Newsletter

FIRMA OPONIARSKA DĘBICA SA (16/2018) Informacje udzielone Akcjonariuszowi poza Walnym Zgromadzeniem w trybie art. 428.5 k.s.h.

28.06.2018, 12:55aktualizacja: 28.06.2018, 12:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 16/2018

Zarząd Firmy Oponiarskiej Dębica S.A. ("Spółka") przedstawia poniżej informacje udzielone w dniu 28 czerwca 2018 r. poza walnym zgromadzeniem na podstawie art. 428 par. 5 Kodeksu spółek handlowych, w ramach odpowiedzi na pytania akcjonariuszy zadane podczas obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki w dniu 14 czerwca 2018 roku ("ZWZ").

1. Jaki jest mechanizm ustalania wielkości zamówień z Grupą Goodyear i jaki jest mechanizm ustalania tej samej wielkości z odbiorcami zewnętrznymi?

Wielkość zamówień jest wypadkową popytu jaki:

a) Grupa Goodyear przewiduje na wyroby produkowane przez Spółkę;

b) Spółka przewiduje na produkty produkowane pod marką Dębica przeznaczone do dystrybucji na polskim rynku wymiany.

Skonsolidowany popyt stanowi podstawę planu produkcji Spółki. Kwestie te są uzgadniane z odpowiednim wyprzedzeniem w oparciu o zapotrzebowanie Grupy Goodyear oraz dystrybutorów opon marki Dębica, w sposób pozwalający odpowiednio zaplanować produkcję i dostawę surowców.

2. Kiedy Zarząd Spółki dokonuje prognozy wolumenu sprzedaży?

Zarząd Spółki dokonuje prognozy wolumenu sprzedaży w sposób ciągły, raz w miesiącu.

3. Jak uzasadnione jest zróżnicowanie wysokości marży sprzedaży przyjętej względem podmiotów z Grupy Goodyear oraz innych podmiotów?

Zróżnicowanie marży jest uzasadnione przede wszystkim odmiennym profilem funkcjonalnym, a w szczególności różnym poziomem ryzyka gospodarczego ponoszonym przez Spółkę przy sprzedaży do Grupy Goodyear (ograniczone ryzyko Spółki jako producenta kontraktowego dla Grupy Goodyear) oraz do innych podmiotów (pełne ryzyko w ramach produkcji, dystrybucji i sprzedaży marek własnych).

4. Jak są rozliczane zwroty od jednostek z Grupy Goodyear?

Zwroty od jednostek z Grupy Goodyear pojawiają się głównie w przypadku wystąpienia problemów jakościowych i są rozliczane na bieżąco jako korekta wartości sprzedaży.

5. Jakie są parametry modelu ustalania cen transferowych z jednostkami z Grupy Goodyear? Czy ich podstawą jest stopa zwrotu zainwestowanego kapitału, czy marża brutto? Jakie są w tym rozliczeniu poziomy marż, częstotliwość korekt, częstotliwość zmiany cen, przenoszenia na klienta zmian ceny materiałów, kosztów pracy oraz kursu walut?

Zgodnie z informacją przekazaną przez Spółkę w raporcie bieżącym 2/2018, ze skutkiem od 1 stycznia 2018 r. uległy zmianie zasady współpracy z Grupą Goodyear. Ponieważ pytania zostały zadane w ramach dyskusji nad sprawozdaniami za 2017 r., poniższa informacja dotyczy zasad działalności Spółki w 2017 r.

Podstawą kalkulacji ceny transferowej jest koszt produktów. Koszt produktów pokrywa koszt materiałów oraz koszty przerobu. Zgodnie z polityką cen transferowych Spółka ma zagwarantowaną marżę w wysokości 5% zysku operacyjnego według standardów US GAAP. Częstotliwość korekt dotycząca zmian cen sprzedaży zależy od wielu czynników np. kosztów materiałów, kosztów pracy oraz kursów walut i odbywa się na bieżąco. Model ustalania cen transferowych z jednostkami z Grupy Goodyear był już wielokrotnie opisywany i weryfikowany przez różne organy w przeszłości. Co roku sprawozdanie finansowe Spółki jest weryfikowane przez niezależnego renomowanego biegłego rewidenta.

Podstawa prawna: § 19 ust. 1 pkt 12) rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 29 marca 2018 r. sprawie informacji bieżących i okresowych przekazywanych przez emitentów papierów wartościowych oraz warunków uznawania za równoważne informacji wymaganych przepisami prawa państwa niebędącego państwem członkowskim (Dz. U. z 2018 r. poz. 757)

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.06.2018, 12:55
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ