Newsletter

KGHM będzie wspierał polskie firmy w ekspansji na rynki zagraniczne

06.09.2017, 15:06aktualizacja: 06.09.2017, 15:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polskie firmy, którym udało się uzyskać status przedsiębiorstw globalnych, i prężnie działają za granicą, powinny dzielić się wiedzą z innymi rodzimymi przedsiębiorstwami, tak by szczególnie małe i średnie spółki również zaistniały na światowym rynku - podkreślali uczestnicy paneli poświęconych rozwojowi zagranicznemu polskich spółek podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy.

Gość specjalny Forum, premier Beata Szydło, podczas panelu "Jak odnaleźć sukces w biznesie. Polskie czempiony" podkreśliła, że cieszy fakt, iż coraz więcej mówi się o patriotyzmie gospodarczym i wzajemnym wspieraniu się naszych firm za granicą. "Mamy kreatywnych ludzi, dobrze przygotowaną kadrę inżynierów, potencjał, który tkwi w naszej gospodarce" - dodała.

W trakcie panelu "Poland Go Global - o roli polskich czempionów we wspieraniu ekspansji zagranicznej małych i średnich przedsiębiorstw" Radosław Domagalski-Łabędzki, prezes zarządu KGHM Polska Miedź S.A., mówił, że KGHM jest firmą globalną, obecną na kilku kontynentach. Z racji swojego doświadczenia chce dzielić się wiedzą.

"W wielu miejscach na świecie jesteśmy liderami polskiego biznesu, np. w Chinach, w USA czy w Kanadzie. Popełniliśmy wiele błędów, ale też wiele się nauczyliśmy. Jesteśmy otwarci na integrację polskiego biznesu, który tam funkcjonuje, chcemy tworzyć izby handlowe, tak, by istniała platforma do wymiany doświadczeń, wiedzy, szczególnie z MŚP" - powiedział prezes KGHM.

Jak dodał, spółka realizuje w tym celu program "Poland, Go Global". "Nasze projekty zagraniczne, np. Sierra Gorda w Chile, są otwarte na polskich podwykonawców, np. dostawców".

Zdaniem Mirosława Bendzery, prezesa zarządu Famur S.A., szczególnie w Azji jest obecnie duże zapotrzebowanie na technologię konwencjonalną, która jest dobrze rozbudowana w Polsce. Marszałek Senatu, Stanisław Karczewski podkreślił, że jeśli polskie przedsiębiorstwa za granicą będą się wspierać i dzielić doświadczeniami, to już będzie sukces.

Doktor Jacek Bartosiak, dyrektor programu "Gry Wojenne i Symulacje" w Fundacji im. Kazimierza Pułaskiego mówił, że żyjemy w okresie ogromnego przesilenia punktów ciężkości w gospodarce na świecie. "Tworzy to wielką szansę dla Polski, dla polskiego biznesu i instytucji państwowych, których rolą jest biznesowa dyplomacja" - zaznaczył.

Uczestniczący w panelu na temat czempionów Steven Harman, wiceprezes ds. operacyjnych Amazon w Europie i Jorgen Bang-Jensen, prezes zarządu Play z Danii, ocenili, że w polskich firmach z sektora MŚP tkwi wielki potencjał rozwojowy.

Materiał powstał we współpracy z KGHM Polska Miedź S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.09.2017, 15:06
Źródło informacji Centrum Pasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ