Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Magazyny z przesyłkami mają zostać oddane do użytku przed listopadem 2018 r. zapewnia koncern JD. 11 listopada od kilku lat jest w Chinach nazywany świętem internetowego handlu.
Każdego roku rekordy sprzedanych 11 listopada towarów są coraz bardziej podnoszone, dlatego usprawnienie opracowywane przez JD może stać się ważnym krokiem w trwającej rywalizacji z liderem chińskiego rynku, firmą Alibaba.
JD planuje wyposażyć swoje magazyny w Pekinie w roboty, sztuczną inteligencję oraz zapewnić sieć spedycyjną między centrami w oparciu o autonomiczne, bezzałogowe ciężarówki. Partnerem JD w tym projekcie jest firma Lenovo.
JD podpisało umowy na dostawy przesyłek przy użyciu autonomicznych ciężarówek z prowincjami Shaanxi i Syczuan. Są także plany stworzenia sieci lotnisk dla bezzałogowych dronów mogących dostarczać świeże warzywa i owoce do mieszkań na terenie całego kraju w ciągu 24 godzin.
Szef koncernu JD Liu Qiangdong w liście rozesłanym do swoich pracowników z okazji innego popularnego wśród Chińczyków dnia internetowych zakupów obchodzonego 18 czerwca wspomniał o nadchodzącej tzw. czwartej rewolucji, która ma być oparta na nowoczesnych technologiach.
Podkreślił rolę sztucznej inteligencji, która w tym procesie zwiększy możliwości całego sektora sprzedaży. Zdaniem Li sztuczna inteligencja zredukuje koszty handlu i korzystnie wpłynie na zadowolenie klientów z otrzymywanej w e-sprzedaży obsługi.
Władze Chin uważają, że rozwój technologii sztucznej inteligencji (AI) jest kluczem do uczynienia z kraju potęgi gospodarczej. (PAP)
rto/ fit/ mal/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.07.2017, 20:22 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |