Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Głównym celem kampanii jest zwalczanie patologii na rynku zatrudnienia Ukraińców w Polsce, walka ze stereotypami związanymi z migracją, a także pomoc i wsparcie w procesie adaptacji pracowników z Ukrainy, którzy wypełniają lukę na polskim rynku pracy.
Jak zaznaczył wiceprezes PUIG Andrzej Drozd, według badań ankietowych przeprowadzonych przez PUIG w sierpniu br. 83% firm decyduje się na zatrudnienie cudzoziemców z powodu braku pracowników o wymaganych kwalifikacjach, 77% pracodawców nie zatrudniło cudzoziemców na czas z powodu trudnych procedur zatrudnienia, w wyniku czego 29% firm straciło zlecenia lub kontrakty.
Tymczasem w Niemczech został uzgodniony projekt zmian prawa imigracyjnego, który ułatwia dostęp cudzoziemców spoza UE do niemieckiego rynku pracy. W grudniu zaczyna się proces legislacyjny projektu ustawy, i już na początku roku przepisy mogą wejść w życie. W opinii przewodniczącego Komitetu PUIG ds. Migracji i Zatrudnienia Pawła Kułagi może to skutkować odpływem z Polski kilkuset tysięcy najcenniejszych ukraińskich fachowców: „Spadną oczywiście wpływy do ZUS-u i do Urzędu Skarbowego. Ukraińscy pracownicy także stanowią dużą grupę konsumencką, na co dzień Ukraińcy przyczyniają do wzrostu naszego PKB”.
Według badań przeprowadzonych przez Ogólnoukraińskie Stowarzyszenie Agencji ds. Międzynarodowego Zatrudnienia, w Polsce chce pracować 26% Ukraińców, w Niemczech – 37%.
Prezes Stowarzyszenia Vasyl Voskoboinyk powiedział, że po 2014 roku Polska jako jedyny europejski kraj otworzyła się na pracowników z Ukrainy, wprowadzając system oświadczeń, jednak teraz to nie wystarczy: „Potrzebna jest kampania marketingowa, która by pokazywała atuty Polski jako kraju bezpiecznej pracy”.
Zdaniem Witolda Klausa, prezesa Stowarzyszenia Interwencji Prawnej, partnera kampanii „Partnerstwo i Zatrudnienie”, należy zmienić cały system, stawiając na jego elastyczność, zaufanie do migrantów i pracodawców, legalność pracy. „Powinniśmy myśleć również o tym, że pracownicy z Ukrainy to nie jest siła robocza. Myślimy o cudzoziemcach w kontekście pracowników, a nie w kontekście osób, które mają swoje potrzeby, swoje rodziny, które chcą tu osiąść, czasami zarobić i wrócić, a czasami zbudować sobie życie w nowym państwie” - podkreślił ekspert. Jako narzędzia wsparcia i integracji Ukraińców w Polsce PUIG wraz z partnerami przygotowują infolinię doradztwa prawnego dla pracowników z Ukrainy oraz platformę internetową partnerstwo.info, stanowiącą informacyjną platformę dla pracodawców, pracowników z Ukrainy oraz organizacji, związanych z kwestiami migracyjnymi.
Kontakt:
Tetiana Gomontel. kom. +48 884 122 533e-mail: tetiana.gomon@pol-ukr.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 22.11.2018, 16:41 |
Źródło informacji | Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Prawo.pl: planowane jest rozszerzenie katalogu umów zawieranych elektronicznie PAP
Nowa wersja projektu o eUmowach zakłada, że za pośrednictwem systemu teleinformatycznego (sms, e-maila) każda firma, a nie jak dotychczas licząca do 9 osób, będzie mogła zawierać więcej rodzajów umów, nie tylko umowy o pracę czy umowy zlecenia, ale też m.in. umowy o zakazie konkurencji, o wolontariacie czy umowy o współodpowiedzialności materialnej - podaje Prawo.pl.- 08.08.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Lody na celowniku IJHARS. W kubeczku, w wafelku lub na patyku - sprawdzono, co kryje się w mrożonych pysznościach
Znakowanie lodów trochę kuleje i to zarówno u producentów, jak i w gastronomii, w sprzedaży bezpośredniej. IJHARS najwięcej zastrzeżeń miała do rodzaju informacji o lodach, umieszczanych na etykietach oraz udostępnianych klientom w czasie zakupu.- 08.08.2025, 15:00
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: IJHARS
-
Image
Tredence powołuje Shriharshę Imprapura na stanowisko Chief Business Officer na region Wielkiej Brytanii i Europy
- 08.08.2025, 11:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ