Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- CIR informuje:
Podczas dzisiejszego posiedzenia rząd przyjął:
- projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw;
- projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw;
- projekt ustawy o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz o zmianie niektórych innych ustaw;
- projekt ustawy o zmianie ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców oraz niektórych innych ustaw;
- projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw.
- projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw;
- projekt ustawy o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2017-2020.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra rodziny, pracy i polityki społecznej.
1 marca 2017 r. nastąpi waloryzacja wszystkich emerytur i rent. Najniższe emerytury, renty rodzinne i renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy zostaną podniesione do 1000 zł.
Najważniejsze zmiany:
- Wszystkie emerytury i renty (z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, wypłacane przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego oraz tzw. świadczenia „mundurowe”) zostaną podniesione o 0,73 proc.
- Najniższe emerytury, renty rodzinne i renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy zostaną podniesione z 882,56 zł do 1000 zł, tj. o 117,44 zł.
- Renty socjalne zostaną podniesione z 741,35 zł do 840 zł, tj. o 98,65 zł.
- Najniższe renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy wzrosną z 676,75 zł do 750 zł, tj. o 73,25 zł.
- Wprowadzony zostanie mechanizm waloryzacji świadczeń z KRUS.
- Emerytury osób, które nabyły prawo do najniższego, gwarantowanego świadczenia zostaną podniesione o co najmniej 10 zł, a renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy o 7,50 zł.
Zaproponowane działania będą wsparciem dla najuboższych grup emerytów i rencistów, z zachowaniem realnej wartości wszystkich emerytur i rent. W efekcie świadczenia wypłacane poniżej 1369,86 zł miesięcznie będą podwyższone w stopniu większym, niż gdyby przeprowadzono waloryzację według obecnie funkcjonujących zasad. Na tak określonych zasadach waloryzacji skorzysta ok. 2,1 min zł świadczeniobiorców FUS oraz prawie wszyscy świadczeniobiorcy KRUS (ok. 1,1 min osób).
Podwyższenie najniższej emerytury do 1000 zł oznaczać będzie, że najniższa emerytura w 2017 r. stanowić będzie 50 proc. minimalnego wynagrodzenia. W wyniku tej operacji zostaną podwyższone świadczenia dla ok. 800 tys. emerytów i rencistów z FUS, 285 tys. osób pobierających renty socjalne (wszyscy) oraz dla ok. 350 tys. osób pobierających emerytury i renty z KRUS.
Obowiązujące zasady waloryzacji przewidują, że wszystkie wypłacane świadczenia są podwyższane o ten sam procent. Oznacza to, że im niższe świadczenie, tym niższa kwota podwyżki. Również minimalne emerytury i renty wzrastają w tym samym tempie. Gdyby zachować obecnie obowiązujące zasady waloryzacji wzrost najniższej emerytury, renty rodzinnej i renty z tytułu całkowitej niezdolności do pracy wyniósłby 6,44 zł (z 882,56 zł do 889 zł). Najniższe renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy wzrosłyby natomiast o 4,94 zł (z 676,75 zł do 681,69 zł).
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra rozwoju i finansów.
Projekt noweli ustawowej zawiera rozwiązania, które przyczynią się do ograniczenia nadużyć w podatku od towarów i usług oraz spowodują uszczelnienie systemu jego poboru, a w efekcie doprowadzą do zwiększenia wpływów z VAT.
Od 2008 r. rośnie tzw. luka w VAT (to różnica między tym, co powinno wpłynąć z tego podatku do budżetu, a co faktycznie wpływa), której obecna skala jest bardzo niebezpieczna dla dochodów budżetu państwa. Podatek VAT jest najważniejszym źródłem dochodów budżetowych, dlatego jego wielkość i stabilność wpływów jest niezwykle istotna z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa, a także realizowanej polityki społecznej i gospodarczej. Mając to na uwadze premier Beata Szydło zapowiedziała w exposé podjęcie działań mających na celu ograniczenie wyłudzeń podatku VAT przez uszczelnienie systemu podatkowego.
Przewidywane zmiany są korzystne dla uczciwych przedsiębiorców (płacących VAT), którzy ze strony oszustów podatkowych doświadczają nieuczciwej konkurencji.
Najważniejsze proponowane zmiany w ustawie o VAT
Przewidziano rozszerzenie stosowania tzw. mechanizmu odwróconego obciążenia (gdy to nabywca, a nie dostawca rozlicza VAT) na transakcje, których przedmiotem będą:
- określone usługi budowlane (powodem do zastosowania tego mechanizmu będą nieprawidłowości zaobserwowane na rynku usług budowlanych, w tym również z wykorzystaniem faktur nie odzwierciadlających rzeczywistych transakcji);
- procesory (mechanizm ten będzie stosowany do sprzedaży procesorów, gdy łączna ich wartość w ramach jednolitej gospodarczo transakcji przekroczy 20 tys. zł – bez kwoty podatku);
- niektóre towary z kategorii złota o próbie niższej niż 325 tysięcznych, srebra i platyny (mechanizm obejmie wymieniane metale nieobrobione plastycznie lub w postaci półproduktu bądź proszku oraz niektóre półprodukty z nich).
Zmieniono zasady dokonywania zwrotu VAT w terminie 25 dni (zmieniono warunki skorzystania ze zwrotu w tym okresie).
Ograniczono stosowanie kwartalnych rozliczeń VAT. Nadal z tej formy rozliczeń będą mogły korzystać tylko małe przedsiębiorstwa, tj. podatnicy podatku VAT, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła 1,2 mln euro w poprzednim roku podatkowym.
Przewidziano elektroniczne składanie deklaracji VAT. Obowiązek elektronicznego składania deklaracji VAT zostanie wprowadzony od 1 stycznia 2017 r. dla podatników:
- zobowiązanych do zarejestrowania się jako podatnicy VAT UE;
- będących dostawcami lub nabywcami towarów i usług objętych mechanizmem odwróconego obciążenia;
- obowiązanych, na podstawie przepisów o podatku dochodowym, do składania deklaracji, informacji oraz rocznego obliczenia podatku za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Od 1 stycznia 2018 r. obowiązek składania deklaracji VAT w formie elektronicznej zostanie wprowadzony dla pozostałych podatników VAT.
Wprowadzono także obowiązek elektronicznego składania informacji podsumowujących, wyłącznie za okresy miesięczne. Ułatwi to wprowadzanie danych do systemu informatycznego resortu finansów, a w efekcie przyspieszy ich analizę i wykrywanie ewentualnych oszustw.
Przewidziano modyfikację przepisów dotyczących kaucji gwarancyjnej i tzw. odpowiedzialności solidarnej (gdy nabywca odpowiada solidarnie z dostawcą za jego zaległości podatkowe). Wprowadzono dodatkowe warunki, które muszą być spełnione, aby nabywca towarów (wymienionych w załączniku nr 13, np. paliw) był zwolniony z odpowiedzialności solidarnej. Wprowadzono dodatkowe wymagania, które muszą być spełnione, aby sprzedawca mógł złożyć kaucję gwarancyjną i być wpisany do wykazu podmiotów, które złożyły taką kaucję. Wszystkie wprowadzone zmiany spowodują, że kaucję gwarancyjną będą mogli złożyć, a następnie pozostać w wykazie, sprzedawcy, którzy zapewniają wywiązywanie się z obowiązku regulowania swoich zobowiązań podatkowych.
Zaproponowano objęcie solidarną odpowiedzialnością transakcji, której przedmiotem jest folia typu stretch (służąca m.in. do owijania palet), a także dyski HDD (twarde) i dyski SSD.
Wprowadzono odpowiedzialność solidarną pełnomocnika. Odpowiedzialność solidarna pełnomocnika, który złożył zgłoszenie rejestracyjne, wraz z zarejestrowanym podatnikiem, dotyczyłaby zaległości podatkowych powstałych w wyniku czynności wykonanych w ciągu 6 miesięcy od dnia zarejestrowania podatnika jako czynnego podatnika VAT. Odpowiedzialność ta nie przekraczałaby 500 tys. zł. Rozwiązanie to ograniczy rejestrowanie tzw. słupów przez pełnomocników.
Wskazano przesłanki odmowy rejestracji podmiotu jako podatnika VAT i doprecyzowano warunki wykreślenia podatnika z rejestru podatników VAT.
Odmowę rejestracji założono w przypadku, gdy weryfikacja wykaże, że podane zgłoszeniu rejestracyjnym dane są nieprawdziwe, dany podmiot nie istnieje lub (mimo podjętych prób) nie można skontaktować się z nim albo jego z pełnomocnikiem lub nie stawiają się oni na wezwania naczelnika urzędu skarbowego. Z kolei wykreślenie podatnika zarejestrowanego ma nastąpić np. w sytuacji: zawieszania działalności gospodarczej (na co najmniej 6 kolejnych miesięcy); niezłożenia deklaracji VAT (za 6 kolejnych miesięcy lub 2 kolejne kwartały); wystawienia faktur lub faktur korygujących, dokumentujących transakcje do których nie doszło). Rozwiązania te powinny pomóc w walce z tzw. karuzelami podatkowymi.
Przewidziano sankcje podatkowe za nierzetelne rozliczanie podatku VAT. W przypadku zaniżenia zobowiązania podatkowego lub zawyżenia kwoty zwrotu podatku oraz niewpłacenia należnego zobowiązania w sytuacji niezłożenia deklaracji – groziłaby sankcja podatkowa w wysokości 30 proc. kwoty zaniżenia lub zawyżenia, a 20 proc. w przypadku złożenia korekty deklaracji po kontroli podatkowej lub w trakcie postępowania kontrolnego. Przewidziano także podwyższoną sankcję podatkową w wysokości 100 proc. w stosunku do podatników dopuszczających się oszustw podatkowych, w tym odliczających podatek z tzw. pustych faktur. Proponowane sankcje mają charakter prewencyjny, i powinny skłonić podatników do rzetelnego oraz starannego wypełniania deklaracji podatkowych.
Zaproponowano podwyższenie limitu wartości sprzedaży – z 150 do 200 tys. zł – uprawniającego do skorzystania z tzw. zwolnienia podmiotowego. Rozwiązanie to będzie szczególnie korzystne dla małych firm, które do tego podwyższonego progu nie będą musiały rozliczać VAT, a w konsekwencji wypełniać wszystkich obowiązków z tym związanych.
Ponadto, zaproponowano utrzymanie do końca 2018 r. dotychczasowych stawek podatku VAT: 8 i 23 proc., obok obowiązującej stawki 5 proc. Jest to konieczne ponieważ rozwiązania uszczelniające system podatkowy przyniosą efekty dopiero w roku następnym i latach kolejnych.
W nowelizowanych przepisach Kodeksu karnego skarbowego zaproponowano zaostrzenie sankcji wobec osób biorących udział w oszustwach podatkowych. Za wystawienie tzw. pustych faktur lub posługiwanie się takimi fakturami w celu odliczenia podatku, przewidziano sankcję znacznie wyższą od obecnej, w tym również karę pozbawienia wolności. Z kolei w ustawie Ordynacja podatkowa zaproponowano zmiany, które w większości wynikają z rozwiązań wprowadzonych do ustawy o VAT.
Nowe rozwiązania mają obowiązywać od 1 stycznia 2017 r., z wyjątkiem części przepisów, które wejdą w życie 1 stycznia 2018 r.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz o zmianie niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra obrony narodowej.
Powstanie nowy samodzielny rodzaj Sił Zbrojnych – Wojska Obrony Terytorialnej (WOT). W obecnej sytuacji geopolitycznej Polski utworzenie WOT będzie jedynym szybkim, tanim i skutecznym sposobem rozbudowy naszego bezpieczeństwa militarnego. Formacje obrony terytorialnej posiadają takie państwa jak: USA, Wielka Brytania czy Szwecja.
WOT uzyskają zdolności operacyjne do prowadzenia typowych działań zbrojnych lądowo-militarnych we współdziałaniu z wojskami operacyjnymi, a także zdolności do prowadzenia działań antykryzysowych i antyterrorystycznych.
Obecnie coraz większe znaczenie ma także zwalczanie tzw. zagrożeń niemilitarnych. W tej sytuacji Wojska Obrony Terytorialnej mogą również zwalczać je skutecznie, prowadząc działania informacyjne i edukacyjne. Ponadto, obecne systemy zarządzania kryzysowego oraz obrony cywilnej potrzebują wsparcia sił zbrojnych, ponieważ nie są w stanie zmobilizować odpowiednich zasobów ludzkich. W tej sytuacji WOT mogą wypełnić tę lukę, przygotowując w każdym powiecie kilkuset odpowiednio wyposażonych i wyszkolonych żołnierzy-ochotników (w całym kraju będzie ich kilkadziesiąt tysięcy).
Projekt nowelizacji ustawy przewiduje, że na czele WOT stanie Dowódca Wojsk Obrony Terytorialnej, który będzie wykonywał swoje zadania przy pomocy Dowództwa Wojsk Obrony Terytorialnej.
Wprowadzony zostanie nowy rodzaj czynnej służby wojskowej – Terytorialna Służba Wojskowa (TSW). TSW będzie czynną służbą wojskową pełnioną rotacyjnie (minimum jeden weekend w miesiącu) i dyspozycyjnie. Służba rotacyjna będzie pełniona w jednostce wojskowej. W przypadku świadczeń znaczenie miałby głównie okres służby rotacyjnej – uposażenie, świadczenia, ubezpieczenie, itp. Okres dyspozycji – to praca, samokształcenie, doskonalenie zawodowe, itp.
Żołnierze powoływani po raz pierwszy do służby, kierowani będą na szkolenie podstawowe wynoszące 16 dni, po którym składać będą przysięgę wojskową. Będą mieli oni możliwość dalszego szkolenia, awansowania oraz otrzymywania odznaczeń. Wprowadzono również tytuł „żołnierz OT”.
Pierwszeństwo służby w WOT będą mieć członkowie organizacji proobronnych i absolwenci klas wojskowych. Po 3 latach służby w WOT żołnierze ci nabywaliby pierwszeństwo w powołaniu do służby kandydackiej i zawodowej służby wojskowej.
Zaproponowano także, aby niektóre stanowiska służbowe TSW mogły zajmować osoby posiadające również kategorię zdrowia „D”. Rozwiązanie takie pozwoli rekrutować zarówno osoby z kat. „A”, jak i ochotników mających wiedzę specjalistyczną, np. informatyków, którzy mają inną kategorię zdrowia. Czas służby żołnierza w WOT wynosiłby od 12 miesięcy do 6 lat (dwa pełne okresy szkoleniowe), z możliwością przedłużenia o kolejny okres.
Projekt zakłada wypłacanie świadczeń, które będą przysługiwały żołnierzom WOT w podobnym zakresie, jak żołnierzom rezerwy powołanym na ćwiczenia wojskowe. Oprócz tego przyznawany będzie comiesięczny dodatek „za gotowość bojową” (podnoszenie sprawności i kwalifikacji zawodowych oraz utrzymywanie zdolności do natychmiastowego stawiennictwa do służby pełnionej rotacyjnie). Możliwe będzie dofinansowanie kursów i nauki dla żołnierzy.
Podczas służby, w tym pełnionej dyspozycyjnie, żołnierze podlegaliby określonym rygorom ograniczenia praw i swobód publicznych (zakaz członkostwa w partiach politycznych i związkach zawodowych, czy ograniczone prawo członkostwa w stowarzyszeniach). Żołnierze podlegaliby także obowiązkom, np. chodzi o przechowywanie umundurowania i ekwipunku wojskowego, konieczność stawienia się do służby rotacyjnej w umundurowaniu, zawiadamianie o zmianach pobytu).
Planuje się, że nowelizacja ustawy wejdzie w życie 1 stycznia 2017 r.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra spraw wewnętrznych i administracji.
Dzięki wprowadzonym zmianom minister spraw wewnętrznych i administracji będzie mógł uzyskiwać pełniejsze informacje o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców. Chodzi także o nabycie lub objęcie przez cudzoziemców udziałów, akcji lub ogółu praw i obowiązków w spółkach, będących właścicielami lub wieczystymi użytkownikami nieruchomości położonych w Polsce.
Aktualnie szef MSWiA uzyskuje te informacje wyłącznie od notariuszy i z sądów. Posiadanie pełnych danych w tej sprawie zależy w dużej mierze od rzetelności i terminowości przesyłania dokumentów. Od lat jest to problemem, w szczególności w odniesieniu do notariuszy. Tylko w latach 2011-2013 ujawniano blisko 1300 przypadków nieterminowego przekazania aktów notarialnych. W 2014 r. i 2015 r. odnotowano natomiast odpowiednio: 449 i 318 takich przypadków.
Proponowane zmiany zwiększają katalog nadsyłanych przez notariuszy dokumentów i zakładają objęcie nim – oprócz aktów notarialnych – także aktów poświadczenia dziedziczenia wraz z protokołem dziedziczenia. Chodzi także o umowy zbycia udziałów, akcji lub ogółu praw i obowiązków z podpisami notarialnie poświadczonymi, na mocy których cudzoziemiec nabył lub objął udziały, akcje lub ogół praw i obowiązków w spółce handlowej będącej właścicielem lub wieczystym użytkownikiem nieruchomości położonych w Polsce.
Rozszerzono także katalog dokumentów nadsyłanych przez sądy i przewidziano objęcie nim również dokumentów składanych do akt rejestrowych, z których wynikałoby nabycie lub objęcie przez cudzoziemców akcji, udziałów albo ogółu praw i obowiązków w spółkach handlowych, będących właścicielami lub wieczystymi użytkownikami nieruchomości położnych na terytorium Polski.
Projekt przewiduje ponadto, że organy administracji publicznej będą musiały przesyłać ministrowi spraw wewnętrznych i administracji ostateczne decyzje administracyjne, na podstawie których cudzoziemiec nabył nieruchomość.
Dzięki przyjętym rozwiązaniom, szef MSWiA uzyska pełniejszą wiedzę o transakcjach z udziałem cudzoziemców oraz będzie mógł szybciej reagować, w przypadku stwierdzenia naruszenia ustawy o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców, co pozytywnie wpłynie na pewność obrotu gospodarczego.
Nowe regulacje mają wejść w życie 1 stycznia 2017 r., z wyjątkiem jednego przepisu, który powinien obowiązywać od 1 czerwca 2017 r.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o obrocie instrumentami finansowymi oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra rozwoju i finansów.
W projekcie noweli ustawowej przewidziano trzy zmiany:
- zniesiono podział rynku regulowanego na rynek giełdowy i rynek pozagiełdowy
Różnice między rynkiem giełdowym a pozagiełdowym nie są na tyle istotne, by utrzymywać taki podział i nie ma też uzasadnienia prawnego dla takiego podziału. Dlatego przewidziano objęcie obu wymienionych typów rynku tym samym pojęciem – rynku regulowanego.
- wprowadzono instytucję rachunku derywatów
Nowa instytucja likwiduje istniejącą lukę prawną dotyczącą rejestracji instrumentów pochodnych, przez co zwiększy się bezpieczeństwo obrotu i zostanie zapewniony skuteczny nadzór nad rynkiem terminowym.
- zmieniono organ wydający zezwolenie na prowadzenie rynku regulowanego – z ministra rozwoju i finansów na Komisję Nadzoru Finansowego
Rozwiązanie to oznacza skrócenie procesu licencjonowania w Polsce giełd papierów wartościowych oraz skupienie spraw związanych z nadzorem nad rynkiem kapitałowym w jednej instytucji.
Nowe regulacje mają obowiązywać od 1 stycznia 2017 r.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez ministra infrastruktury i budownictwa.
Projekt nowelizacji stwarza możliwość przekazywania przez samorządy środków finansowych na realizację inwestycji przy drogach krajowych. Rozwiązanie to wychodzi naprzeciw postulatom samorządów, które w trosce o bezpieczeństwo swoich mieszkańców i ich potrzeby komunikacyjne, chciały finansować przy drogach krajowych np. budowę chodników czy ścieżek rowerowych.
Przepisy wyeliminują wątpliwości prawne dotyczące możliwości przekazywania przez samorządy środków na takie inwestycje.
W projekcie nowelizacji zapisano także, że minister infrastruktury i budownictwa będzie mógł wydawać, rozpowszechniać lub rekomendować wzorce i standardy dotyczące przygotowania inwestycji w zakresie dróg publicznych, budowy, przebudowy, remontu, utrzymania lub ochrony tych dróg. Rozwiązanie to umożliwi szybkie wdrażanie np. nowych technologii, pozwalających na oszczędne i przyjazne środowisku projektowanie infrastruktury drogowej, zgodnie z najnowszą wiedzą techniczną oraz rozwiązaniami stosowanymi w budownictwie drogowym i mostowym. Opracowane przez ministra infrastruktury i budownictwa wzorce lub standardy w postaci np. kodeksu dobrych praktyk mogą stanowić ułatwienie dla zarządców dróg i powinny przyczyniać się do ujednolicenia praktyki ich działania.
Zaproponowano, aby ustawa weszła w życie po 30 dniach od daty ogłoszenia w Dzienniku Ustaw.
# # #
Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Biura Ochrony Rządu w latach 2017-2020, przedłożony przez ministra spraw wewnętrznych i administracji.
Program przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa obywateli oraz zwiększy skuteczność działania Policji, Straży Granicznej (SG), Państwowej Straży Pożarnej (PSP) oraz Biura Ochrony Rządu (BOR). Przyspieszanie modernizacji służb zostało zapowiedziane przez premier Beatę Szydło w exposé.
Realizacja Programu umożliwi unowocześnienie wyposażenia i sprzętu oraz budowę nowych i modernizację eksploatowanych obiektów. Wzmocni także motywacyjny system uposażeń funkcjonariuszy oraz zapewni konkurencyjność wynagrodzeń pracowników poprzez podwyżki. Łącznie na realizację Programu modernizacji Policji, SG, PSP oraz BOR w latach 2017-2020 przeznaczone zostanie 9,2 mld zł.
Program modernizacyjny przewiduje realizację następujących przedsięwzięć:
- inwestycje budowlane (budowa nowych, przebudowa i modernizacja użytkowanych obiektów);
- wymianę sprzętu i wyposażenia formacji:
- transportowego, w tym statków powietrznych i jednostek pływających;
- uzbrojenia i techniki specjalnej;
- informatyki i łączności;
- wyposażenia osobistego i ochronnego funkcjonariuszy;
- wzmocnienie systemu motywacyjnego uposażeń funkcjonariuszy;
- zapewnienie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych.
Program będą realizować komendanci główni: Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej, a także podległe, nadzorowane lub kontrolowane przez nich jednostki organizacyjne oraz szef Biura Ochrony Rządu.
Elementem programu jest wzrost wynagrodzeń dla funkcjonariuszy oraz pracowników Policji, SG, PSP oraz BOR. Pierwsza podwyżka w wysokości średnio ok. 250 zł nastąpi 1 stycznia 2017 r. Kolejne następować będą w 2018 r., w 2019 r. i w 2020 r.
Planuje się, że nowelizacja ustawy wejdzie w życie 1 stycznia 2017 r.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.10.2016, 17:30 |
Źródło informacji | CIR |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |