Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Harald Krüger, Chairman of the Board of Management of BMW AG:
“We are delighted to be working together with two very innovative and influential artists, Cao Fei and John Baldessari, in creating two new BMW Art Cars. Jeff Koons did a fantastic job on our last Art Car and we are looking forward to further, compelling pieces. Fei’s all-encompassing curiosity as well as John’s intuitive minimalism will make for great additions to our collection that are second to none.”
“The theme of this century is that we enter ‘a landscape of no man’s land’, e.g. autonomous cars and aircrafts and virtual reality. I expect to transcend the current context of ‘cars’ and to embrace new possible ways of expressions.”
Cao Fei
„It’s the first time I have ever in a sense collaborated. I didn’t design the car – I collaborated with the designers of the car. I figured my use of colored dots is kind of an iconic series, so I had to include that.”
John Baldessari
#18 by Cao Fei:
World premiere: at a major museum, summer 2017
On racetrack: a major race in Asia, 2017
#19 by John Baldessari:
World premiere: Art Basel in Miami Beach, November 30, 2016
On racetrack: Daytona, January 2017
#BMWArtCar
http://bmwartcars.tumblr.com/
Facebook: https://www.facebook.com/BMW-Group-Culture-925330854231870/
Instagram: https://www.instagram.com/bmwgroupculture/
@BMWGroupCulture
#BMWGroupCulture
Cross reference: Picture is available at AP Images (http://www.apimages.com) -
Dr Thomas Girst
BMW Group Corporate and Intergovernmental Affairs
Head of Cultural Engagement
phone: +49-89-382-24753
e-mail: presse@bmw.de
www.press.bmwgroup.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.06.2016, 11:30 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |