Newsletter

KGHM będzie wspierał polskie firmy w ekspansji na rynki zagraniczne

06.09.2017, 15:06aktualizacja: 06.09.2017, 15:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polskie firmy, którym udało się uzyskać status przedsiębiorstw globalnych, i prężnie działają za granicą, powinny dzielić się wiedzą z innymi rodzimymi przedsiębiorstwami, tak by szczególnie małe i średnie spółki również zaistniały na światowym rynku - podkreślali uczestnicy paneli poświęconych rozwojowi zagranicznemu polskich spółek podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Gość specjalny Forum, premier Beata Szydło, podczas panelu "Jak odnaleźć sukces w biznesie. Polskie czempiony" podkreśliła, że cieszy fakt, iż coraz więcej mówi się o patriotyzmie gospodarczym i wzajemnym wspieraniu się naszych firm za granicą. "Mamy kreatywnych ludzi, dobrze przygotowaną kadrę inżynierów, potencjał, który tkwi w naszej gospodarce" - dodała.

W trakcie panelu "Poland Go Global - o roli polskich czempionów we wspieraniu ekspansji zagranicznej małych i średnich przedsiębiorstw" Radosław Domagalski-Łabędzki, prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A., mówił, że KGHM jest firmą globalną, obecną na kilku kontynentach. Z racji swojego doświadczenia chce dzielić się wiedzą.

"W wielu miejscach na świecie jesteśmy liderami polskiego biznesu, np. w Chinach, w USA czy w Kanadzie. Popełniliśmy wiele błędów, ale też wiele się nauczyliśmy. Jesteśmy otwarci na integrację polskiego biznesu, który tam funkcjonuje, chcemy tworzyć izby handlowe, tak, by istniała platforma do wymiany doświadczeń, wiedzy, szczególnie z MŚP" - powiedział prezes KGHM.

Jak dodał, spółka realizuje w tym celu program "Poland, Go Global". "Nasze projekty zagraniczne, np. Sierra Gorda w Chile, są otwarte na polskich podwykonawców, np. dostawców".

Zdaniem Mirosława Bendzery, prezesa zarządu Famur S.A., szczególnie w Azji jest obecnie duże zapotrzebowanie na technologię konwencjonalną, która jest dobrze rozbudowana w Polsce. Marszałek Senatu, Stanisław Karczewski podkreślił, że jeśli polskie przedsiębiorstwa za granicą będą się wspierać i dzielić doświadczeniami, to już będzie sukces.

Doktor Jacek Bartosiak, dyrektor programu "Gry Wojenne i Symulacje" w Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego mówił, że żyjemy w okresie ogromnego przesilenia punktów ciężkości w gospodarce na świecie. "Tworzy to wielką szansę dla Polski, dla polskiego biznesu i instytucji państwowych, których rolą jest biznesowa dyplomacja" - zaznaczył.

Uczestniczący w panelu na temat czempionów Steven Harman, wiceprezes ds. operacyjnych Amazon w Europie i Jorgen Bang-Jensen, prezes zarządu Play z Danii, ocenili, że w polskich firmach z sektora MŚP tkwi wielki potencjał rozwojowy.

Materiał powstał we współpracy z KGHM Polska Miedź S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.09.2017, 15:06
Źródło informacji Centrum Pasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii