Newsletter

STALEXPORT AUTOSTRADY SA (1/2017) Odpowiedź Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na wniosek Stalexport Autostrada Małopolska S.A. (koncesjonariusza autostrady A-4 na odcinku Katowice - Kraków) o zmianę stawki opłaty za przejazd autostradą dla

16.01.2017, 14:59aktualizacja: 16.01.2017, 14:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 1/2017

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 17/2016 z dnia 29 grudnia 2016 roku, Zarząd Stalexport Autostrady S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: Emitent) informuje, że w dniu 16 stycznia 2017 roku Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (która jest spółką w 100% zależną od Stalexport Autoroute S.à r.l. z siedzibą w Luksemburgu, która z kolei jest spółką w 100% zależną od Emitenta) otrzymała pismo Zastępcy Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (dalej: GDDKiA), stanowiące odpowiedź na wniosek Stalexport Autostrada Małopolska S.A. z siedzibą w Mysłowicach (dalej: SAM S.A. lub Koncesjonariusz) o zmianę stawki opłaty za przejazd autostradą dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5.

W otrzymanym piśmie GDDKiA stwierdza, że wobec braku umownych i prawnych podstaw do odrzucenia wniosku SAM S.A., GDDKiA nie kwestionuje prawa Koncesjonariusza do podwyższenia opłaty za przejazd Autostradą Płatną, wynikającego z Umowy Koncesyjnej, gdyż zgodnie z postanowieniami załącznika nr 6 do Umowy Koncesyjnej mieści się on w zakresie jego uprawnień oraz, że podniesienie stawki do zaproponowanego poziomu jest autonomicznym uprawnieniem Koncesjonariusza.

Mając na uwadze stanowisko GDDKiA, Zarząd Emitenta informuje, że SAM S.A. podwyższy od 1 marca 2017 roku stawki opłaty za przejazd dla pojazdów kategorii 2,3,4 i 5 z kwoty 26,50 zł do 30 zł na każdym placu poboru opłat, tj. w Mysłowicach i w Balicach.

Obecnie dla pojazdów kategorii 2 i 3 od ww. stawki opłaty za przejazd (tj. 26,50 zł) stosuje się bonifikatę, która wynosi 10 zł. Wysokość bonifikaty, która będzie obowiązywała dla tych pojazdów od 1 marca 2017 roku będzie przedmiotem odrębnych konsultacji z GDDKiA.

Umowa Koncesyjna, o której mowa powyżej, to umowa z dnia 19 września 1997 roku (zawarta pierwotnie pomiędzy Emitentem a Ministrem Transportu i Gospodarki Morskiej) na budowę przez przystosowanie autostrady A-4 na odcinku: Katowice (węzeł Murckowska, km 340,2) - Kraków (węzeł Balice, km 401,1) o długości 60,9 km, do wymogów płatnej autostrady oraz eksploatację autostrady na tym odcinku, wraz ze zmianami wprowadzonymi na podstawie kolejnych aneksów, z której prawa i obowiązki w dniu 28 lipca 2004 roku zostały w całości przeniesione z Emitenta na SAM S.A., o czym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 59 z dnia 29 lipca 2004 roku.

Podstawa prawna:

Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.01.2017, 14:59
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ