Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pomimo, że w latach 2011-2014 odsetek palących Polaków spadł z 39 proc. do 28 proc., z powodu chorób odtytoniowych w Polsce nadal umiera rocznie około 67 tys. osób. Choć przeciętny palacz podejmuje próbę rzucenia nałogu co dwa i pół roku, dym tytoniowy, który zawiera mieszaninę 4000 różnych związków chemicznych, jest przyczyną śmierci co drugiego palacza.
Według ekspertów ochrony zdrowia publicznego popularyzacja i używanie produktów nowej generacji tzw. e-papierosów doprowadziły do znaczącego spadku liczby palaczy w wielu krajach. Eksperci Coalition of Leading Tobacco Harm Reduction Experts walczący z plagą uzależnienia od tytoniu szacują, że w Unii Europejskiej stosowanie takich produktów pomogło ponad sześciu milionom ludzi rzucić palenie, a dziewięć milionów palaczy zmniejszyło liczbę wypalanych papierosów. Statystyki palenia spadają we wszystkich krajach, w których e-papierosy są łatwo dostępne. W Polsce według badań Stowarzyszenia eSmoking Association ponad 50 proc. użytkowników e-papierosów całkowicie rzuciło palenie, a około 80 proc. z tych, którzy nadal palą, zredukowało liczbę wypalanych papierosów tradycyjnych średnio o 13?sztuk dziennie.
Według szacunkowych danych w Polsce żyje ponad 5 mln ludzi, którym udało się rzucić palenie. E-papierosy używa ok. 1,5 mln osób, z których blisko 100% to byli palacze.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.12.2016, 16:43 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Midea zostanie nowym głównym partnerem FC Barcelony
Globalna marka numer 1 w dziedzinie inteligentnych artykułów gospodarstwa domowego podpisuje pięciosezonową umowę, w ramach której jej logo trafi na koszulki FC Barcelony od sezonu 2026/2027.- 03.09.2025, 08:49
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PR Newswire
-
Ponad 90% rodziców rezygnuje ze swoich potrzeb, by sfinansować edukację dzieci
- 03.09.2025, 08:00
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Smartney Grupa Oney
-
Image
DHL eCommerce Polska wspiera zdrowie psychiczne młodzieży. Start kampanii „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro” w ramach programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”
Początek roku szkolnego to doskonały moment, aby zwrócić uwagę na jedno z najpoważniejszych wyzwań młodego pokolenia - zdrowie psychiczne. DHL eCommerce Polska we współpracy ze Stowarzyszeniem Mentalnie Równi, organizatorem programu „Mów Do Mnie - #TokTuMi”, rozpoczyna ogólnopolską kampanię społeczną „Zatrzymaj hejt - nadawaj dobro”. W ramach programu firma obejmie patronatem lekcje poświęcone dwóm kluczowym obszarom: przeciwdziałaniu hejtowi rówieśniczemu oraz mądremu korzystaniu z nowych technologii. W akcji ma wziąć udział 38 000 uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz ich rodzice i nauczyciele.- 01.09.2025, 12:45
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: DHL
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ