Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ekonomia dzielenia - tendencja w gospodarce polegająca na bezpośredniej wymianie dóbr i usług między konsumentami - spowodowała radykalną zmianę w podejściu do własności. „Dla naszych rodziców szczytem było posiadanie samochodu. Już nawet Fiat 126p to było coś. Ja jestem z pokolenia, dla którego oczywistym jest, że na każde gospodarstwo domowe przypada jeden lub dwa samochody. Ale dwudziestolatkowie są już przyzwyczajeni do czego innego - wyjaśnia Anna Burakowska w Business Lease. - Młodzi ludzie nie muszą działać długofalowo. Cenią sobie elastyczność, dyspozycyjność i niezależność” - dodaje.
Przedstawicielom pokolenia Y (urodzeni po 1977 roku) zależy nie na zakupie samochodu, ale na jego użytkowaniu i możliwości częstych zmian. Nazywa się ich wręcz pokoleniem najemców. Samochód przestaje być w ich oczach symbolem statusu. Staje się środkiem lokomocji. Nieco inaczej sytuacja wygląda w przypadku pokolenia X. To osoby urodzone w latach 1965-1976, na które silnie wpłynęło pojawienie się MTV, kryzys giełdowy pod koniec lat 80., w końcu upadek komunizmu. Wielozadaniowi, pewni siebie chcą pokazać, że mogą więcej. Ich marzenia o korzystaniu z pojazdów klasy premium wykorzystały niektóre z firm, pozwalając na użytkowanie samochodów w modelu abonamentowym. Co miesiąc uiszcza się określoną opłatę, dzięki czemu samochód można zmienić nawet kilkanaście razy w ciągu roku. Ten wariant sytuuje się między modelem własnościowym, a systemem wypożyczania pojazdów lub korzystania z płatnych przewozów. Niebawem do głosu zacznie dochodzić pokolenie Z, dla którego i samochody z kierownicą mogą być już tylko wspomnieniem…
Najbardziej hucznie Dzień bez Samochodu świętują mieszkańcy Bogoty. W Polsce obchodzony jest od 2004 roku i wypada 22 września.
Więcej informacji można znaleźć na www.businesslease.pl.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.09.2017, 10:53 |
Źródło informacji | Business Lease |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Corn Next wprowadza na rynek CornNext-17 - przełomowe, zrównoważone rozwiązanie problemu zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi
- 13.01.2025, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
GlobalLogic informuje o zmianach w zarządzie: stanowisko prezesa i dyrektora generalnego obejmie Srini Shankar
- 13.01.2025, 09:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
Grupa Selena na Targach BAU w Monachium: aktywna promocja najwyżej jakości polskich produktów dla globalnego budownictwa to nasz cel na 2025 rok
Już dziś w Monachium startują Światowe Targi Architektury, Materiałów i Systemów Budowlanych BAU – prestiżowe wydarzenie branży budowlanej, podczas którego jej liderzy prezentują swoje najbardziej innowacyjne produkty. Wśród wystawców monachijskich targów nie zabraknie też mocnej, polskiej reprezentacji. Swoje rozwiązania dla profesjonalnych wykonawców budowlanych, po raz kolejny zaprezentuje Grupa Selena – producent i dystrybutor produktów chemii budowlanej, dla którego udział w wydarzeniu stanowi ważne narzędzie realizacji konsekwentnie prowadzonej ekspansji międzynarodowej.- 13.01.2025, 08:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Selena Group