Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Prezes NBP Adam Glapiński od początku urzędowania jest zwolennikiem integracji NBP z KNF. Jeszcze jako kandydat na prezesa, wiosną 2016 roku mówił podczas spotkania z sejmową komisją finansów, że jego zdaniem KNF powinna zostać włączona w struktury NBP.
"Z mojego punktu widzenia, jeśli ta odpowiedzialność (NBP - PAP) ma być pełna, to wydaje mi się, że bank powinien więcej wiedzieć o tym, co się w systemie bankowym dzieje. W tej chwili jest tak, że to wyjęcie nadzoru bankowego z banku centralnego i uczynienie z tego oddzielnej komisji nadzoru stworzyło sytuację, że informacje są gromadzone w KNF, a pieniądze są gromadzone w NBP. KNF decyduje, a my wypłacamy" - mówił w 2016 roku Glapiński. "Osobiście namawiałbym do dyskusji na temat powrotu nadzoru bankowego, nadzoru finansowego do banku centralnego" - dodał.
W marcu br. podczas Forum Bankowego Glapiński powiedział, że projekt ustawy, dotyczący integracji NBP z KNF jest już gotowy i został przekazany do Sejmu. "Grupa posłów tym się zajęła i on czeka na decyzję, już nie moją czy KNF, tylko legislatora" - powiedział Glapiński.
Przekonywał, że taka integracja nie jest w tej chwili sprawą pilną, ale ona "umocniłaby cały system regulacji w Polsce". Zawsze bowiem trzeba się liczyć z tym "że przyjdzie gorszy czas", a wtedy umocnienie nadzoru będzie potrzebne. "Połączylibyśmy mikro z makro, działalibyśmy całościowo na system" - zaznaczył. (PAP)
pś/ skr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.05.2017, 13:41 |
Źródło informacji | PAP Legislacja |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |