Pobierz materiał i Publikuj za darmo

The conceptual architectural design must take into account the spatial relationship with the Birthplace of Fryderyk Chopin, which is the focal point of the historic park surrounding it, in particular it must harmonize with the function of the site, i.e. the Park-Memorial created in the 20’s and 30’s of the 20th century to commemorate the great artist. Its outline dimensions should organically harmonize with the landscape without dominating the surroundings, which should not however exclude architectural design proposals with a distinct identity.
The topography, architectural context of the interwar Park-Memorial and vegetation creating time-varying compositions are all important points of reference for the design project. It is because of this context that the aesthetic value of the proposal and its symbiosis with the surrounding landscape values is of particular importance. The design should take into account the composition of the surrounding vegetation, which in a creative manner refers to the local landscape and modernist layout of the Park. The Investment shall meet the requirements of sustainable development.
Prizes: 116 000 Euros.
Application deadline: 28th December 2017 r.
More info: www.archcompetition.chopin.gov.pl
Partner: Association of Polish Architects SARP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.12.2017, 13:22 |
Źródło informacji | The Fryderyk Chopin Institute |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hiszpański urok i elegancja - Penélope Cruz nową twarzą marki Kinga
Kinga, marka z grupy OSHEE World, otwiera nowy rozdział i stawia na klasę światowego formatu. Firma ogłosiła rozpoczęcie współpracy ambasadorskiej z Penélope Cruz. Aktorka o międzynarodowej sławie, ikona klasy, subtelności i autentycznego stylu, doskonale wpisuje się w filozofię Kingi, która łączy elegancję z codzienną przyjemnością i wzbogaca chwile, inspirując do ich świadomego celebrowania. W ramach rebrandingu marka wzmacnia swój wizerunek, wyraźniej akcentując unikalne DNA.- 21.07.2025, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
-
Group of leading Polish retailers intends to join EMD, Europe’s leading buying and marketing group
• EMD-Membership brings new sourcing opportunities for Grupa Eurocash, Grupa Chorten and Netto.
• Strong presence in Poland strengthens EMD’s international market position.- 18.07.2025, 14:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ