Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Hasło nowej polityki promocyjnej brzmi: "Smacznego, to z Europy" ("Enjoy, it's from Europe"). Obejmuje ona działania informacyjne zarówno na rynku unijnym, jak i w wybranych krajach pozaeuropejskich. Najwięcej środków trafi na promocję żywności z UE w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Chinach, Japonii, Korei Południowej i na Tajwanie.
Zgodnie z nowymi przepisami dot. promocji żywności stawki współfinansowania ze strony UE będą wynosić od 50 do 70–80 proc. (do 85 proc. dla Grecji i Cypru). Ale jednocześnie znika możliwość współfinansowania tych działań przez kraje unijne; zdaniem KE stworzy to "równe warunki działania we wszystkich państwach członkowskich". Ograniczone mają zostać wymogi biurokratyczne przy wyborze współfinansowanych projektów.
30 mln euro trafić ma na wsparcie działań promocyjnych w dwóch sektorach, w których sytuacja jest obecnie bardzo trudna; chodzi o sektory produktów mlecznych i wieprzowiny.
Komisja rozszerzyła również zakres produktów, na których promocję będzie można uzyskać wsparcie, m.in. o przetworzone produkty rolne, takie jak chleb, makaron czy czekolada.
"Europejskie produkty rolno-spożywcze są najlepsze na świecie. Rynek eksportowy tych produktów, o wartości 110 miliardów euro, tworzy miejsca pracy i powoduje wzrost na obszarach wiejskich w całej UE" - podkreślił komisarz UE ds. rolnictwa Phil Hogan. Dodał, że zwiększenie środków na promocję tej żywności "poprzez efekt dźwigni odkryje przed europejskimi produktami rolno-spożywczymi dalsze możliwości na nowych rynkach oraz zwiększy ich obecność na rynkach dotychczasowych". (PAP)
awi/ mc/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.10.2015, 10:51 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |