Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- UOKiK informuje:
Nagła zmiana planów i rezygnacja z sylwestrowej imprezy może być kosztowna. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów wybierających się na sylwestrowe bale.
W gorączce przygotowań warto pamiętać o pięciu prostych zasadach:
1. Doprecyzuj, czy wpłacasz zadatek czy zaliczkę – za hotel, czy imprezę sylwestrową. Ma to istotne znaczenie w przypadku niewykonania umowy. Jeżeli zrezygnujesz po wpłacie zaliczki – możesz liczyć na jej zwrot. Gdy wpłaciłeś zadatek i zmieniłeś zdanie - wykonawca ma prawo go zatrzymać w takiej wysokości. Gdy to jednak organizator balu czy właściciel hotelu się rozmyśli, to zaliczka jest oddawana klientowi w takiej wysokości, w jakiej została wpłacona. Zadatek wykonawca zwraca w podwójnej wysokości.
2. Ustal wcześniej najważniejsze punkty organizowanej imprezy – sprecyzuj np. rodzaj muzyki, czas trwania imprezy, ilość ciepłych posiłków. Łatwiej wtedy będzie dochodzić swoich praw, gdy organizator nie zapewni wszystkich atrakcji. W takiej sytuacji złóż reklamację u organizatora imprezy, domagając się np. obniżenia ceny.
3. Reklamować możesz również nieudany makijaż, źle uszytą sukienkę przez krawca, czy fryzurę niezgodną z wcześniejszymi ustaleniami. Możesz żądać obniżenia ceny (np. specjalnego rabatu), bezpłatnych poprawek lub odstąpić od umowy, gdy wada jest istotna. Aby uniknąć rozczarowania, dokładnie omów z przedsiębiorcą swoje oczekiwania.
4. Sprawdź cenę usługi – nie tylko u krawca, fryzjera, kosmetyczki, w wypożyczalni kostiumów, ale u każdego przedsiębiorcy w widocznym miejscu powinieneś znaleźć cennik.
5. Pamiętaj, że szatnia ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub zniszczenie płaszcza. Napisy w restauracjach, kinach, teatrach, które informują o braku odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na przechowanie są niezgodne z prawem.
W razie problemów ze sporządzeniem reklamacji, dochodzeniem praw konsumenci mogą liczyć na pomoc Inspekcji Handlowej, miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych - Federacji Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ pd/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.12.2015, 13:36 |
Źródło informacji | UOKiK |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |