Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Akcja potrwa od 7 do 12 grudnia i będzie prowadzona w 14 miastach: Augustowie, Bydgoszczy, Kielcach, Katowicach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu. Bezpłatne porady dotyczyć będą: polisolokat, kredytów walutowych i obligacji korporacyjnych, kredytów i pożyczek, a także licytacji i egzekucji komorniczych, nakazów zapłaty i bankowych tytułów egzekucyjnych. Osoby zainteresowane darmową pomocą prawną mogą zarejestrować się przez formularz dostępny na stronie: https://projekt.bankowebezprawie.pl/grudzien/.
Celem projektu Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu i UOKiK realizowanego pod nazwą „Grudzień Konsumenta Rynku Finansowego” jest indywidualne merytoryczne wsparcie, dedykowane klientom, pokrzywdzonym przez system umów, na mocy których nabywali wadliwe produkty finansowe. Zdaniem mec. Magdaleny Dąbrowskiej z kancelarii „Na Bank”, współpracującej ze Stowarzyszeniem Stop Bankowemu Bezprawiu, w polskim systemie prawnym nie przewidziano jasnych procedur i schematów dochodzenia praw należnych pokrzywdzonemu konsumentowi, który utracił pieniądze w wyniku zawarcia toksycznych umów bankowych i ubezpieczeniowych.
Misją projektu jest również edukowanie potencjalnych klientów w zakresie dostępnych rozwiązań, a także zwiększanie społecznego zaangażowania w budowanie świadomości o ochronie instytucjonalnej, jaka przysługuje na wypadek zetknięcia się z nieuczciwym przedsiębiorcą. Jak podkreśla mec. Dąbrowska, wielu klientów, oszukanych w wyniku wadliwych produktów bankowych i finansowych, przychodzi do kancelarii z przekonaniem o tym, że wyczerpali już możliwości dochodzenia swoich racji. Okazuje się jednak, że to co zrobili w starciu z instytucjami finansowymi, to zaledwie promil potencjalnych rozwiązań.
Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu potwierdza ponadto, że problem oszustw i wyłudzeń w sektorze finansowym nie jest jednostkowy i dotyka w równym stopniu osoby młode i emerytów, mieszkańców małych i dużych ośrodków. Prawa rządzące rynkiem finansowym nie zawsze są jasne. Procedury i szczegóły zawieranych umów często nie są wyraźnie akcentowane przez pracowników banków, instytucji finansowych i ubezpieczeniowych. Obszerna i niezrozumiała dokumentacja, abuzywne klauzule i niezrozumiałe zapisy w umowach powodują, że konsumenci coraz częściej zgłaszają problem wadliwych produktów finansowych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.12.2018, 14:43 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |