Newsletter

Sukcesorzy firm rodzinnych na II Kongresie Next Generation

12.10.2017, 11:49aktualizacja: 12.10.2017, 11:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Już za tydzień, 19 października, w Poznaniu rozpocznie się II Ogólnopolski Kongres Next Generation - wydarzenie organizowane przez Instytut Biznesu Rodzinnego dla sukcesorów firm rodzinnych. Wśród uczestników wiodące polskie firmy z całej Polski, a wśród prelegentów młodzi liderzy, którzy na co dzień odnoszą sukcesy w pracy w firmie rodzinnej, m.in. Michał Zajezierski (Nowel, dostawca pieczywa m.in. dla Lidla), Tomasz Kwiatkiewicz (YES, producent biżuterii) czy Aleksandra Michalczewska - Kucharska (Michalczewski, producent autobusów). W czasie dwudniowego eventu uczestnicy będą wspólnie szukać dróg rozwoju osobistego oraz biznesowego.

"Pracując z firmami rodzinnymi widzę pasję i zaangażowanie młodych liderów, ich determinację w dążeniu do celu, chęć rozwoju i ogrom wysiłku, który wkładają w przedsiębiorstwa rodziców - często jeszcze studiując czy zdobywając doświadczenie na etacie w innych przedsiębiorstwach. Właśnie tych młodych przedsiębiorczych ludzi gościmy na Kongresie Next Generation. To oni są motorem zmian sukcesyjnych w swoich firmach - jako pierwsi mówią +Tato / mamo, do sukcesji musimy się przygotować+" - mówi dr Adrianna Lewandowska, prezes Instytutu Biznesu Rodzinnego.

A skala wyzwań sukcesyjnych w Polsce jest ogromna i nie można jej bagatelizować. Szczególnie, że w naszym państwie funkcjonuje niemal 2,2 mln firm, których właścicielami są rodziny, a ponad 800 tysięcy z nich mówi o sobie, że jest firmą rodzinną. Według badań i prognoz ponad połowa właścicieli rodzinnych firm w ciągu najbliższych kilku lat będzie chciało przekazać stery biznesu kolejnemu pokoleniu. Jednak, jak wynika z badania przedsiębiorczości studentów GUESSS przeprowadzonego przez Instytut Biznesu Rodzinnego, zaledwie 8,1% sukcesorów deklaruje chęć przejęcia firmy po rodzicach. Pozostali, choć nie wykluczają zaangażowania w firmę rodzinną w przyszłości, wciąż szukają swojej ścieżki kariery. Wszystkim z "genem przedsiębiorczości" odziedziczonym po rodzicach, którzy chcą rozwijać własne kompetencje managerskie, pomaga Instytut Biznesu Rodzinnego organizując Kongres Next Generation oraz roczny program managerski Akademia Sukcesora.

Program Kongresu w dniach 19-20 października w Poznaniu to połączenie prelekcji opowiadających historie sukcesyjne, dwóch paneli dyskusyjnych na temat budowania autorytetu młodego następcy oraz sposobów, jak wyprowadzić firmę na szerokie wody, a także kreatywnych warsztatów prowadzonych przez ekspertów pozwoli sukcesorom uczyć się od najlepszych. Będzie też okazja do wymiany myśli i nawiązywania nowych kontaktów, które mogą zaowocować w przyszłości - podczas przerw, lunchów oraz 19 października na imprezie sukcesorów w klubie Pacha w Poznaniu.

"Wymiana doświadczeń, rozmowy o codziennych sprawach, sposoby na rozwiązywanie trudnych sytuacji, pomysły na rozwój biznesu i dodanie wiatru w skrzydła, że dasz radę poprowadzić rodzinny biznes mimo przeciwności i trudności, które napotkasz - to wszystko i wiele więcej otrzymałam uczestnicząc w NextG" - komentuje zeszłoroczny Kongres Paulina Żurowska - Wrzesińska, sukcesorka i v-ce prezes Altom sp. z o.o. sp.k.

Organizator informuje, że na wydarzenie są jeszcze ostatnie miejsca - zapisać można się przez stronę www.nextg.pl. Tam znaleźć można również szczegółowy program, sylwetki prelegentów oraz informacje organizacyjne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 12.10.2017, 11:49
Źródło informacji Instytut Biznesu Rodzinnego
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ