Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na koniec czerwca 2016 roku oferta mieszkaniowa stolicy wyniosła 21737 mieszkań i była wyższa od tej z końca ubiegłego kwartału o 11,1%, kiedy to w sprzedaży było 19559 mieszkań. Kolejny raz zaobserwowano również trend wzrostowy liczby gotowych mieszkań, które stanowiły prawie 18% aktualnej oferty deweloperów. Na koniec czerwca było ich ponad 3,8 tysiąca, czyli o około 400 więcej niż w kwartał wcześniej. Gotowe mieszkania oferowane były w ramach 256 projektów deweloperskich.
Wysoki popyt na mieszkania napędza bowiem działania deweloperów, którzy w drugim kwartale br. wprowadzili do sprzedaży 68 nowych inwestycji oferujących łącznie 7872 mieszkania - co również zdaniem Tomasza Kołodziejczyka jest absolutnym rekordem.
Utrzymujący się w bieżącym roku wysoki popyt na mieszkania w stolicy wciąż napędzają takie czynniki jak: niskie stopy procentowe, korzystne zjawiska demograficzne w Warszawie, sytuacja na stołecznym rynku pracy, program MDM, a także zapowiedź kolejnego wzrostu obowiązkowej wysokości wkładu własnego w 2017 roku. Co więcej, trwająca ofensywa deweloperów wydaje się nie mieć końca. Deweloperzy wciąż chętnie kupują grunty pod nowe inwestycje mieszkaniowe. Natomiast badanie preferencji nabywców pozwala im na jak najlepsze dopasowanie oferty do potrzeb i oczekiwań przyszłych klientów. Biorąc pod uwagę zarówno czynniki ekonomiczne, jak i zachowanie deweloperów i nabywców w pierwszej połowie bieżącego roku, można spodziewać się, że popyt na mieszkania w Warszawie pozostanie na równie wysokim poziomie w kolejnych miesiącach.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 18.07.2016, 18:30 |
Źródło informacji | redNet Property Group |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Rusza Allegro Smart! Week - obniżki nawet do -50%
Popularność różnego rodzaju programów lojalnościowych ciągle rośnie. Jak pokazują dane badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro, ponad osiem na dziesięć osób jest ich aktywnymi użytkownikami, a aż 3/4 badanych deklaruje, że regularnie korzysta z maksymalnie 5 programów lojalnościowych [1]. Co więcej, niemal co druga osoba deklaruje, że chętnie dołączy do kolejnych atrakcyjnych programów. Co nas do tego przekonuje? Przede wszystkim różnego rodzaju korzyści (83%) płynące z bycia częścią programów lojalnościowych. Jest to według badanych również dobry sposób na oszczędzanie (81%).- 06.05.2024, 12:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Allegro
-
KLDiscovery podejmuje działania w celu poprawy bilansu i długoterminowych podstaw finansowych działalności
Zawiera zasadnicze porozumienie z właścicielami obligacji i pożyczkodawcą w celu ograniczenia zadłużenia.
Silna struktura kapitałowa będzie wsparciem dla modelu wzrostu KLDiscovery oraz inwestycji w przodujące na rynku rozwiązania dla klientów.
Zgodnie z oczekiwaniami transakcja powinna nastąpić w nieodległej przyszłości.- 06.05.2024, 09:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire