Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W opinii jednego z najważniejszych ośrodków opiniotwórczych - TowerXchange - do końca 2016 roku nawet co czwarta wieża w Europie stanie się własnością takich wyspecjalizowanych podmiotów. Na rynku europejskim jest obecnie ok. 600 tys. wież i masztów telekomunikacyjnych. 18% z nich już należy do spółek wieżowych, a trend ten będzie się tylko nasilał, pomimo że operatorzy przywiązani są do obecnego status quo.
W Polsce proces ten nabiera rozpędu. Polityka "robić więcej za mniej" jest elementem strategii operatorów, ale gotowości do sprzedaży infrastruktury nie deklaruje wprost jeszcze żaden z nich, choć eksperci branżowi są zgodni, że jest to tylko kwestia czasu. Obecnie na rynku polskim jest ok. 22 tys. wież. Apetyt na ich przejęcie mają dziś najwięksi światowi gracze. Jednak to głównie w pełni niezależne firmy lokalne znające uwarunkowania i sprawnie poruszające się w zawiłościach przepisów sprawdzą się najlepiej. Firmy te mogą odpowiedzieć na niestandardowe potrzeby różnych operatorów - tworząc scenariusze optymalizacji kosztów szyte na miarę potrzeb każdego z nich. Firmą, która ma możliwość stać się pierwszą polską spółką TowerCo jest Electronic Control Systems S.A., która po zmianie struktury właścicielskiej i wejściu kapitałowym funduszu inwestycyjnego osiągnęła wyróżniającą się na tle konkurencji pozycję rynkową. Bogate doświadczenie inwestycyjne w projekty dla wszystkich operatorów oraz posiadanie wysoko wyspecjalizowanego zaplecza kadrowego stawia spółkę w pierwszym rzędzie firm gotowych na podjęcie tego wyzwania.
Czas pokaże, czy operatorzy działający na rodzimym rynku zdecydują się ostatecznie na sprzedaż swoich zasobów. Taka decyzja na pewno zaowocowałaby oszczędnościami, liczonymi na poziomie nawet do 25%-35% kosztów operacyjnych. Jeżeli tak się stanie, będzie to bez wątpienia wydarzenie godne miana rewolucji.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 26.04.2016, 17:28 |
Źródło informacji | Electronic Control Systems S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hiszpański urok i elegancja - Penélope Cruz nową twarzą marki Kinga
Kinga, marka z grupy OSHEE World, otwiera nowy rozdział i stawia na klasę światowego formatu. Firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy ambasadorskiej z Penélope Cruz. Aktorka o międzynarodowej sławie, ikona klasy, subtelności i autentycznego stylu, doskonale wpisuje się w filozofię Kingi, która łączy elegancję z codzienną przyjemnością i wzbogaca chwile, inspirując do ich świadomego celebrowania. W ramach rebrandingu marka wzmacnia swój wizerunek, wyraźniej akcentując unikalne DNA.- 21.07.2025, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
-
Group of leading Polish retailers intends to join EMD, Europe’s leading buying and marketing group
• EMD-Membership brings new sourcing opportunities for Grupa Eurocash, Grupa Chorten and Netto.
• Strong presence in Poland strengthens EMD’s international market position.- 18.07.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ