Newsletter

Polski rynek biurowy w 2017 roku był rekordowy pod względem sprzedaży

11.02.2018, 12:15aktualizacja: 11.02.2018, 12:15

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polski rynek biurowy urósł w 2017 roku o ponad 736 tys. m kw. - podała firma doradcza JLL. Jak ocenił dla PAP dyrektor ds. rozwoju w e-bazanieruchomosci.pl Maciej Górka - miniony rok był rekordowy pod względem rosnącej podaży, ale także popytu.

"Na koniec grudnia 2017 roku zasoby nowoczesnej powierzchni biurowej wyniosły 9,7 mln m kw., z czego blisko 4,4 mln m kw. przypadło na główne rynki poza Warszawą" - podała firma doradcza JLL. "Na wzrost zapotrzebowania na powierzchnię biurową miał wpływ dynamiczny wzrost zatrudnienia, generowany między innymi przez firmy z sektora usług dla biznesu" - dodała JLL.

Jak ocenił Górka, "polski rynek biurowy od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija i można w obecnym stanie uznać go za dojrzały, ponieważ widać coraz większe rozwarstwienie pomiędzy podażą nowoczesną a powierzchniami starej generacji". Dodał, że "niewątpliwie jest to zasługa bardzo dobrze rozwijającego się sektora inwestycyjnego".

"Miniony rok był rekordowy pod względem rosnącej podaży, ale także popytu" - zauważył Górka. "W ostatnich dwóch latach podaż powierzchni na rynku biurowym wzrosła o ponad 25 proc. względem rekordowego 2015 roku" - dodał ekspert.

Na szczególną uwagę zasługują nowe trendy w projektowaniu powierzchni biurowych, które cechuje wyjątkowa dbałość o odpowiednią produktywność pracowników, a to przekłada się wprost na wyniki finansowe firm.

"Polska cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród inwestorów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej, dzięki czemu aktywność inwestycyjna w naszym kraju wzrosła przeszło 5 proc." - powiedział Górka. Dodał, że "w kolejnych latach możemy spodziewać się nadal dużej aktywności deweloperskiej" - dodał. (PAP)

autor: Mariusz Polit

edytor: Dorota Skrobisz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.02.2018, 12:15
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ