Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Redan S.A. informuje, iż:
Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w marcu 2017 r. wyniosła ok. 44 mln zł i była o 6% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła ok. 121 mln zł i była niższa o 2% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec marca wyniosła 142,1 tys. m2, co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do marca 2016.
Segment dyskontowy
W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w marcu 2017 r. wyniósł ok. 25 mln zł co oznacza spadek o 10% w porównaniu do marca roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 72 mln zł i była 1% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.
Przechody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w marcu 2017 wyniosły 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 3% w stosunku do marca 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła 1,9 mln zł i była 15% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Sieć TXM na koniec marca składała się z 406 sklepów własnych o łącznej powierzchni 102,7 tys. m2, która była o 29% wyższa niż na koniec marca 2016.
Znaczący wpływ na osiągnięty poziom sprzedaży w marcu 2017 roku miało nadal utrzymujące się w tym miesiącu niższe zatowarowanie sklepów TXM. Było to konsekwencją istotnego zaburzenia procesu dostaw, wynikającego z: (i) uruchomienia nowego systemu SAP klasy ERP wspomagającego zarządzanie, w tym w zakresie zatowarowania; (ii) wdrożenia nowego systemu klasy WMS w magazynie centralnym, oraz (iii) powiększenia o 100% powierzchni magazynu centralnego, aby zapewnić możliwość obsługi rosnącej sieci sklepów oraz rozwoju sklepu internetowego.
Segment modowy
Na rynku modowym sprzedaż towarów w marcu 2017 r. wyniosła ok. 19 mln zł i była niższa o 1% niż w marcu poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 49 mln zł i była 6% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w marcu 2017 wyniosły 2 mln zł co oznacza spadek o 29% w stosunku do marca 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 8 mln zł i była 10% niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.
Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec marca wyniosła 39,3 tys. m2, tj. była na poziomie o 6% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.
Zmniejszenie sprzedaży segmentu modowego w marcu br. było skutkiem przede wszystkim: (i) mniejszej dostępności, w porównaniu do roku poprzedniego, wyprzedawanych na niskiej marży towarów z sezonu jesień/zima, a tym samym mniejszych przychodów z ich sprzedaży, co jest szczególnie widoczne w spadku obrotów w sklepach internetowych oraz (ii) zmniejszenia powierzchni sieci punktów handlowych marki Troll będącej konsekwencją przesunięcia dystrybucji tej marki przede wszystkich do sklepu on-line.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.04.2017, 09:48 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |