Newsletter

IDC: wzrost przychodów na rynku mobilnym utrzyma się do 2020 r.

07.10.2016, 15:30aktualizacja: 07.10.2016, 15:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pomimo obiegowej opinii, że rynek mobilny wszedł już w dojrzałą fazę i trudno spodziewać się wielkich wzrostów, nadal dostrzegamy w tym obszarze szansę na zwiększenie zysków - przekonują eksperci International Data Corporation.

Według prognoz International Data Corporation globalne przychody z rynku mobilnego będą w latach 2016-2020 zwiększać się rocznie średnio o 40 mld dol. (z poziomu 1,5 bln dol. w tym roku do 1,7 bln dol. w 2020 r.). Wymiana sprzętu przez konsumentów i przedsiębiorstwa (smartfony, tablety, laptopy) oraz usługi, związane z utrzymywaniem połączeń internetowych, będą stanowić większość wydatków na tym rynku. Największy, dwucyfrowy wzrost przychodów przyniesie jednak segment oprogramowania.

"Do 2020 r. przychody branży oprogramowania wzrosną o 15 proc., za co odpowiadać będzie przede wszystkim wzrost popytu na aplikacje mobilne i rozwiązania z obszaru cyberbezpieczeństwa" - komentuje Carrie MacGillivray, wiceprezes działu Mobility & Internet of Things w IDC.

Analitycy firmy szacują, że sektor finansowy i banki będą tymi podmiotami, które wydadzą najwięcej na innowacje mobilne. Inwestycje mają przekroczyć 100 mld dol. w 2020 r. Najbardziej dynamiczny wzrost inwestycji zanotuje jednak sektor usług medycznych i ochrony zdrowia (ponad 5 proc. w prognozowanym okresie).

"Podmioty dostarczające różnego rodzaju usług są najbardziej zainteresowane inwestycją w rozwiązania mobilne. Otwierają one drogę do nowych, bardziej skutecznych sposobów na komunikację z klientami i realizację zobowiązań" - mówi Jessica Goepfert, odpowiadająca za program Customer Insights and Analysis w International Data Corporation. (PAP)

łum/ mag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.10.2016, 15:30
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ