Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ministerstwo Finansów zorganizowało w poniedziałek konferencję prasową w związku z wejściem w życie od nowego roku powszechnego obowiązku składania Jednolitego Pliku Kontrolnego VAT.
Jak powiedziała minister finansów Teresa Czerwińska na poniedziałkowej konferencji prasowej, do 26 lutego ponad 1,5 mln przedsiębiorców, czyli 94,5 proc. wszystkich podatników VAT, złożyło JPK VAT. W sumie do Krajowej Administracji Skarbowej dotarło ponad 1,7 mln plików.
Dodała, że po wstępnej analizie MF wykryło 85 tys. faktur, które budzą podejrzenie, że mogą być "pustymi" fakturami (spośród analizowanych 650 mln wszystkich faktur). Zostały one wystawione przez 36 tysięcy podmiotów, a dotyczą kwoty 105 mln zł.
Teraz przedsiębiorcy, których faktury budzą wątpliwości, otrzymają sms-y i maile z prośbą o korektę.
"W ten sposób poprosimy firmy o przeanalizowanie przekazanych danych" - powiedziała Czerwińska. "Będziemy wyjaśniać czy to błędy i pomyłki, czy próby oszustwa" - dodała. Korektę będzie można zrobić bez konsekwencji.
Tym niemniej informacje uzyskane przez przedsiębiorców mają być wykorzystane do analiz, które mają umożliwić jeszcze szybsze wykrywanie karuzeli podatkowych.
Z dodatkowych informacji, przekazanych na konferencji prasowej przez MF, wynika, że plików JPK nie złożyło 88 163 przedsiębiorców, co stanowi 5,5 proc., natomiast 76 534 pliki (4,5 proc.) zostały odrzucone. Najwięcej niezłożonych plików było w województwie mazowieckim, a najmniej w świętokrzyskim, podkarpackim i podlaskim. 86,14 proc. deklaracji podpisano podpisem kwalifikowanym. (PAP)
autor: Piotr Śmiłowicz
pś/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.03.2018, 13:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |