Newsletter

63 Days of Extraordinary Courage 1944 - nowy projekt CSR Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych

26.07.2018, 17:23aktualizacja: 26.07.2018, 17:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Partick Ney
Partick Ney
Edukacja cudzoziemców i zachęcenie ich do bliższego poznania historii Polski to główne założenia nowego projektu z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu, który PWPW przygotowała we współpracy z brytyjskim filmowcem Patrickiem Neyem. Codziennie od 1 sierpnia do 2 października br. o godz. 17:00 pod hasztagami #63days, #63days1944, #63DaysofExtraordinaryCourage1944 w mediach społecznościowych będą się pojawiać krótkie filmy opisujące wybrane epizody walk powstańczych.

„63 Days of Extraordinary Courage 1944” to projekt w języku angielskim, dzięki któremu internauci na całym świecie będą mogli poznać losy Powstania Warszawskiego. Od 1 sierpnia do 2 października br. codziennie o godz. 17:00 (godzina „W”) czasu warszawskiego w mediach społecznościowych - na profilu Facebook i kanale YouTube Patricka Neya - będą pojawiać się krótkie jedno-, dwuminutowe filmy, w których Patrick Ney będzie opowiadał o wybranych wydarzeniach, jakie miały miejsce w Warszawie tego konkretnego dnia w 1944 r.

„W czasie Powstania Warszawskiego budynek PWPW pełnił kluczową rolę, broniąc Niemcom dostępu do Starówki. Czujemy się szczególnie zobowiązani, by w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu prowadzić działania edukacyjne poświęcone powstaniu i powstańcom. W tym roku - także pod wpływem toczonej niedawno w światowych mediach dyskusji - zdecydowaliśmy się skoncentrować przede wszystkim na cudzoziemcach, którzy bardzo często niewiele wiedzą o naszej historii i bohaterstwie naszego narodu - mówi Maciej Biernat, prezes Zarządu PWPW. - Do współpracy przy projekcie zaprosiliśmy Patricka Neya. Ujęło nas to, jak wiele dobrego robi dla Polski oraz z jak fantastycznym odzewem na całym świecie spotykają się jego produkcje” - dodaje Biernat.

Patrick Ney jest brytyjskim filmowcem mieszkającym w Warszawie. Jego film o nowej ojczyźnie, którą została Polska, w ciągu dwóch lat został obejrzany ponad 33 mln razy. W swoich projektach porusza tematy honoru, poświęcenia i odwagi oraz zadaje pytania o to, jak dziś żyjemy. Ney zaczął odwiedzać Polskę w 2007 r. i od razu zakochał się w jej bogatej historii i romantycznej przeszłości. Jego profile w mediach społecznościowych obserwuje ponad 130 tys. osób.

„W tych okrutnych dniach sierpnia i września 1944 r. okolice Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych były miejscem, w którym koncentrowały się walki w coraz bardziej zniszczonej Warszawie. W tamtych dniach opór, który stawiali Niemcom bohaterscy obrońcy Reduty PWPW, był symbolem buntu i przeciwstawienia się okupantowi - mówi Patrick Ney. - Dziś PWPW robi wszystko, co w jej mocy, by upamiętniać przeszłość, dzielnych mężczyzn i kobiety, którzy walczyli w obronie Reduty PWPW, Warszawy i całej Polski. Jestem zaszczycony, że zostałem partnerem tego ekscytującego projektu” - podkreśla.

Dzięki prostej narracji i przekazie opartym na emocjach, jakie towarzyszyły powstańcom każdego dnia, filmy nie pozostawią odbiorców obojętnymi i możliwe, że skłonią ich do samodzielnego sięgnięcia do źródeł historycznych głębiej opisujących historię Powstania Warszawskiego i szerzej traktujących o historii Polski. 31 lipca br. zostanie wyemitowany odcinek specjalny, z którego będzie się można dowiedzieć więcej o projekcie.

Muzykę do filmów skomponował polski kompozytor Marek Iwaszkiewicz. Sześć wyjątkowych utworów poprowadzi widzów przez historię Powstania Warszawskiego. Każdy z nich jest nieodłącznym elementem kolejnego epizodu i odwzorowuje emocje, które są integralnym elementem każdej historii. Większość utworów Iwaszkiewicza jest publikowana w serwisie SoundCloud, gdzie osiągnęły już miliony odtworzeń.

„Ten projekt jest dla mnie naprawdę wyjątkowy. W każdej mojej kompozycji starałem się zawrzeć pierwiastek polskości. Praca nad muzyką do serii była dla mnie dość emocjonalnym doświadczeniem - mówi Iwaszkiewicz. - Mam nadzieję, że również dzięki mojej pracy słuchacze będą w stanie poczuć mocniejszą więź z opisanymi przez nas historiami” - dodaje.

Projekt „63 Days of Extraordinary Courage 1944” będzie miał dedykowaną stronę internetową www.63days1944.com, kanał YT i profil na Instagramie. Filmy będą publikowane przez Patricka Neya i udostępniane przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych.

KONTAKT:

Wydział Komunikacji PWPW S.A.

e-mail: pr@pwpw.pl

tel. 22 235 20 04

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.07.2018, 17:23
Źródło informacji PWPW
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ