Podobny model funkcjonuje w bankach i służy do oceny wiarygodności kredytowej klienta. Do konstruowania modeli predykcyjnych przez biura informacji gospodarczej będzie można wykorzystywać tylko dane zgromadzone w biurach, Biurze Informacji Kredytowej oraz dane zaczerpnięte z rejestrów publicznych. Opracowanie modelu będzie mógł zlecić biuru każdy jego klient, zarówno osoba zgłaszająca informacje, jak i dłużnik.

Ponadto w projekcie nowelizacji ustawy zostaną zamieszczone przepisy dotyczące m.in.: rozszerzenia katalogu działalności biura o wysyłanie wezwania do zapłaty z ostrzeżeniem o zamiarze dokonania wpisu do rejestru oraz o wysyłanie/wydawanie dokumentów poświadczających sytuacje podmiotu na podstawie informacji zawartych w bazach biur informacji. Istotne jest ponadto, że wzmocnieniu ulegnie nadzór ministra gospodarki nad działalnością biur.

Konieczność zmiany przepisów wynika z 4-letniej praktyki funkcjonowania biur informacji gospodarczej. Wprowadzenie możliwości wymiany informacji między biurami będzie służyć zmniejszeniu ryzyka kredytowania kontrahenta, który może mieć potencjalne trudności z wypłacalnością.

* * *

Rada Ministrów przyjęła założenia do projektu ustawy o zmianie ustawy o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej, przedłożone przez ministra infrastruktury i rozwoju.

Europejskie ugrupowania współpracy terytorialnej (EUWT) mogą być zakładane przede wszystkim przez samorządy, władze państwowe i instytucje przez nie powołane (np. przedsiębiorstwa wykonujące działania dla dobra wspólnego, stowarzyszenia).

Celem powołania EUWT jest realizacja wspólnych projektów i prowadzenie międzynarodowych działań przez podmioty z państw Unii Europejskiej.

W każdym EUWT uczestniczą partnerzy z co najmniej dwóch państw. Zgody na przystępowanie do EUWT przez polskie instytucje wydaje Rada Ministrów (w przypadku członkostwa Polski i władz państwowych) i Ministerstwo Spraw Zagranicznych (dla pozostałych podmiotów). EUWT uzyskują osobowość prawną zgodnie z prawem kraju, w którym tworzona jest siedziba danego ugrupowania.

Możliwość zakładania EUWT przewidywało rozporządzenie (WE) nr 1082/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z 5 lipca 2006 r. W założeniach do projektu nowelizacji ustawy z 7 listopada 2008 r. o europejskim ugrupowaniu współpracy terytorialnej uwzględniono regulacje, które dostosują polskie przepisy do zmian wprowadzonych przez UE w grudniu 2013 r. (rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1302/2013).

W projekcie nowelizacji ustawy o EUWT wprowadzone będą przepisy doprecyzowujące zasady zakładania i funkcjonowania EUWT w Polsce. Proponowane zmiany dotyczą:

- bardziej szczegółowego określenia procedury zakładania EUWT,

- sposobu przystępowania do EUWT polskich przedsiębiorstw wykonujących działania dla dobra wspólnego,

- wprowadzenia procedury tzw. milczącej zgody (jeżeli w ciągu 6 miesięcy nie zostanie wydana decyzja o udzieleniu zgody na przystąpienie do EUWT – będzie to oznaczać przyzwolenie na założenie),

- określenia zasad postępowania w przypadku zmiany podstawowych dokumentów wewnętrznych EUWT,

- sposobu prowadzenia rejestru EUWT z siedzibą w Polsce,

- doprecyzowania zasad postępowania w przypadku rozwiązania EUWT lub naruszania przez EUWT interesu publicznego.

Rejestr wszystkich istniejących EUWT prowadzi Komitet Regionów. Do końca 2013 r. w Unii Europejskiej zarejestrowano 45 ugrupowań, w tym 3 EUWT z udziałem polskich podmiotów: Środkowoeuropejski Korytarz Transportowy, Tatry i Tritia.

* * *

Rada Ministrów zatwierdziła aneks nr 7 do umowy offsetowej zawartej 10 grudnia 2008 r. między Skarbem Państwa RP reprezentowanym przez ministra właściwego do spraw gospodarki a Rockwell Collins Inc., przedłożony przez ministra gospodarki.

Aneks nr 7 został podpisany przez ministra gospodarki 20 listopada 2014 r. Podstawą jego zawarcia była informacja o planowanym zawarciu przez Rockwell Collins UK Limited oraz Rockwell Collins France (spółki córki Rockwell Collins Inc.) kolejnych umów dostaw uzbrojenia lub sprzętu wojskowego na potrzeby obronności lub bezpieczeństwa w Polsce.

W aneksie uwzględniono 5 nowych umów dostaw na rzecz: Drabpol Sp. jawna P. Drabczyński i Wspólnik w Mykanowie, Megmar Logistics & Consulting Sp. z o.o. w Kutnie, Cenzin Sp. z o.o. w Warszawie, FIN Sp. z o.o. w Kolbuszowej. W efekcie wartość umów dostaw wzrosła z 30.811.664,85 do 32.712.672,33 USD.

Jednocześnie postanowieniami umowy offsetowej objęte zostały nowe zobowiązania offsetowe, których przedmiotem jest transfer technologii związanej z awioniką Rockwell Collins na rzecz ETC-PZL Aerospace Industries sp. z o.o. W rezultacie wartość umowy offsetowej wzrosła z 33.061.269,75 do 33.172.080,65 USD.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ kfk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.02.2015, 13:41
Źródło informacji CIR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ