Newsletter

Dział Consumer Health firmy Merck liczy na dalszy wzrost dzięki działalności w Ameryce Łacińskiej

28.09.2015, 16:34aktualizacja: 28.09.2015, 16:34

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Dyrektor generalna Consumer Health przedstawia regionalne plany podczas zorganizowanej przez The Financial Times konferencji poświęconej lekom bez recepty (FT OTC); - Planowane na rok 2016 wprowadzenie nowych produktów na rynek Ameryki Łacińskiej; - Konsumeryzacja w połączeniu ze strategią 3x3 jako sposób utrzymania wzrostu w obszarze Ameryki Łacińskiej; - Popyt w regionie Ameryki Łacińskiej jako czynnik warunkujący dwucyfrowy wzrost sprzedaży w II kw. 2015 roku.

DARMSTADT, Niemcy - (BUSINESS WIRE) - Firma Merck, lider w obszarze innowacyjnych, nowoczesnych i wysokiej jakości produktów z zakresu ochrony zdrowia, nauk przyrodniczych oraz materiałów chemicznych, zakłada dalszy wzrost działalności Consumer Health w Ameryce Łacińskiej, z uwagi na nieustannie rosnące zapotrzebowanie na towary konsumpcyjne w tym regionie.

"Obok wzrostu popytu wśród konsumentów, w Ameryce Łacińskiej obserwuje się rosnące zapotrzebowanie na produkty z obszaru opieki zdrowotnej oraz produkty konsumpcyjne ułatwiające życie codzienne - podkreśla Uta Kemmerich-Keil, dyrektor generalna i prezes działu Consumer Health firmy Merck, podczas szczytu poświęconego usługom zdrowotnym i naukom przyrodniczym w Ameryce Łacińskiej, zorganizowanego przez The Financial Times w dniu 29 września 2015 r. w Miami (USA). - Jesteśmy gotowi sprostać przewidywanym gwałtownym zmianom demograficznym w regionie oraz wynikającym z nich potrzebom konsumentów w obszarze usług zdrowotnych".

Kemmerich-Keil przedstawiła plany ukierunkowane na sprostanie wyzwaniom związanym z obserwowanymi trendami konsumenckimi, tj. wzrost inwestycji w komunikację cyfrową oraz konsolidacja w sektorze sprzedaży hurtowej i sektorze farmaceutycznym. Omówiła ona także propozycje zaspokojenia potrzeb lokalnie tworzących się klas średnich, tj. konsumeryzacja marki Neurobion i Floratil oraz geograficzna ekspansja marki Bion na rynku brazylijskim. Kemmerich-Keil ogłosiła ponadto wstępnie planowane na 2016 r. wprowadzenie innowacyjnego produktu na terenie prawie całej Ameryki Łacińskiej, dając tym samym wyraźny sygnał zaangażowania biznesowego działu Consumer Health firmy Merck w regionie.

Ameryka Łacińska jako obszar napędzający wzrost

Z uwagi na niezmienny nacisk na skuteczną realizację strategii 3x3 w regionie, mającą na celu osiągnięcie minimalnego udziału rynkowego na poziomie 3% oraz posiadania co najmniej 3 wiodących marek na każdym rynku, to właśnie w regionie Ameryki Łacińskiej dział Consumer Health notuje najwyższe wyniki. Do końca bieżącej dekady w regionie tym planowana jest realizacja większości globalnych inicjatyw strategicznych. Consumer Health zaznacza swą obecność w trzech głównych kategoriach produktów, tj. a) witaminy, minerały i suplementy diety, b) leki na kaszel i przeziębienie; c) leki na alergię i leki przeciwbólowe, notując w każdej z nich istotny wzrost rynkowy na poziomie około 5%.

Ameryka Łacińska odegrała kluczową rolę w procesie konsumeryzacji marek Neurobion i Floratil od Merck Serono. Pierwsza z wymienionych miała największy wkład w nieorganiczny wzrost osiągnięty przez firmę w przedmiotowym regionie. Konsumeryzacja marki Floratil w Brazylii skutkowała 34-procentowym wzrostem sprzedaży netto w 2014 r. w stosunku do 2013 roku. Oczekuje się ponadto, że do końca bieżącej dekady wspomniana franczyza stanie się drugim pod względem tempa wzrostu elementem portfolio firmy w Ameryce Łacińskiej. Z kolei Bion ma stać się marką notującą najwyższy wzrost w regionie, po skutecznym wprowadzeniu produktu pn. Bion3 na brazylijski rynek w 2014 r. W Chile, dzięki podejściu konsumenckiemu ukierunkowanemu na technologie cyfrowe, realizowanemu już od 2010 r., Bion3 stał się drugą pod względem wielkości marką leków dostępnych bez recepty oraz najlepiej sprzedającym się produktem wielowitaminowym, osiągając udział rynkowy na poziomie ~60%.

Organiczny wzrost sprzedaży w II kw. 2015 roku

W II kw. 2015 r. dział Consumer Health odnotował sprzedaż netto na poziomie 227,6 mln euro, wykazując tym samym istotny wzrost organiczny wynoszący 16%, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Consumer Health pozostaje najszybciej rozwijającym się działem firmy Merck. Wszystkie globalne marki strategiczne zanotowały wyższe wskaźniki niż w roku poprzednim, w tym szczególnie Neurobion, Dolo-Neurobion i Femibion. Kluczowe rynki, na których odnotowano istotny wzrost, to Chile i Meksyk (w obszarze Ameryki Łacińskiej) oraz Indonezja i Filipiny (w obszarze Azji Pacyficznej).

Dział Consumer Health firmy Merck

Marki działu Consumer Health firmy Merck, takie jak Dolo-Neurobion®, Neurobion®, Bion®, Seven Seas®, Nasivin® oraz Femibion® należą do najbardziej innowacyjnych marek wiodących na kluczowych rynkach. Produkty te są owocem zaawansowanych badań naukowych i cieszą się zaufaniem konsumentów z całego świata. Dział Consumer Health działa na ponad 40 rynkach na świecie, zatrudniając ponad 2700 pracowników. Od roku 2014 portfolio działu obejmuje marki o łącznych rocznych przychodach rzędu 1 mld USD. Consumer Health, należący do sektora opieki zdrowotnej, jest działem Grupy Merck z siedzibą główną w Darmstadt (Niemcy). Więcej informacji dostępnych jest pod adresem: www.merck-consumer-health.com.

Wszystkie informacje prasowe dotyczące firmy Merck są rozpowszechniane za pośrednictwem poczty elektronicznej i jednocześnie publikowane w serwisie internetowym Merck. Na stronie www.merckgroup.com/subscribe można dokonać rejestracji, zmienić wybrane ustawienia lub zrezygnować z subskrypcji biuletynu.

Firma Merck jest liderem w branży usług zdrowotnych, nauk przyrodniczych oraz materiałów uszlachetniających, wytwarzającym nowoczesne i innowacyjne produkty najwyższej jakości. W skład firmy wchodzi sześć działów, tj. Merck Serono, Consumer Health, Allergopharma, Biosimilars, Merck Millipore i Performance Materials, których łączne przychody osiągnęły w 2014 r. kwotę 11,3 mld EUR. Około 39 tys. pracowników firmy zatrudnionych w 66 krajach działa na rzecz poprawy jakości życia pacjentów, wspierając swoich klientów w odnoszeniu sukcesów i stawianiu czoła globalnym wyzwaniom. Merck jest najstarszą firmą branży farmaceutycznej i chemicznej na świecie. Od roku 1668 firma jest synonimem innowacyjności, sukcesu w biznesie i odpowiedzialnej przedsiębiorczości. Rodzina, która założyła spółkę, pozostaje większościowym udziałowcem w firmie po dziś dzień, posiadając ok. 70% udziałów. Merck z siedzibą w Darmstadt (Niemcy) posiada światowe prawa do nazwy i marki Merck. Jedynym wyjątkiem jest Kanada i Stany Zjednoczone, gdzie firma występuje pod nazwą EMD Serono, EMD Millipore i EMD Performance Materials .

Wersja źródłowa komunikatu jest dostępna na portalu businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20150930005042/en

Źródło: Merck

KONTAKT:

Dział Consumer Health firmy Merck

dr Lars Atorf

tel. +49 6151 856-3114

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.09.2015, 16:34
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ