Newsletter

Sylwestrowe porady UOKiK (komunikat)

31.12.2015, 13:36aktualizacja: 31.12.2015, 13:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

Nagła zmiana planów i rezygnacja z sylwestrowej imprezy może być kosztowna. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina o prawach i obowiązkach konsumentów wybierających się na sylwestrowe bale.

W gorączce przygotowań warto pamiętać o pięciu prostych zasadach:

1. Doprecyzuj, czy wpłacasz zadatek czy zaliczkę – za hotel, czy imprezę sylwestrową. Ma to istotne znaczenie w przypadku niewykonania umowy. Jeżeli zrezygnujesz po wpłacie zaliczki – możesz liczyć na jej zwrot. Gdy wpłaciłeś zadatek i zmieniłeś zdanie - wykonawca ma prawo go zatrzymać w takiej wysokości. Gdy to jednak organizator balu czy właściciel hotelu się rozmyśli, to zaliczka jest oddawana klientowi w takiej wysokości, w jakiej została wpłacona. Zadatek wykonawca zwraca w podwójnej wysokości.

2. Ustal wcześniej najważniejsze punkty organizowanej imprezy – sprecyzuj np. rodzaj muzyki, czas trwania imprezy, ilość ciepłych posiłków. Łatwiej wtedy będzie dochodzić swoich praw, gdy organizator nie zapewni wszystkich atrakcji. W takiej sytuacji złóż reklamację u organizatora imprezy, domagając się np. obniżenia ceny.

3. Reklamować możesz również nieudany makijaż, źle uszytą sukienkę przez krawca, czy fryzurę niezgodną z wcześniejszymi ustaleniami. Możesz żądać obniżenia ceny (np. specjalnego rabatu), bezpłatnych poprawek lub odstąpić od umowy, gdy wada jest istotna. Aby uniknąć rozczarowania, dokładnie omów z przedsiębiorcą swoje oczekiwania.

4. Sprawdź cenę usługi – nie tylko u krawca, fryzjera, kosmetyczki, w wypożyczalni kostiumów, ale u każdego przedsiębiorcy w widocznym miejscu powinieneś znaleźć cennik.

5. Pamiętaj, że szatnia ponosi odpowiedzialność za zgubienie lub zniszczenie płaszcza. Napisy w restauracjach, kinach, teatrach, które informują o braku odpowiedzialności za rzeczy pozostawione na przechowanie są niezgodne z prawem.

W razie problemów ze sporządzeniem reklamacji, dochodzeniem praw konsumenci mogą liczyć na pomoc Inspekcji Handlowej, miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych - Federacji Konsumentów. Bezpłatne porady udzielane są również pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

kom/ pd/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 31.12.2015, 13:36
Źródło informacji UOKiK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ