Newsletter

Bezpłatne porady prawne dla klientów rynku finansowego w 14 miastach

06.12.2018, 14:43aktualizacja: 06.12.2018, 14:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przez dwa najbliższe tygodnie, od 7 do 21 grudnia 2018; w 14 miastach Polski, eksperci rynku finansowego, adwokaci i radcowie prawni będą udzielali bezpłatnych porad prawnych dla konsumentów pokrzywdzonych przez instytucje finansowe (banki, parabanki, towarzystwa ubezpieczeniowe, komorników), którzy posiadają wadliwe produkty finansowe. Organizatorem akcji sfinansowanej w 100% przez UOKiK jest stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu.

Akcja potrwa od 7 do 12 grudnia i będzie prowadzona w 14 miastach: Augustowie, Bydgoszczy, Kielcach, Katowicach, Koszalinie, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Opolu, Poznaniu, Szczecinie, Toruniu, Warszawie, Wrocławiu. Bezpłatne porady dotyczyć będą: polisolokat, kredytów walutowych i obligacji korporacyjnych, kredytów i pożyczek, a także licytacji i egzekucji komorniczych, nakazów zapłaty i bankowych tytułów egzekucyjnych. Osoby zainteresowane darmową pomocą prawną mogą zarejestrować się przez formularz dostępny na stronie: https://projekt.bankowebezprawie.pl/grudzien/.

Celem projektu Stowarzyszenia Stop Bankowemu Bezprawiu i UOKiK realizowanego pod nazwą „Grudzień Konsumenta Rynku Finansowego” jest indywidualne merytoryczne wsparcie, dedykowane klientom, pokrzywdzonym przez system umów, na mocy których nabywali wadliwe produkty finansowe. Zdaniem mec. Magdaleny Dąbrowskiej z kancelarii „Na Bank”, współpracującej ze Stowarzyszeniem Stop Bankowemu Bezprawiu, w polskim systemie prawnym nie przewidziano jasnych procedur i schematów dochodzenia praw należnych pokrzywdzonemu konsumentowi, który utracił pieniądze w wyniku zawarcia toksycznych umów bankowych i ubezpieczeniowych.

Misją projektu jest również edukowanie potencjalnych klientów w zakresie dostępnych rozwiązań, a także zwiększanie społecznego zaangażowania w budowanie świadomości o ochronie instytucjonalnej, jaka przysługuje na wypadek zetknięcia się z nieuczciwym przedsiębiorcą. Jak podkreśla mec. Dąbrowska, wielu klientów, oszukanych w wyniku wadliwych produktów bankowych i finansowych, przychodzi do kancelarii z przekonaniem o tym, że wyczerpali już możliwości dochodzenia swoich racji. Okazuje się jednak, że to co zrobili w starciu z instytucjami finansowymi, to zaledwie promil potencjalnych rozwiązań.

Stowarzyszenie Stop Bankowemu Bezprawiu potwierdza ponadto, że problem oszustw i wyłudzeń w sektorze finansowym nie jest jednostkowy i dotyka w równym stopniu osoby młode i emerytów, mieszkańców małych i dużych ośrodków. Prawa rządzące rynkiem finansowym nie zawsze są jasne. Procedury i szczegóły zawieranych umów często nie są wyraźnie akcentowane przez pracowników banków, instytucji finansowych i ubezpieczeniowych. Obszerna i niezrozumiała dokumentacja, abuzywne klauzule i niezrozumiałe zapisy w umowach powodują, że konsumenci coraz częściej zgłaszają problem wadliwych produktów finansowych.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.12.2018, 14:43
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ