Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wśród historycznych przykładów innowacji przełomowych przywoływano wynalezienie maszyny parowej czy upowszechnienie Internetu. Niektórzy twierdzą, że taką innowacją jest Uber. "W moim przekonaniu Uber to innowacja kontynuacyjna. Poszerza rynek, dostarcza alternatywy, ale nie wypiera istniejących środków transportu" - przekonywała Ilona Grzywińska z Uber.
Agata Wacławik-Wejman z Google, stwierdziła, że pojęcie disruptive innovations należy rozumieć raczej jako innowacje zakłócające niż przełomowe. Jak przekonywała, Google jest źródłem takich innowacji. "Samo pojawienie się wyszukiwarki internetowej było dużym zakłóceniem tego, jak uzyskujemy informacje" - powiedziała.
Wyszukiwarki to nie jedyne rozwiązania, które zrewolucjonizowały wirtualną rzeczywistość. „Przełomem było pojawienie się mediów społecznościowych. Zmieniły sposób budowania relacji międzyludzkich, kontaktów, okazywania emocji” - wyliczała Bożena Leśniewska z Orange Polska.
Dr Daria Tataj z Tataj Innovations zwróciła uwagę na fakt, że w momencie upowszechnienia Internet miał niemal 30 lat. "W połowie lat 80. Tim Berners-Lee, pracując nad innym projektem, pomyślał, że warto wykorzystać tę starą technologię do komunikacji z naukowcami. Taki był początek WWW"- przypomniała.
Ekspertki zgodziły się, że istotną kwestią jest wspieranie innowacji w zalążku. "Innowacyjne przedsięwzięcia to często projekty w początkowym stadium. One potrzebują ochrony, bezpieczeństwa i pewności działania" - przekonywała Beata Lubos z Ministerstwa Gospodarki. "Ponad 90% przedsiębiorstw w Polsce to małe firmy kierowane przez młodych ludzi. Drogą innowacji jest stawianie na startupy" - wtórowała jej prof. Anna Olejniczuk-Merta z Akademii Leona Koźmińskiego.
Debata "W czym tkwi siła disruptive innovations?" odbyła się w ramach II Tygodnia Znanych Ekspertek w mediach. Znane Ekspertki (www.znaneekspertki.pl) to inicjatywa zrzeszająca doświadczone top-specjalistki z różnych dziedzin. Jej celem jest zmiana stereotypowego obrazu eksperta w świadomości społecznej, gospodarczej i medialnej.
Partnerem projektu jest firma MasterCard.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.11.2015, 14:39 |
Źródło informacji | Headlines Porter Novelli |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Prawo.pl: planowane jest rozszerzenie katalogu umów zawieranych elektronicznie PAP
Nowa wersja projektu o eUmowach zakłada, że za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (sms, e-maila) każda firma, a nie jak dotychczas licząca do 9 osób, będzie mogła zawierać więcej rodzajów umów, nie tylko umowy o pracę czy umowy zlecenia, ale też m.in. umowy o zakazie konkurencji, o wolontariacie czy umowy o współodpowiedzialności materialnej - podaje Prawo.pl.- 08.08.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lody na celowniku IJHARS. W kubeczku, w wafelku lub na patyku - sprawdzono, co kryje się w mrożonych pysznościach
Znakowanie lodów trochę kuleje i to zarówno u producentów, jak i w gastronomii, w sprzedaży bezpośredniej. IJHARS najwięcej zastrzeżeń miała do rodzaju informacji o lodach, umieszczanych na etykietach oraz udostępnianych klientom w czasie zakupu.- 08.08.2025, 15:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: IJHARS
-
Image
Tredence powołuje Shriharshę Imprapura na stanowisko Chief Business Officer na region Wielkiej Brytanii i Europy
- 08.08.2025, 11:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ