Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Perspektywa rozwoju Zamku Królewskiego w Warszawie wiąże się ściśle z zakresem działań statutowych. Najbliższe zamierzenia muzeum odwołują się do głównych założeń strategicznych, określonych poprzez następujące kierunki:
- Dostępność i publiczność
- Autorytet w Polsce i na świecie
- Inwestycje (w tym konserwacja)
Zamkowa publiczność pozostaje dla instytucji inspiracją do wielopłaszczyznowego rozwoju, bezcennymi recenzentami pracy muzealnej oraz źródłem satysfakcji. W roku 2016 odwiedziło Zamek 513 58 osób, z czego 410 372 osoby zwiedziły ekspozycje stałe. W ramach akcji Darmowy listopad propozycje Zamku przyciągnęły prawie 60 000 gości, a bilet za 1 zł pobrano 74 211 razy. Jest to nie tylko powód do dumy, ale także zobowiązanie do stałego poszerzania zamkowej oferty w ramach koncepcji muzeum otwartego. Jednym z głównych celów Zamku jest zatem optymalizacja komfortu zwiedzania, co planuje się osiągnąć m.in. dzięki rozpoczęciu prac nad wprowadzeniem stref odpoczynku dla gości oraz wytyczeniu stref zabaw dla dzieci.
Wśród nadrzędnych zamierzeń Zamku pozostaje również rozwój działalności merytorycznej, nierozerwalnie związanej z charakterem samej instytucji. Tegoroczne propozycje w zakresie aktywności wystawienniczej, edukacyjnej, wydawniczej, a także kolejne edycje wydarzeń artystycznych oraz rozwój digitalizacji zbiorów, podporządkowane będą - wzorem lat ubiegłych - idei kultury dostępnej i otwarcia na potrzeby publiczności.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2017, 17:12 |
Źródło informacji | Zamek Królewski w Warszawie - Muzeum |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ