Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Słomki odgrywają ważną rolę w opakowaniach kartonowych, zwłaszcza tych o mniejszych pojemnościach. Jeśli jednak po spożyciu przez konsumenta nie zostaną odpowiednio wyrzucone (a w efekcie poddane recyklingowi), stają się częścią szerszego problemu zanieczyszczenia odpadami z tworzyw sztucznych.
Firma Tetra Pak prowadzi liczne działania edukacyjne na rzecz segregacji i recyklingu opakowań po płynnej żywności. Uświadamia konsumentom, że są one poddawane przetworzeniu, a - w wypadku słomek - zachęca konsumentów do prostej czynności, jaką jest umieszczenie słomki wewnątrz opakowania po spożyciu produktu. Dzięki temu można w łatwy sposób wyrzucić ją wraz z kartonikiem.
Obecnie trwają jednak przede wszystkim intensywne prace nad opracowaniem słomki papierowej.
"Dokładamy wszelkich starań, aby wprowadzić do naszej oferty słomkę z papieru - przed nami wiele wyzwań, aby stworzyć produkt z papieru, który będzie spełniał wszystkie wymogi bezpieczeństwa i posiadał określone właściwości, jakich oczekuje konsument - mówi Kinga Sieradzon, dyrektor zarządzający Tetra Pak na rynkach polskim, czeskim, słowackimi węgierskim. - Jesteśmy jednak pewni, że znajdziemy alternatywę dla plastiku w postaci słomek papierowych i wprowadzimy ją na rynek przed końcem bieżącego roku".
Średnio 75% masy opakowania kartonowego Tetra Pak stanowi papier. Celuloza do jego produkcji pochodzi z drewna, jest więc surowcem odnawialnym. Włókno celulozowe stosowane w procesie produkcji kartonów Tetra Pak dostarczane jest przez certyfikowanych producentów, sprawdzonych i działających zgodnie z prawem, poddawanych regularnej weryfikacji i ocenie przez niezależnych audytorów.
Słomka z papieru to istotny kamień milowy we wdrożeniu długofalowej strategii firmy, polegającej m.in. na opracowywaniu i wprowadzaniu do oferty opakowań wykonanych w pełni z materiałów odnawialnych. "To nie pierwsze działania naszej firmy w tym zakresie - kontynuuje Kinga Sieradzon. - W 2013 r. Tetra Pak, jako pierwsza spółka w sektorze opakowań dla żywności, wprowadziła bio-zakrętki z odnawialnego polietylenu dużej gęstości (HDPE) powstałego z trzciny cukrowej. W 2014 r. rozpoczęliśmy również produkcję elementów swoich opakowań w oparciu o polietylen małej gęstości (LDPE), także z trzciny cukrowej" - dodaje.
W 2014 r. na rynku zadebiutował pierwszy karton Tetra Rex® wyprodukowany w całości z surowców odnawialnych. Opakowanie powstało z połączenia materiałów, takich jak tworzywo z trzciny cukrowej oraz papier. W lutym 2018 r. firma sprzedała pół miliarda w pełni odnawianych opakowań na całym świecie.
Tetra Pak
Tetra Pak to światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności. Firma posiada 80 oddziałów, w których łącznie pracuje 23 tysiące osób. W Polsce spółka obecna jest od 1990 r., jednak pierwsza linia opakowaniowa Tetra Pak ruszyła rok wcześniej w zakładach Hortex w Przysusze. Obecnie nad Wisłą działa około 100 linii pakujących, 299 urządzeń dystrybucyjnych i ponad 900 urządzeń procesowych Tetra Pak. Firma oferuje linie technologiczne do produkcji mleka, przetworów mlecznych, soków i napojów owocowych i warzywnych oraz przetworów owocowo-warzywnych. Od czerwca 2017 roku Tetra Pak prowadzi kampanię edukacyjną pod hasłem "Dobre opakowanie ma znaczenie", w ramach której firma między innymi opracowała raport o trendach żywieniowych Polaków dostępny na stronie www.dobreopakowanie.com.
Więcej informacji o Tetra Pak znajduje się na stronie www.tetrapak.com
KONTAKT:
Małgorzata Gromek
Tetra Pak Polska
tel. kom. + 48 602 454 680
e-mail: malgorzata.gromek@tetrapak.com
-
Agencja PR
Ewa Geresz
Grayling Poland
tel. kom. +48 883 389 222
e-mail: ewa.geresz@grayling.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 30.04.2018, 17:01 |
Źródło informacji | Tetra Pak |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ