Newsletter

Czy Temida jest w Polsce kobietą?

23.09.2015, 14:07aktualizacja: 23.09.2015, 14:07

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

5TVekspert
5TVekspert
Najnowsza analiza <a href="http://www.znaneekspertki.pl/pl/">"Znanych Ekspertek"</a> ukazała znaczny wzrost liczby kobiet zatrudnionych w sektorze prawniczym. Widoczne okazały się również dysproporcje dotyczące obierania stanowisk przez obie płcie. Eksponowane stanowiska w instytucjach i kancelariach prawniczych znacznie częściej piastują mężczyźni.

W 2013 roku 35% adwokatów w Polsce stanowiły kobiety. Obecnie liczba ta znacząco wzrosła do 51%. Dla przykładu, we władzach izb w Płocku kobiety stanowią 54%, zaś w Szczecinie 8%. We władzach Okręgowych Izb Adwokackich zasiada odpowiednio w radach, sądach dyscyplinarnych oraz komisjach rewizyjnych 29% kobiet. Wśród członków Naczelnej Izby Adwokackiej, liczącej ogółem 49 adwokatów, funkcję sprawuje obecnie 7 kobiet (14%), zaś skład Prezydium liczy 2 panie na 9 członków (22%).

W Krajowej Izbie Radców Prawnych mamy w miarę wyrównaną sytuację pod względem płci, ponieważ na 57 członków znajduje się 26 pań, co stanowi 45%.

W przypadku samorządu radcowskiego, kobiety już w 2013 roku reprezentowały większość - było ich ponad 16 tys., podczas gdy liczba wszystkich radców wynosiła 31 tys. W Prezydium Krajowej Rady Radców Prawnych panie stanowią równo 50% (6 na 12 osób).

Zarządzanie kancelariami prawnymi nadal pozostaje domeną mężczyzn. Kobiety stanowią obecnie jedynie 22% partnerów największych kancelarii . Jest tu nadal widoczna duża dysproporcja, nie jest jednak wyraźna, jak w innych sektorach. Najnowsze badania PWC pokazują, że na przykład w sektorze finansowym jest znacznie gorzej, ponieważ najwyższe stanowiska piastuje jedynie 10% kobiet. W przeciwieństwie do rynku finansowego zainteresowanie kobiet wyborem kariery w palestrze wzrasta - komentuje Joanna Pruszyńska-Witkowska, inicjatorka kampanii Znane Ekspertki i CEO Headlines Porter Novelli.

"Znane Ekspertki" to inicjatywa promująca obecność kobiet w debacie publicznej, mająca na celu zmianę stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej. Ułatwia mediom i organizatorom konferencji wybór ekspertek oraz kontakt z nimi. Przygotowuje kobiety do lepszego realizowania się w roli ekspertki m.in. dzięki szkoleniom i networkingowi.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 23.09.2015, 14:07
Źródło informacji Headlines Porter Novelli
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ