Newsletter

GFT Group i Google Cloud - przegląd zastosowań biznesowych Sztucznej Inteligencji

18.05.2018, 15:31aktualizacja: 18.05.2018, 15:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Dnia 9 maja GFT Polska uczestniczyło w organizowanym w ramach partnerstwa z Google wydarzeniu <a href="https://cloudplatformonline.com/2018-artificial-intelligence-london.html">“Artificial Intelligence - Taking it to the next level”</a>.

Zainteresowanie rozwiązaniami AI jest bardzo duże. W spotkaniu wzięło udział kilkuset przedstawicieli naszych klientów reprezentujących największe instytucje finansowe świata, zarówno z obszaru bankowości inwestycyjnej, jak i detalicznej.

GFT UK, we współpracy z oddziałami z Polski i Hiszpanii, omówiło postęp w dziedzinie AI, konkretne zastosowania, które realizujemy u klientów, a także te aspekty platformy Google Cloud Platform, które pomagają w ich szybkim wdrażaniu.

Omawiane rozwiązania dla banków detalicznych koncentrują się głównie na usprawnieniach interakcji z klientem, takich jak chat-boty i inteligentni asystenci finansów osobistych. Oferta dla klientów inwestycyjnych skupia się na redukcji kosztów poprzez automatyzację obsługi procesów regulacyjnych i wewnętrznych, takich jak reklamacje.

W ofercie Google Cloud w tym kontekście najciekawszymi rozwiązaniami są:

  • DialogFlow - Udostępnione niedawno narzędzie do budowania chat-botów. DialogFlow nie wymaga umiejętności programowania. Sztuczna inteligencja DialogFlow uczy się na przykładach i "sugestiach" będących częścią konfiguracji.
  • Cloud ML Engine - Bezserwerowa platforma do trenowania i hostowania modeli TensorFlow. ML Engine pozwala na trenowanie w chmurze, ale nie wymaga przeniesienia całej infrastruktury - gotowe modele można wykorzystywać poza GCP. Jest to ważne szczególnie dla dużych instytucji, które nie chcą ponosić kosztów własnej infrastruktury obliczeniowej, ale ich pełna migracja do chmury wiązałaby się z dużą inwestycją.

Narzędzie NLP opracowane przez GFT Polska

GFT Polska prezentowało autorskie rozwiązanie umożliwiające automatyzację procesów biznesowych opartych o nieustrukturyzowane wiadomości e-mail. Narzędzie zaprojektowane przez nasz zespół należy do rodziny NLP (Natural Language Processing - przetwarzanie języka naturalnego) i jest oparte na konwolucyjnej sieci neuronowej.

Funkcjonalność narzędzia można podzielić na dwa zasadnicze etapy:

1) Kategoryzacja treści na bazie tekstu naturalnego.

E-maile pisane są ręcznie, a więc nie posiadają spójnej struktury. Dodatkowym wyzwaniem są określenia specyficzne dla języka naturalnego. Nasz algorytm NLP jest w stanie określić do jakiego rodzaju problemu odnosi się dana wiadomość i przekazać ją do odpowiedniego pracownika, co eliminuje konieczność interpretacji dużej liczby komunikatów. Pozwala to na znaczną redukcję czasu pracy.

2) Detekcja najważniejszych elementów treści.

Wiadomości składają się z różnego rodzaju elementów stałych, formułowanych jednak językiem naturalnym. Nasze narzędzie potrafi zidentyfikować takie pojęcia jak daty, identyfikatory instrumentów finansowych, nazwy podmiotów prawnych itp. Dzięki dalszej automatyzacji, pracownik banku jest w stanie błyskawicznie uzyskać informacje powiązane z danym zapytaniem, takie jak dokonane transakcje.

Nasze narzędzie potrafi także samodzielnie uczyć się schematów pojęć, co eliminuje konieczność ręcznego wprowadzania znacznych ilości danych.

Informacje o firmie GFT

Jako doświadczony partner technologiczny firma GFT Technologies SE (GFT) dąży do usprawnienia transformacji cyfrowej w branży usług finansowych. Korzystając z naszej rozległej znajomości sektora, doradzamy czołowym instytucjom finansowym na świecie i opracowujemy indywidualne rozwiązania informatyczne - począwszy od przygotowywania aplikacji bankowych i systemów transakcyjnych po wdrażanie i obsługę całych platform oraz modernizację podstawowych systemów bankowych. Nasz globalny zespół ds. innowacji tworzy też nowe modele biznesowe, skupiając się przy tym na takich technologiach jak blockchain, inżynieria chmury, sztuczna inteligencja i Internet rzeczy we wszystkich sektorach.

Marcin Kowalski

www.gft.com

Dane kontaktowe dla prasy:

Anna Smogorzewska

Employer Branding & Communications Manager (kierownik ds. marki pracodawcy i komunikacji)

GFT Poland Sp. z o.o.

Aleje Jerozolimskie 56c

00-803 Warszawa

tel. +48 426 630 861

e-mail: anna.smogorzewska@gft.com

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.05.2018, 15:31
Źródło informacji GFT Poland
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ