Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Głównym adresatem "Szybkiej ścieżki" są małe i średnie przedsiębiorstwa, które planują zaangażować się w prace rozwojowo-badawcze i będą wdrażać rezultaty swoich prac. Cel tych badań musi wpisywać się w jedną z „Krajowych inteligentnych specjalizacji”. Budżet projektu przewiduje minimum 2 miliony złotych kosztów kwalifikowanych, a maksymalna wartość dofinansowania to 20 mln euro, jeśli dominują badania przemysłowe oraz 15 mln euro, jeżeli przeważają prace rozwojowe. W odpowiedzi na oczekiwania rynku został przeprowadzony odrębny nabór dla dużych przedsiębiorstw, w którym maksymalna wartość dofinansowania to 50 mln euro. Zgodnie z rekomendacjami Banku Światowego, NCBR wprowadził do systemu oceny wniosków panele ekspertów i dlatego szansę na wsparcie mają jedynie najlepsze projekty, w których nie ma barier spowodowanych kwestiami własności intelektualnej, a efektywny sposób zarządzania zapewnia odpowiedni nadzór nad realizacją. Ocenie podlega innowacyjność rozwiązań, zapotrzebowanie rynkowe na rezultaty projektu, opłacalność oraz czas wdrożenia - musi ono nastąpić na terytorium RP w okresie trzech lat od zakończenia projektu. Udogodnieniem dla przedsiębiorców jest formuła naboru wniosków w trybie ciągłym.
Dotychczas dofinansowanie otrzymały m.in. prace nad uzyskaniem ultracienkiego ogniwa fotowoltaicznego czy badania nad stworzeniem niechłodzonych i minimalnie chłodzonych detektorów podczerwieni o wysokiej niezawodności i odporności na narażenia środowiskowe. Detektory podczerwieni firmy VIGO zainstalowano m.in. na łaziku Curiosity.
Wyniki naborów skierowanych do małych i średnich przedsiębiorstw pokazują ogromne zainteresowanie programem. W pierwszej turze „Szybkiej ścieżki” przedsiębiorcy złożyli 179 wniosków, a NCBR wyłonił 34 najlepsze projekty. W dotychczasowych naborach oceniono łącznie ponad 1200 wniosków.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.12.2015, 12:46 |
Źródło informacji | NCBR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Premiera raportu TechImpact™ 2024 - kluczowe dane na temat wpływu technologii na wyniki finansowe producentów z sektora FMCG
Akademia Leona Koźmińskiego oraz firma ASTOR zaprezentowały wyniki raportu TechImpact™ 2024. Wskazuje on, że polskie firmy FMCG inwestujące w cyfryzację i automatyzację lepiej kontrolują zyskowność, mają lepszy zwrot na aktywach operacyjnych (ROOA) oraz nawet o 30% korzystniejszy wskaźnik rotacji zapasów. Mimo to aż 47% przedsiębiorstw dopiero rozpoczyna automatyzację, a tylko 30% w pełni korzysta z systemów MES do zarządzania produkcją. Ponadto ponad 30% firm nie optymalizuje zużycia energii, a jedynie 3% stosuje algorytmy AI.- 19.11.2024, 09:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ASTOR
-
Offshore Wind Poland 2024: Polska europejskim hubem morskiej energetyki wiatrowej PAP
- 18.11.2024, 12:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Hisense uruchamia kampanię dużych oszczędności – „UNLOCK FOR BLACK FRIDAY”
- 18.11.2024, 08:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire