Newsletter

INTERSPORT POLSKA SA Szacunkowe wyniki finansowe za rok 2015

11.02.2016, 15:17aktualizacja: 11.02.2016, 15:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 7/2016

Zgodnie z § 5 pkt. 1 ppkt 25 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 roku w sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych w związku z § 31 ww. rozporządzenia, Zarząd INTERSPORT Polska S.A. z siedzibą w Cholerzynie informuje, że według wstępnych szacunków Spółka w 2015 roku:

1) wypracowała przychody ze sprzedaży towarów i usług w wysokości 214.184 tys. zł, czyli o 1,4% niższe niż w roku 2014 (było: 217 184 tys. zł);

2) odnotowała wartość EBITDA w wysokości 4.954 tys. zł, wobec wartości EBITDA w wysokości 5.692 tys. zł w roku 2014;

3) odnotowała stratę brutto w wysokości 3.936 tys. zł, wobec straty brutto na poziomie 3.176 tys. zł osiągniętej w roku 2014.

Po III kwartałach 2015 roku Spółka wypracowała dodatnie wyniki finansowe - zysk brutto w wysokości 688 tys. zł, EBITDA na poziomie 6.912 tys. zł. Pozytywny trend poprawy wyników został zniweczony przez brak aury zimowej i gorszą sprzedaż pod koniec roku. Tylko w grudniu 2015 roku Spółka osiągnęła o 9,2% mniejsze przychody r/r (głównie ze względu na słabą sprzedaż produktów zimowych), co znacząco zmniejszyło marżę wypracowaną w sklepach.

Ze względu na późne nadejście zimy (dopiero w styczniu 2016 r.) odnotowano efekt "przesunięcia sprzedaży" produktów zimowych, który niekorzystnie wpłynął na sprzedaż i marżę w drugiej połowie grudnia 2015 roku, ale jednocześnie bardzo pozytywnie wpłynął na wyniki sprzedaży osiągnięte w pierwszych tygodniach stycznia 2016 roku.

W całym roku 2015 Spółka zmniejszyła koszty prowadzenia działalności r/r :

1. o 4,1 %, tj. o 2.485 tys. zł w sklepach porównywalnych;

2. o 0,8 %, tj. o 734 tys. zł w kosztach całkowitych.

Głównym powodem osiągnięcia słabszych wyników finansowych w 2015 roku było uzyskanie mniejszej marży na sprzedaży w ujęciu r/r o 1,8% tj. 1.495 tys. zł. Na zmniejszenie marży wpływ miała:

1. słabsza sprzedaż towarów zimowych (zwłaszcza w grudniu 2015 roku)

2. wyprzedaż sezonowych towarów (która jednocześnie obniżyła stan zapasów na dzień 31.12.2015 r. o 15% r/r tj. o 9.648 tys. zł - pozytywny efekt tego działania, w postaci poprawy marży będzie widoczny w roku 2016).

Szczegółowy raport finansowy za rok 2015 zostanie opublikowany w dniu 18 marca 2016 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.02.2016, 15:17
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ