Pobierz materiał i Publikuj za darmo
We wtorek, w biurze Rzecznika Praw Obywatelskich, odbyła się konferencja „Standardy Etyczne i Prawa Kobiet w Biznesie”, w której udział wzięli m.in. Hanna Lehtinen, ambasador Finlandii w Polsce, Ole Egberg Mikkelsen, ambasador Królestwa Danii w Polsce, Beata Gorajek, dyrektor generalny Ministerstwa Rozwoju, Kamil Wyszkowski, dyrektor generalny Global Compact Network Poland czy rzecznik praw obywatelskich - Adam Bodnar.
Jednym z głównych punktów konferencji było podpisanie Deklaracji Standardu Programu Etycznego. W uroczystości wzięła udział także Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny Grupy Oknoplast, która z ramienia firmy podpisała ten wyjątkowy dokument.
„Przystąpienie do „Standardu Programu Etycznego” jest elementem strategii działania firmy odpowiedzialnej społecznie realizowanej przez Grupę Oknoplast - komentuje Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny Grupy Oknoplast. - Jedną z kluczowych misji przedsiębiorstwa jest właśnie społeczna odpowiedzialność biznesu. Firma odpowiedzialna, etyczna i wiarygodna powinna w obecnych czasach charakteryzować się nie tylko wysoką jakością świadczonych usług, wytwarzanych produktów, lecz także dbałością o swoich pracowników, podwykonawców i partnerów”.
Standard Etyki to część Programu Biznes i Prawa Człowieka, który ma na celu implementację wytycznych ONZ dotyczących biznesu i praw człowieka w Polsce oraz ich praktyczne zastosowanie w Programach Etycznych implementowanych w firmach i innych organizacjach. Powołana w ramach Programu Koalicja skupia firmy i instytucje aktywnie angażujące się w działania z zakresu wdrażania i rozpowszechniania wartości etycznych. Według deklaracji „Standardu Programu Etycznego” firmy mają przestrzegać praw człowieka i wspierać ich ochronę oraz eliminować wszelkie przypadki ich łamania.
Polityka compliance w Grupie Oknoplast
Grupa Oknoplast to nowa generacja firmy rodzinnej. To podkrakowskie przedsiębiorstwo będące jedną z pięciu największych firm branży okien PVC w Europie, na początku 2016 r. rozpoczęło proces wdrażania nowej misji, wizji i strategii organizacji 2021. Wizja Oknoplast zakładała, że oferując odważne i niezawodne rozwiązania, będzie on globalnym liderem w kreowaniu przestrzeni dla klientów, pracowników oraz partnerów. Natomiast jednym z głównych elementów wizji jest szacunek, który objawia się w poszanowaniu dla różnorodności oraz równouprawnieniu.
Ponadto, Grupa Oknoplast od początku 2017 r. wprowadziła szereg zmian w organizacji, mających na celu implementację polityki compliance.
„Cały rok 2017 r. przygotowywaliśmy się do wdrożenia polityki compliance. Etyka w firmie to z jednej strony kwestia aspiracji i oczekiwań społecznych, z drugiej zaś budowanie zapory dla potencjalnych nadużyć - tłumaczy Joanna Jeziorowska, dyrektor personalny, Grupa Oknoplast. - Dział prawny oraz dział HR Grupy Oknoplast wspólnie wypracowali narzędzia, gwarantujące przestrzeganie standardów etycznych. Od początku roku w firmie funkcjonuje m.in. stanowisko compliance officera, który troszczy się o unikanie konfliktu interesów i stoi na straży przestrzegania praw człowieka.
Grupa Oknoplast w 2018 r. będzie sukcesywnie wdrażała politykę compliance do swojej firmy. Przystąpienie do „Standardu Programu Etycznego” opracowanego pod egidą ONZ jest tylko potwierdzeniem kierunku, który firma obrała i od kilku lat realizuje.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 15.12.2017, 14:13 |
Źródło informacji | Grupa Oknoplast |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu