Newsletter

Krynica 2017: Bank Pocztowy pierwszym wyborem w Polsce regionalnej

07.09.2017, 14:06aktualizacja: 07.09.2017, 14:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Bankowość pocztowa jako szczególny model biznesu bankowego może być skutecznie realizowana w Polsce - zapewnił prezes Banku Pocztowego S.A. Sławomir Zawadzki. Podczas XXVII Forum Ekonomicznego w Krynicy podkreślił, że strategia Banku Pocztowego wpisuje się w rządowy Plan na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju, którego kluczowym kierunkiem jest zrównoważy rozwój całego kraju w wymiarze gospodarczym, społecznym, środowiskowym i terytorialnym, a z jego efektów mają korzystać wszyscy obywatele. Dodał, że Bank Pocztowy jest zaangażowany w realizację programu 500 plus, a w niektórych miejscowościach niemal 100 proc. wniosków obywatele składają poprzez Pocztę Polską.

W rozmowie z CP PAP prezes Sławomir Zawadzki podał wiele przykładów banków pocztowych na świecie, które odnoszą duże sukcesy i są liderami w wielu obszarach. Tak jest m.in. w Japonii, Szwajcarii, Francji i Niemczech.

„Bank pocztowy to jest dostępność dla klientów, szczególnie w mniejszych miejscowościach on się sprawdza, (…) jest w stanie obsłużyć ludność, nawet wtedy, kiedy lokalne instytucje miewają problemy” - podkreślił Sławomir Zawadzki. Zwrócił przy tym uwagę, że Bank Pocztowy, ze względu na swoją specyfikę oraz fakt, że jest najbliżej obywatela jest „świetnym narzędziem do realizacji programów rządowych”.

Zapewnił jednocześnie, że spółka może z powodzeniem „wspierać realizację Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju w bardzo wielu aspektach, a właściwie w każdym”. Wskazał, że mniejsze, innowacyjne firmy mają w Banku Pocztowym partnera, a w małych miejscowościach, gdzie wybór banków jest niewielki, właśnie ten bank może udzielić im wsparcia.

„Trzeba to wzmocnić, trzeba sprawić, żeby te usługi były nowoczesne, żeby były na miarę oczekiwań XXI wieku, i robimy to razem z Pocztą Polską” - powiedział prezes Sławomir Zawadzki.

Bank Pocztowy ogłosił niedawno strategię na lata 2017-2021, która wpisuje się w strategię całej Grupy Poczty Polskiej. Zawiera także istotne elementy misyjne, w tym walki z wykluczeniem finansowym. Ułatwia to infrastruktura pocztowa, rozumiana zarówno jako największa w Polsce sieć placówek, ale także rozwiązania IT i coraz nowocześniejsze usługi cyfrowe, takie jak Envelo czy EnveloBank, którego debiut - jak zapowiada Bank Pocztowy - odbędzie się niebawem.

„Cieszę się, że w ostatnich latach (…) dostrzegany jest ten problem, że trzeba budować silne, polskie instytucje, wspierać je w naturalnych miejscach, gdzie one powinny się rozwijać, dając im szanse na uczciwą konkurencję i budowanie własnego kapitału, który będzie mógł być wykorzystany również do ekspansji międzynarodowej, o czym jasno mówi wicepremier Morawiecki”.

Prezes Zawadzki liczy, że Poczta Polska stanie się taką instytucją razem z Bankiem Pocztowym.

Materiał powstał przy współpracy z Bankiem Pocztowym S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 07.09.2017, 14:06
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ