Newsletter

Lenovo przeznaczy 500 mln dolarów na rozwijanie startupów

08.05.2016, 12:31aktualizacja: 08.05.2016, 12:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chiński gigant technologiczny Lenovo ogłosił, że zainwestuje 500 milionów dolarów w specjalny fundusz przeznaczony na wspieranie i rozwijanie startupów, współdziałających z jego własnymi projektami.

Portal TechCrunch przypomina, że Lenovo znane jest z trafnych inwestycji. Pierwszy taki fundusz, warty 100 mln dolarów, firma utworzyła w 2010 r. W skład portfolio Lenovo weszły wówczas projekty takie jak izraelski startup Face++, pozwalający na rozpoznawanie twarzy, chińska spółka iDreamsky czy amerykańskie Nok Nok Labs, specjalizujące się w biometrycznym uwierzytelnianiu danych.

Firma ogłosiła, że dzięki drugiemu funduszowi chce się skupić na spółkach, który produkty będą współdziałać z produktami Lenovo, szczególnie w dziedzinach takich jak usługi w chmurze, big data, sztuczna inteligencja, roboty i inne usługi internetowe.

Lenovo uruchomiło też program inkubatorowy dla własnych projektów. Niektóre jednostki - w tym aplikacja do udostępniania danych SHAREit, a także Lenovo Cloud i Lenovo Connect - uniezależnią się od spółki matki, co pozwoli im np. ubiegać się o finansowanie zewnętrznych inwestorów.

Firma jest obecnie w trakcie restrukturyzacji po tym, jak w zeszłym roku po raz pierwszy zanotowała straty. Pozostaje wprawdzie liderem w sprzedaży komputerów osobistych (między pierwszymi kwartałami 2015 r. i 2016 r. zwiększyła swój udział w rynku z 19,4 do 20,1 proc.), ale rynek ten się kurczy, więc rzeczywista sprzedaż Lenovo maleje.

Przedsiębiorstwo przeżywa też trudności na rynku smartfonów. W kwietniu firma analityczna IDC podała, że Lenovo wypadło z pierwszej piątki światowych producentów telefonów.(PAP)

akl/ akw/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.05.2016, 12:31
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ