Newsletter

NCBR wspiera innowacyjne pomysły

17.12.2015, 14:26aktualizacja: 17.12.2015, 14:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju to miejsce skutecznego dialogu środowisk nauki i biznesu. Centrum inwestuje w projekty zorientowane na potrzeby rynku, stawiając na nowatorskie rozwiązania z realnymi szansami wdrożenia. Sukces tych przedsięwzięć przełoży się na rozwój technologiczny i przyczyni do tworzenia nowoczesnej gospodarki w oparciu o osiągnięcia nauki.

Wachlarz działań wspiera projekty od pomysłu poprzez realizację aż do międzynarodowej promocji. Fazę projektu wspomaga program dla start-upów BRIdge Alfa. Narzędziem pomocnym w zaistnieniu na rynkach światowych jest program Go Global. Na wsparcie programu "Szybka ścieżka" dla ambitnych prac rozwojowo-badawczych, które są kluczowe dla strategii rozwoju Polski, może liczyć właściwie każda innowacyjna firma.

Dowodem na to, że inicjatywa dynamizacji nauki i komercjalizacji wyników badań przynosi wymierne korzyści, są dane o wpływie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na PKB w 2013 roku. Dzięki przyjętym założeniom udział eksportu wysokiej techniki w PKB osiągnął 6,7 procent, bez POIG wyniósłby jedynie 3,78. Od 2014 roku POIG został zastąpiony przez Program Operacyjny Inteligentny Rozwój. O tym, że dzięki nowej transzy środków na lata 2014-2020 może być jeszcze lepiej, świadczy opublikowany w lutym 2015 roku ranking innowacyjnych gospodarek Global Innovation Index. Polska zajęła w nim 25. miejsce. To o 5 pozycji wyżej niż w 2013 roku.

Dzięki POIR firmy odważniej inwestują w badania i rozwój oraz śmielej nawiązują współpracę z ośrodkami badawczymi. NCBR z powodzeniem promuje te projekty, które mają szansę zaistnieć na rynku, czego przykładem może być umowa PCC Exol z Instytutem Nafty i Gazu, dotycząca kilkunastu patentów na substancje specjalistyczne niezbędne przy eksploatacji ropy i gazu.

Korzyści wzajemnej inspiracji, oddziaływania rynku na naukę i nauki na rynek, obrazuje fakt, że połowa zgłoszeń wynalazków do Urzędu Patentowego RP pochodzi z polskich uczelni. Rosnąca innowacyjność szkół wyższych jest rezultatem zwiększania nakładów na działalność badawczo-rozwojową oraz przykładania należytej wagi do komercjalizacji wyników prac.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.12.2015, 14:26
Źródło informacji NCBR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ