Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Uczestnicy Forum dyskutowali o znaczeniu produktów chemicznych dla codziennego życia, ale również o znaczeniu sektora chemicznego dla gospodarki. „Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego, że bez produktów zakładów chemicznych nie mogłyby funkcjonować branże powiązane, a w efekcie - cała gospodarka. Chemia ma zbyt duży potencjał, żeby pełnić wobec innych sektorów wyłącznie funkcję służebną” - powiedział dr Wojciech Wardacki, przewodniczący Rady Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego i prezes Zarządu Grupy Azoty S.A.
Forum Kampanii „Polska Chemia” to miejsce, w którym polski sektor chemiczny może pokazać administracji publicznej, a także społeczeństwu, jak ważną rolę przemysł chemiczny odgrywa w gospodarce i w codziennym życiu. Warto przypomnieć, że przedsiębiorstwa i instytucje polskiego przemysłu chemicznego zatrudniają w Polsce ok. 292 tys. pracowników, co czyni chemię trzecim największym pracodawcą w kraju [1]. Dodatkowo, wartość produkcji sprzedanej sektora chemicznego wynosi ponad 200 mld PLN rocznie, to jest ponad 16 proc. wartości produkcji sprzedanej przemysłu w Polsce. Przemysł chemiczny to też znaczny udział w PKB kraju i duża część polskiego eksportu, wynosząca w 2016 r. ponad 80 mld PLN. Dodatkowo, przemysł chemiczny dostarcza niezbędne do codziennego życia materiały i substancje, bez których nie mogłyby funkcjonować branże takie jak farmacja, budownictwo, czy motoryzacja.
II Forum Kampanii „Polska Chemia” podsumował Krystian Pater, członek Zarządu ds. Produkcji PKN Orlen S.A. „Chemia jest w awangardzie zmian legislacyjnych i rynkowych w Polsce, ponieważ jest lokomotywą innych sektorów naszej gospodarki” - mówił.
Kampania „Polska Chemia” to autorski projekt Polskiej Izby Przemysłu Chemicznego i jedyne tego typu przedsięwzięcie promujące tak istotny dla polskiej gospodarki sektor przemysłu. Głównym celem Kampanii „Polska Chemia” jest umocnienie wizerunku branży jako sektora dbającego o środowisko, promującego innowacyjność, tworzącego miejsca pracy, respektującego zasady zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialnego społecznie.
Partnerem Strategicznym Kampanii „Polska Chemia” jest PKN Orlen S.A.
[1] Dane za 2016 r. łącznie w kategoriach „segment chemiczny” i „segment paliwowy”, [za]: „Raport. Przemysł chemiczny w Polsce - pozycja, wyzwania, perspektywy”, Polska Izba Przemysłu Chemicznego, EY, Warszawa 2017 r.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.11.2017, 17:09 |
Źródło informacji | Polska Izba Przemysłu Chemicznego |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom