Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Wyłudzenia zwrotów podatku VAT oraz rozwój szarej strefy to główne czynniki, które doprowadziły do gwałtownego wzrostu strat ponoszonych przez budżet państwa” – mówi Leszek Skiba, podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów. Ich apogeum mogliśmy zaobserwować w 2012 roku, kiedy luka w VAT wyniosła aż 43,1 mld zł. Ministerstwo Finansów przedstawiło w połowie 2016 roku plan, który miał na celu ograniczenie luki z 23,9% w 2015 roku do ok. 15% w 2017 r.
„Cel ten miał być osiągnięty w ciągu trzech lat - opowiada Jan Sarnowski, zastępca dyrektora Departamentu Podatków Dochodowych Ministerstwa Finansów i współautor raportu. - Udało się go jednak zrealizować znacznie szybciej. Już w 2017 roku zmniejszyliśmy lukę do ok. 14%” - dodał Sarnowski. Ściągalność VAT uległa tak znacznej poprawie m.in. dzięki stale rozszerzanemu pakietowi paliwowemu i systemowi podzielonej płatności.
Jak tłumaczy Piotr Arak, dyrektor Polskiego Instytutu Ekonomicznego, sukces Polski w walce z luką w VAT oparty jest na trzech filarach: nowoczesnej legislacji, efektywnej administracji i intensywnej współpracy z biznesem. „To przede wszystkim zasługa sprawnej, otwartej na nowe pomysły administracji podatkowej, która współpracuje z biznesem i została wyposażona przez prawo w określone uprawnienia. Dzięki nim byliśmy w stanie m.in. zmniejszyć liczbę kontroli o niemal 1/5, jednocześnie znacznie zwiększając ich efektywność" – powiedział Arak.
Raport dostępny jest do pobrania na stronie: pie.net.pl.
KONTAKT:
Jakub Gańko
e-mail: jakub.ganko@pie.net.pl
tel. kom. +48 572 443 003
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.10.2018, 13:34 |
Źródło informacji | Polski Instytut Ekonomiczny |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Main sponsor Schüco thrilled by sporting success. Schüco dresses Germany's tallest statue in a football jersey of Arminia Bielefeld
Bielefeld. Schüco, the specialist in windows, doors and façades, has kitted out the tallest statue in Germany in the football jersey of DSC Arminia Bielefeld. It is the long-time sponsor's way of giving a gift to all the fans upon the team reaching the final of the German Cup. In fact, Arminia Bielefeld has reached the final of the German Cup for the first time in the club's 120-year history - and has done so as a third division team.- 19.05.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
W ramach współpracy z Meteomatics KISTERS wprowadza sprawdzony w USA system wykrywania gradu do Europy
- 19.05.2025, 10:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Huawei prezentuje rozwiązanie dla centrów danych AI, wprowadzając branżę w nową erę inteligentnego przetwarzania danych
- 19.05.2025, 10:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ