Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Przez chaos nielegalnej reklamy oraz obecność reklamy wielkoformatowej - często w całości zasłaniającej architekturę - uwaga publiczna skupiona jest na diagnozowaniu przyczyn bałaganu wizualnego. Coraz więcej mieszkańców zaczyna zwracać uwagę na to, czy reklama jest estetyczna i nie szpeci miasta. Obecnie w Warszawie trwają prace prowadzące do uregulowania reklamy zewnętrznej. Swoje stanowisko przedstawiają również warszawscy architekci z grupy CENTRALA, którzy uważają, że profesjonalnie zaprojektowana i zarządzana reklama jest najskuteczniejsza w walce z reklamą "wynaturzoną". Reklama, według nich, nie powinna ograniczać się do przywieszonych do obiektów nośników, powinna być również wkomponowana w budynek na etapie projektu. Regulacje dotyczące wskazań umieszczania reklam i informacji wizualnej w Warszawie trzeba tworzyć na tyle pojemne, by nie redukowały przyszłych, nowatorskich rozwiązań architektonicznych. W przyszłości nietypowo rozwiązana reklama może aspirować do miana sztuki, tak jak to miało miejsce w przeszłości - zapisy dotyczące informacji wizualnej na budynkach powinny umożliwiać architektoniczny eksperyment.
W środę 18 stycznia br. o godz. 12:30 w siedzibie Państwomiasto, (ul. Andersa 29 ,00-159 Warszawa) odbędzie się publiczna prezentacja badania pt. "Architektura Jako Nośnik Reklamy". Po prezentacji głos zabiorą: Eric Bednarski, twórca filmu "Neon" z 2014 roku, opowiadającego historię warszawskich neonów od czasów przedwojennych po współczesność; Jan Franciszek Cieślak, współzałożyciel Stowarzyszenia Kulturotwórczego Miastodwa działającego na rzecz przestrzeni miejskiej; Tomasz Fudala z Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie, kurator festiwalu Warszawa w Budowie m.in. edycji z 2012 roku pt. "Miasto na sprzedaż - reklama zewnętrzna w przestrzeni publicznej warszawy od XIX wieku do dziś"; Wojciech Wagner, wicedyrektor Biura Architektury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy, kierownik zespołu pracującego nad projektem uchwały krajobrazowej dla Warszawy oraz Monika Wróbel, doktorantka na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej gdzie przygotowała rozprawę pt. "Miejsce sztuki współczesnej w przestrzeni miasta na przykładzie Warszawy". Moderacja: Bogna Świątkowska, prezeska Fundacji Bęc Zmiana, która zrealizowała kilkadziesiąt projektów w przestrzeni publicznej Warszawy.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2017, 16:57 |
Źródło informacji | CENTRALA grupa projektowa |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Strategia ESG wspiera rozwój biznesu z korzyścią dla pracowników, społeczeństwa i środowiska PAP
Konsumenci, pracownicy, inwestorzy, a także instytucje regulacyjne zwracają coraz większą uwagę na wskaźniki środowiskowe, zaangażowanie społeczne i transparentność w biznesie. Zrównoważony rozwój powinien być elementem strategii firmy i wyznaczać długoterminowy kierunek działania. Pokazuje to przykład Opella, jednostki biznesowej Consumer Healthcare w Sanofi, która realizując konsekwentnie cele ESG, uzyskała niedawno certyfikat B Corp w Europie Środkowo-Wschodniej.- 15.01.2025, 10:03
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lisner rezygnuje z jaj z chowu klatkowego - kolejny krok firmy w kierunku zrównoważonego rozwoju
- 14.01.2025, 15:37
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Lisner
-
Image
Cognex umacnia pozycję lidera rynku przemysłowych czytników kodów, rozszerzając ofertę o dwa nowe produkty oparte na sztucznej inteligencji
Czytniki kodów DataMan 290 i DataMan 390, wspierane przez wiodącą w branży obsługę klienta, zapewniają niezrównaną niezawodność i łatwość użytkowania.- 14.01.2025, 14:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire